VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady

Německá značka chce více úspět v zemích třetího světa, což bez nízké ceny nepůjde. Proto výrazně poníží podíl vysokopevnostní oceli a hliníku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady

19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka chce více úspět v zemích třetího světa, což bez nízké ceny nepůjde. Proto výrazně poníží podíl vysokopevnostní oceli a hliníku.

O výhodách modulárních platforem se snad ani nemusíme zmiňovat, za vše hovoří zejména snížení nákladů na jednotku produkce. Své o tom ví řada automobilek od BMW přes Nissan až po Volkswagen. Německá značka je přitom v tomto směru asi největším zastáncem sdílených komponentů, zvláště pak v případě platformy MQB. Ta již podepírá modely jako Audi A3, Seat Leon, Škodu Octavia či VW Golf a v delších provedeních ji můžeme najít třeba i pod karoserií nového Passatu. Mimo to se pak chystá také zkrácené provedení, na němž bude stát příští Polo.

Mohlo by se tedy zdát, že dále již Volkswagen zajít nemůže, pravda je však jinde. Důvodem je fakt, že ač jednodušší provedení platformy počítá se zadní tuhou příčkou, stále není dostatečně levné pro trhy, mezi které patří Indie nebo Čína. Proto automobilka chystá verzi, která by se zaměřila právě na asijsko-pacifický či jihoamerický region. Oproti standardnímu provedení se přitom bude lišit nižším podílem vysokopevnostní oceli a hliníku.

Tyto materiály byly zvoleny zejména kvůli evropským trhům, respektive regulacím EU. Pomáhají totiž snížit hmotnost a tím pádem vylepšit spotřebu a emise CO2. V zemích třetího světa však prozatím nic takového není potřeba, tudíž může snadno dojít k náhradě. Jelikož platforma MQB je tvořena sedmi moduly, kdy pevně je dána pouze pozice motoru, přední nápravy a sady pedálů, dojde víceméně jen k výměně několika prvků, jako když si hrajete třeba se stavebnicí Lego.

Výsledkem by měl být mix levných a drahých komponentů, pročež se chystaná verze platformy MQB může rozloučit s 85procentním podílem vysokopevnostní oceli, jež je až čtyřikrát pevnější než ocel klasická a jež snižuje hmotnost o 18 kilogramů. Jen tímto krokem však snaha o ponížení cen neskončí, neboť Volkswagen plánuje také odběr některých dílů od místních dodavatelů. Ti by na zakázku měli vyrábět nejen části podvozku, ale také např. sedadla, kliky dveří či řadu dalších plastových výlisků.

Mimo to se dočkáme také „domácího“ audio systému a rozšířena by měla být také produkce motorů určených pouze pro lokální trhy. Tento krok ovšem zabere nějaký čas, neboť Volkswagen i ve snaze o redukci cen nehodlá ustoupit ze svých standardů kvality. Firma se přitom již setkala s řadou místních dodavatelů, kteří svou kvalitou překvapili, zatímco mnoho poboček zavedených evropských firem mělo k požadovanému dílu setsakra daleko.

Aktuálně přitom nepadlo datum, kdy by ke všem výše zmíněným krokům mělo dojít. Dá se ale předpokládat, že minimálně levnější verzi platformy by Volkswagen mohl mít hotovou již v řádu měsíců. První vozy osazené nepříliš drahými komponenty by tak na trh mohly zamířit někdy v roce 2016.


VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady - 1 - Volkswagen Golf MQB 01VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady - 2 - Volkswagen Golf MQB 02VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady - 3 - Volkswagen Golf MQB 03VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady - 4 - Volkswagen Golf MQB 04VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady - 5 - Volkswagen Golf MQB 05VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady - 6 - Volkswagen Golf MQB 06
Základní verze platformy MQB počítá s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostní oceli. Právě tyto materiály by však měly být v rozvojových zemích nahrazeny levnějšími

Zdroj: Autocar India

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.