Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Roc: třídveřové SUV s odjímatelnou střechou pro rok 2017
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Aby novinek pro ženevský autosalon nebylo málo, Volkswagen k již dobře známé řadě přidá ještě jedno SUV. V sériové výrobě se prý objeví v roce 2017.
Tak takhle nějak vypadá budoucnost vozů kategorie SUV z Wolfsburgu. Devatenáctipalcová kola, LED světlomety a hliníkové doplňky třídveřové karoserie, k tomu ještě odjímatelný střešní díl tvořený dvěma kusy. Koncept T-Roc je vlastně předzvěstí budoucího Volkswagenu, který zamíří mezi populární kompaktní crossovery typu Nissan Juke, Opel Mokka či Renault Captur. Do nabitého teritoria se prý vydá v roce 2017, přičemž by měl v rámci portfolia VW v té době zaujímat pozici nejmenšího z pěti SUV. Vezměme v potaz budoucí Taigun, sériovou podobu konceptu Cross Blue, Tiguan, Touareg a právě tento model, jehož název bude podle tradice značení začínat písmenem T. Vyrábět by se teoreticky mohl ve Španělsku.
Pokud se vrátíme zpět do současnosti na ženevský autosalon. T-Roc se tam ukáže coby 4 179 milimetrů dlouhý (o 246 mm kratší než Tiguan), 1,83 metru široký a 1,5 metru vysoký crossover s trojicí dveří a střechou ve stylu targy. Jeho rozměry se v podstatě více blíží k Polu. Kromě moderních prvků a zajímavého designu má lákat i jinými finesami. Hmotnost prý bude dosahovat 1 420 kilogramů, což znamená o 25 kilogramů méně, než váží nejlehčí Juke. Sportovně a velmi ostře střižený design konceptu napovídá ledacos o budoucím směru, kterým se VW hodlá ubírat, přičemž nejzajímavějším prvkem je nově formovaná maska chladiče či kamery integrované do všech LED světlometů. Ty prý slouží pro lepší zmapování okolí vozu v terénu.
Základem tohoto konceptu je flexibilní modulární platforma MQB z vysokopevnostní oceli, jejíž rozvor je o deset milimetrů kratší než u Tiguanu, což by mělo být shodné řešení jako u chystaného Audi Q1. Podvozek údajně kombinuje vzpěry McPherson vpředu s víceprvkovým zavěšením na zadní nápravě, velké podběhy vyplňují devatenáctipalcová kola. Pod kapotou konceptu se prý objeví dvoulitrový čtyřválec na naftu, jaký najdeme v Golfu GTD. Jde tedy o 2,0 TDI s výkonem 184 koní, maximálním točivým momentem 380 Nm a v tomto případě spotřebou 4,9 litru na sto kilometrů.
Jednotka bude přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG a systém 4Motion přenášet výkon v případě nedostatku trakce na kola obou náprav v poměru 50:50. Umožní tak zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,9 sekundy, přičemž maximální rychlosti má dosahovat při 210 km/h. Pokud se ještě vrátíme k pohonu 4x4, T-Roc preferuje primárně přední kola, v případě potřeby efektivnějšího rozjezdu zapojí elektromechanicky ovládaná mezinápravová lamelová spojka Haldex do činnosti zadní nápravu. Tato konfigurace bude aktuální pro silnější verze, varianty se slabšími a méně objemnými jednotkami prý budou disponovat pohonem pouze předních kol.
V interiéru půjde navolit jeden ze tří jízdních režimů, a sice street (běžná jízda), off-road (jízda v terénu) a snow (sníh). Mezi dalšími zajímavostmi zmiňme ještě 12,3palcovou úhlopříčku centrálního barevného displeje, který snad pochází z nového Audi TT. Je tu také multimediální komunikační rozhraní, které připomíná tablet a obsahuje digitální ovladače klimatizace. Více se dozvíme v Ženevě, i když v tomto případě půjde hlavně o záběry reálného konceptu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nový koncept crossoveru VW T-Roc bude naživo jistě přitažlivý. Že jde po krku konkurenci v čele s Nissanem Juke, svým designem netají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva