Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sport Coupe GTE: nové CC je venku jako koncept, má pořád šestiválec
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Koncept nového CC má pod kapotou třílitrovou V6 jako základ hybridního systému. Celkem má výkon 374 k.
Stejně jako se klasickému čtyř- a pětidveřovému Passatu (můžeme-li tak říkat kombíku) dostalo vloni nástupce, i jeho varianta „čtyřdveřového kupé” CC má svou novou inkarnaci. Zatím je tedy ve fázi konceptu a jmenuje se Sport Coupe GTE, ale není moc pochybností, v co se tento futuristicky vyhlížející sedan s bezrámovými okny dveří vyvine.
Ostré vzezření klasického Passatu na tomto stroji zachází ještě o kousek dál. Oproti doslouživšímu Volkswagenu CC je tento stroj delší a širší, ale nižší a má také delší rozvor náprav. Kompletně LEDková světla vpředu i vzadu dále naznačují, že nový Passat se jak ve standardní verzi, tak i v této... více sebevědomé, řekněme, snaží stát na trhu o něco výše než doslouživší generace.
Ohromná maska chladiče, propojená s předními světlomety, je nicméně jedním z prvků, o kterém si dovolíme pochybovat, že se dostane do sériové výroby. Produkční příď bude nejspíš podobnější té na klasickém Passatu. Horizontální chromované linky tedy pochopitelně zůstanou, dá se ale očekávat jejich výraznější oddělení od světlometů a pravděpodobně také oddělení dolní od horní části, aby tento stroj tolik nepřipomínal Audi. Nicméně, toto berte pouze jako spekulaci.
Dále po stranách vidíme obří kola, na nichž jsou nazuty pneumatiky s dost nízkým profilem. Zrcátka jsou konvenční, i když v sérii počítejme s jejich doplněním všemožnými asistenty a hlídači. A dole vidíme linku, která se táhne i přes celý zadní nárazník a designově doplňuje lichoběžníkové koncovky výfuků. Zadní světla se drží stávající grafiky světel VW, jak se ostatně dalo očekávat i podle před pár dny zveřejněných skic, které také najdete níže.
Velmi výrazný spoiler na pátých dveřích mezi světly je však novinkou, ale vypadá zajímavě a doufejme, že se aspoň v mírnější formě do výroby dostane. Čtete správně, na pátých dveřích - Sport Coupe GTE Concept je, podobně jako nový Superb, liftback, nikoliv sedan jako doposud. Nejsme si nicméně jisti, jestli je tato změna vhodným krokem k oné vyšší pozici na trhu; ne nadarmo jsou ta nejluxusnější auta klasickými sedany. Audi A7 Sportback má ale karoserii stejnou a daří se mu, takže bychom příčinu viděli někde tady.
Příjemně dovede překvapit pohonné ústrojí. Podle písmen GTE v názvu a ostatně i podle dříve potvrzených zpráv bylo jasné, že tento stroj je plug-in hybrid, nicméně se spekulovalo o základu v podobě benzínové čtrnáctistovky jako u Passatu GTE, který se ukázal vloni v Paříži. Sport Coupé GTE Concept nicméně má pod kapotou 295 koní, pramenících ze třílitrového šestiválce s přeplňováním. Ten doplňují hned dva elektromotory, jeden je integrovaný do šestistupňové převodovky DSG a přidá 54 koní, ten druhý, na zadní nápravě, nabídne 114 koní. Kombinovaný výkon systému činí 374 koní a zatím neznámý, ale určitě solidní počet newtonmetrů.
Elektřinu vůz ukládá v lithium-ionových bateriích, které, jsou-li plně nabity, mají stačit na 50 kilometrů jízdy. Dojezd s plnou nádrží má hodnotu 1 200 kilometrů a podle oficiálních údajů by spotřeba paliva tohoto stroje měla být 2 litry na 100 km, čemuž je vážně těžko uvěřit, a to i když odečtete oněch 50 km na elektřinu. Další stovku kilometrů by tak vůz měl zvládnout za 4 litry paliva, což se s třílitrem pod kapotou zdá jako fantasmagorie. Dvojnásobná hodnota, 8 l/100 km, by už mohla být reálnější.
Spotřebu stranou, vraťme se k onomu spalovacímu motoru. Volkswagen Passat nové generace má, jak jsme se víckrát zmínili, za nejsilnější motor přeplňovaný čtyřválec. V6 - či VR6, šestiválec s velmi ostrým úhlem svíraným ojnicemi a jednou hlavou válců - není k mání. S tímto konceptem však přeci jen existuje jiskřička naděje, že se aspoň do elegantnější varianty šest válců vrátí. Doufejme, že je na cestě do produkce někde neztratí. Ostatně, dva litry normované spotřeby znamenají 47 g CO2 na kilometr, takže by si mohla EU chrochtat i s tímto motorem.
„Koncept je založen na DNA designu Volkswagenů, které bylo viditelně ještě zostřeno. Ukazuje, jak se značka s největším objemem výroby z našeho koncernu bude vyvíjet v nejbližší budoucnosti,” komentoval novinku Walter da Silva, šéfdesignér Volkswagenu. Ona nejbližší budoucnost skutečně je velmi blízká - dnes vidíme koncept, ale za půl roku ve Frankfurtu by se měla ukázat produkční verze a ještě koncem tohoto roku by se podle dostupných zpráv měl nový Volkswagen CC dostat do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koncepční VW Sport Coupe GTE se realitou stane teprve za pár let
Pod agresivní slupkou Volkswagenu Sport Coupe GTE Concept pracuje šestiválcový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva