Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW to přehání, svůj nejstylovější kombík prodává v Německu za ceny lepších BMW a Audi
18.4.2021 | Petr Miler
Sebevědomí Němcům nikdy nechybělo, tohle nám ale přijde až absurdní. Přes veškerý respekt ke kvalitám Volkswagenů se zdá pošetilé prodávat čtyřválcový model mainstreamové značky za cenu šestiválcových prémiovek.
Jedním ze symbolů automobilového vývoje posledních let se stalo zvyšování cen nových aut. Zavadili jsme o to mnohokrát, zejména pak v případě nových Škod, jejichž ceny šly nahoru o desítky procent často aniž by ten či onen vůz nabídl cokoli podstatného navíc. Pokud přišla nová generace toho či onoho modelu, může být nárůst cen až raketový - taková Octavia III v roce 2013 vstoupila na trh s motorem 1,2 TSI a výbavou Active od 334 900 Kč. Dnes Octavia IV s horším, jen tříválcovým motorem 1,0 TSI a výbavou Active startuje na 493 900 Kč, to je o neskutečných 45 % víc. A i kdybychom se podívali na vývoj cen stále stejného Superbu III, dojdeme v závislosti na verzi k posunům klidně o 20 %.
Kdyby se takto posunuly výše ceny všech aut na trhu, šlo by si jen postesknout, ale ono to tak není. Zatímco ceny mainstreamových modelů takto rychle stoupají, u těch prémiových to vždy neplatí. I ty bývají dražší, třeba takové BMW M3, které mezigeneračně podražilo a někteří si na to stěžují, i tak dnes stojí o 10 procent více než v roce 2013. To je skoro nic ve srovnání s Octavií - kdyby u M3 mělo dojít ke stejnému posunu jako u ní, startuje dnes M3 na 2,9 milionu Kč. Ona ale stojí „jen” 2,2 milionu.
Tyto rozdíly mají ve výsledku logický dopad - ceny aut mainstreamových a prémiových značek se přibližují a situace někdy zachází až komicky daleko. Kolegové z Carscoops si všimli, že Volkswagen začal svůj Arteon R Shooting Brake, tedy vrcholnou verzi svého nejstylovějšího kombíku, která loni zklamala technikou shodnou s Golfem R, v Německu prodávat za ceny tak vysoké, že si můžete vybírat mezi ním a BMW M340i nebo Audi S4.
Není to žert, Arteon R Shooting Brake začíná v Německu na 63 980 Euro (1,66 milionu Kč), zatímco M340i můžete mít od 65 200 euro a Audi S4 od 63 750 euro. Jde opravdu o téměř shodné ceny, Audi je dokonce levnější, a to nám přijde přehnané. I když je Arteon zajímavé auto a technika verze R je povedená, je to pořád jen Volkswagen poháněný 320koňovým čtyřválcem. Audi má šestiválcový diesel s 341 koňmi, což je prostě lepší technika, BMW má dokonce 374koňový šestiválcový benzin. Museli bychom být hodně pobláznění do VW nebo Arteonu, abychom toto chápali a vůz si v Německu koupili.
Dodejme, že v České republice je situace odlišná, neboť VW Arteon R Shooting Brake je tu o něco levnější (1 561 900 Kč), zatímco BMW a Audi jsou dražší (1 756 300 resp. 1 749 900 Kč), takže Volkswagen si přece jen ponechává jistý cenový odstup. I tak je ale vzhledem k faktickým rozdílům mezi těmito modely velmi malý, navíc umocněný uměle vyšší cenu prémiových modelů.
Arteon R Shooting Brake je zajímavé auto, za cenu BMW M340i resp. Audi S4 ale nedává smysl. Tolik stojí v Německu, v Česku je situace o něco jiná, částečné ale i kvůli uměle vyšším cenám BMW a Audi. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 - Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8.1.2025 - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025 - VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
8.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva