Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Cross Breeze je první pohled na SUV na bázi Pola, stejné nabídne i Škoda
29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Budoucí nejmenší SUV v nabídce VW zatím dává dohromady přednosti jízdy v terénu a s větrem ve vlasech, v sérii ale tak odvážná jistě nebude.
Již několikrát jsme zmínili, že pro německý koncern VW Group jsou aktuálně prioritou SUV a crossovery. Není proto překvapením, že se některé novinek z tohoto segmentu odhalí také na autosalonu v Ženevě. Jednou z nejočekávanějších je koncept T-Cross Breeze, který je předobrazem produkční verze subkompaktního modelu. Ten by měl dorazit v roce 2018, přičemž ve srovnání se stávající studií asi můžeme očekávat řadu změn. Jakkoliv se totiž Volkswagen často tváří odvážně, malý německý Evoque Cabrio nejspíše do výroby nepustí.
Ze zmíněného je patrné, že T-Cross Breeze je jakými terénním kabrioletem, který má nabídnout možnost jízdy v terénu s větrem ve vlasech. Na délku měří 4 133 milimetrů, jen o málo tak přesahuje Volkswagen CrossPolo a naznačuje, kam míří - ne nadarmo se o budoucím sériovém modelu hovoří jako o „Polu SUV” a mimochodem - s vozem stejné třídy má přijít také Škoda. Šířka vozu činí 1 798 mm, výško 1 563 mm a rozvor 2 565 mm. Ten zaručuje krátké převisy a výsledkem je prý i dynamický vzhled, který má podle firemního šéfdesignéra Klause Bischoffa reprezentovat vstup značky do zcela nové éry.
Jelikož přitom Volkswagen touží po kreditu nejvíce vzrušujícího čtyřmetrového SUV moderní doby na světě, mohli bychom - tedy až na ono plátno - počítat se zachováním křivek také v případě produkčního modelu. Na spekulace je ale prozatím dost času, věnovat se tedy již budeme pouze samotnému konceptu. Ten dostal do vínku LEDky na obou stranách, kola mají průměr 19palců a spirálový design.
Většina karoserie počítá s novým zeleným lakem Summer Green Metallic, spodní části jsou ovšem lakovány v kontrastním odstínu Deep Teal, stejně jako středové krytky kol. Veškeré hliníkové prvky od rámu čelního skla přes přední a zadní ochranné pláty až po boční prahy jsou poté pouze opískovány, zatímco v případě plátěné střechy je možné počítat s černou barvou. I přes její přítomnost pak máme počítat s 300litrovým zavazadelníkem.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme nový litrový benzinový tříválec naladěný na 110 koní a 175 Nm točivého momentu dostupného již od 1 500 otáček. Výkon agregátu TSI přenáší na přední kola sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, který by měl zajistit průměrnou spotřebu 5 l/100 km. V kombinaci se 40litrovou palivovou nádrží se tu tedy bavíme o teoretickém dojezdu 800 km.
Kromě toho je možné u terénního kabrioletu vážícího pouhých 1 250 kg počítat se zrychlením z klidu na stovku za 10,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 188 km/h. V případě sjetí mimo zpevněný asfalt tu pak máme nový off-roadový režim, po jehož aktivaci se na palubním displeji objeví nápisy Terrain Identified a Offroad Mode Activated. Systém totiž využívá senzorů a dat navigace, aby automaticky vylepšil přilnavost.
Samotné šasí pro změnu počítá s adaptivními módy Normal, Sport a Comfort, v rámci kabiny tu pak máme plně digitální rozhrání. To má avizovat dobu, která se již obejde bez tlačítek a ovladačů, veškeré ovládání by tak mělo být uskutečněno pomocí gest. Nicméně stahování oken a plátěné střechy je realizováno „postaru“, zmiňované šasí počítá s třemi skleněnými oválnými ovladači.
Volkswagen zapracoval rovněž na materiálech, které barvou Deep Teal odkazují na ztvárnění exteriéru. Mimo to tu máme nová polyamidová hybridní vlákna, která jsou dokonale tvarovatelná i odolná vůči deformaci. Použita přitom byla na zadní kapsy předních sedadel. Samotné rámy sedadel však stejně jako třeba plovoucí středová konzole počítají s lehkou „keramikou“.
Závěrem pak jen dodáme zmínku o audio systému Beats, kterým jsou vybaveny snad všechny letošní novinky Volkswagenu pro Ženevu. V tomto případě tu máme výkon 300 wattů či osmikanálový zesilovač, stejně jako kompatibilitu se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tím jsme se ovšem dostali na úplný konec tiskové zprávy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Studie modelu „Polo SUV” na autosalonu v Ženevě
VW T-Cross Breeze dorazí do výroby do dvou let, plátěnou střechu ovšem přiveze jen za předpokladu, že úspěch Range Roveru Evoque Cabrio bude enormní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva