Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce více úspět v zemích třetího světa, což bez nízké ceny nepůjde. Proto výrazně poníží podíl vysokopevnostní oceli a hliníku.
O výhodách modulárních platforem se snad ani nemusíme zmiňovat, za vše hovoří zejména snížení nákladů na jednotku produkce. Své o tom ví řada automobilek od BMW přes Nissan až po Volkswagen. Německá značka je přitom v tomto směru asi největším zastáncem sdílených komponentů, zvláště pak v případě platformy MQB. Ta již podepírá modely jako Audi A3, Seat Leon, Škodu Octavia či VW Golf a v delších provedeních ji můžeme najít třeba i pod karoserií nového Passatu. Mimo to se pak chystá také zkrácené provedení, na němž bude stát příští Polo.
Mohlo by se tedy zdát, že dále již Volkswagen zajít nemůže, pravda je však jinde. Důvodem je fakt, že ač jednodušší provedení platformy počítá se zadní tuhou příčkou, stále není dostatečně levné pro trhy, mezi které patří Indie nebo Čína. Proto automobilka chystá verzi, která by se zaměřila právě na asijsko-pacifický či jihoamerický region. Oproti standardnímu provedení se přitom bude lišit nižším podílem vysokopevnostní oceli a hliníku.
Tyto materiály byly zvoleny zejména kvůli evropským trhům, respektive regulacím EU. Pomáhají totiž snížit hmotnost a tím pádem vylepšit spotřebu a emise CO2. V zemích třetího světa však prozatím nic takového není potřeba, tudíž může snadno dojít k náhradě. Jelikož platforma MQB je tvořena sedmi moduly, kdy pevně je dána pouze pozice motoru, přední nápravy a sady pedálů, dojde víceméně jen k výměně několika prvků, jako když si hrajete třeba se stavebnicí Lego.
Výsledkem by měl být mix levných a drahých komponentů, pročež se chystaná verze platformy MQB může rozloučit s 85procentním podílem vysokopevnostní oceli, jež je až čtyřikrát pevnější než ocel klasická a jež snižuje hmotnost o 18 kilogramů. Jen tímto krokem však snaha o ponížení cen neskončí, neboť Volkswagen plánuje také odběr některých dílů od místních dodavatelů. Ti by na zakázku měli vyrábět nejen části podvozku, ale také např. sedadla, kliky dveří či řadu dalších plastových výlisků.
Mimo to se dočkáme také „domácího“ audio systému a rozšířena by měla být také produkce motorů určených pouze pro lokální trhy. Tento krok ovšem zabere nějaký čas, neboť Volkswagen i ve snaze o redukci cen nehodlá ustoupit ze svých standardů kvality. Firma se přitom již setkala s řadou místních dodavatelů, kteří svou kvalitou překvapili, zatímco mnoho poboček zavedených evropských firem mělo k požadovanému dílu setsakra daleko.
Aktuálně přitom nepadlo datum, kdy by ke všem výše zmíněným krokům mělo dojít. Dá se ale předpokládat, že minimálně levnější verzi platformy by Volkswagen mohl mít hotovou již v řádu měsíců. První vozy osazené nepříliš drahými komponenty by tak na trh mohly zamířit někdy v roce 2016.





Základní verze platformy MQB počítá s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostní oceli. Právě tyto materiály by však měly být v rozvojových zemích nahrazeny levnějšími
Zdroj: Autocar India
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
