Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW skutečně postavil revoluční elektrický hatchback, dojezdem zašlape i Tesly
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Donedávna spekulacemi opředený vůz je nyní realitou. Ukázat vám ho zatím nemůžeme, z jeho specifikací se ale můžeme podělit o kde co.
Už chvíli se mluví o tom, že Volkswagen chystá pro pařížský autosalon koncept nového elektromobilu, který by byl po stránce venkovních rozměrů menší než Golf, nicméně uvnitř bude prostornější než Passat. Ne každý tomu věřil, neboť takové proklamace vypadaly trochu jako snaha odsunout Dieselgate a její následky do zapomnění. Jenže je to fakt, se vším všudy.
Potvrdil to sám Volkswagen a přidal i spoustu zajímavých informací. Pravdou je nejen chystané odhalení konceptu takového vozu, ale i jeho neobvyklá prostornost vzhledem k vnějším rozměrům. Hlavní zásluhu na tom nese specifická platforma MEB, jež byla vyvinuta pro vozy s alternativním zdrojem pohonu. Ve srovnání s architekturou konvenčních vozů tak dokáže poskytnout okolo 240 milimetrů více místa v kabině, z čehož budou těžit cestující vpředu i vzadu. Vodítkem tady může být větší koncept Budd-e, který platformu MEB použil též.
Po stránce materiálové ovšem již nová konstrukce a její výroba nebudou ničím neobyčejným. To je zásadní rozdíl kupříkladu vůči stávajícímu Volkswagenu e-Golf, jehož montáž zabere oproti dieselovému modelu o 60 až 90 minut více času. Navíc je o 15 procent dražší. Nový elektromobil má používat běžných principů a zároveň vsadí především na ocel, což výrazným způsobem zredukuje náklady.
Mimo to vedení VW věří, že v době, kdy nový elektromobil dorazí na trh - tedy v roce 2019 či 2020 - bude cena lithium-iontových baterií zredukována o 30 až 40 procent. To dále napomůže konkurenceschopnosti vozu. „V dnešních vozech 50 procent nákladů připadá na motor, převodovku a s nimi spojené komponenty. U elektromobilů jsou však nejdražší baterie,“ dodává k tématu šéf Volkswagenu Herbert Diess.
Ponížením ceny tohoto klíčového komponentu by tedy měla výrazně poklesnout i prodejní cena vozu. Diess navíc naznačil, že automobilka počítá s dodavateli baterií v rámci evropského kontinentu, místo aby vsadila na dovoz z Asie. Tento způsob by z ekonomického hlediska nebyl únosný, navíc by Volkswagen byl závislý na mnohdy problematických zdrojích.
Za relativně nízkou cenu chce německá značka nabízet vůz, který nabídne minimální dojezd podle cyklu NEDC (na obrázcích NEFZ, ale to je totéž v němčině) 400 kilometrů. Tedy mnohem větší porci než konkurence v podobě BMW i3 či chystané Tesly Model 3 či dalších levnější modelů, které VW zmiňuje. Během prezentace pak Volkswagen hovořil o až 600kilometrové vzdálenost, kterou může vůz na téže platformě dosáhnout v případě použití lepších než standardních baterií. To má udělat z elektromobilu VW absolutní jedničku, Němci ale trochu pozapomněli, že nový Model S P100D už je s dojezdem ještě o kousek dál, podle stejné metodiky.
Kromě náskoku před ostatními v oblasti dojezdu, jenž je však teoretický, neboť ani VW neví, kde bude třeba taková Tesla za tři roky, chce německá automobilka ohromit rovněž konektivitou. Vůz popisuje jako „mobil na kolech“, který bude online po 24 hodin denně. Šéf projektu Christian Senger přitom dodává, že „nejde o fikci, ale o realitu“.
Další inovací pak bude tzv. VW ID, tedy jakýsi profil, který si budete moci pomocí mobilu nebo klíčku přenést napříč modely Volkswagenu. I kdyby se tak jednalo třeba o vozy z autopůjčovny, ihned dojde k nastavení vaší řidičské pozice, upraveny pak budou i veškeré další konfigurace od volby rádia přes data navigace až po jízdní režimy.
Nic bližšího teď nevíme, více se ovšem Volkswagen rozpovídá již za pouhé dva týdny v Paříži. Jak jsme již zmínili, sériový model nemá být na trhu dříve než pár let, pak má ale přinést revoluci srovnatelnou s Broukem či Golfem I. To je ambiciózní cíl, na realitu si počkejme.


Chystaná elektrická novinka se ukázala zahalena pod plachtou vedle Beetlu a Golfu. Volkswagen tak naznačuje, o jak přelomový vůz se má jednat






























Vůz dostal platformu MEB, se kterou debutoval letos v lednu koncept BUDD-e
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
