Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW a Škoda dovolily studentům, aby si se dvěma modely pohráli jako pejsek s kočičkou, asi to neměly dělat
29.9.2024 | Petr Prokopec
Nemáme nic proti tomu, když automobilky dávají mladším prostor k projevení jejich kreativity, právě naopak. Jenže by nikdy neměly rezignovat na kontakt s realitou, jinak se snadno může stát, že hnaná náprava auta pro změnu ztratí kontakt se zemí. Přesně to tady hrozí.
Proti studentským programům, které zaštiťuje či přímo provozuje řada automobilek, nelze říci křivého slova. Naopak je třeba vyzdvihnout, že výrobci dávají prostor mladším, kteří sice ještě nestihli nasbírat dostatek zkušeností, zato ale mohou přispět elánem a kreativitou. V důsledku toho může firma přijít s nápady, které ohromí celý svět. Nejsme si nicméně jisti, zda nový pick-up s logem Volkswagenu patří mezi ně. Jakkoli mu nelze upřít značnou originalitu, jedna jeho část - v podstatě ta nejdůležitější - zdvihá obočí a hýbe bránicí.
Při pohledu na snímky nejspíš rychle pochopíte, o čem je řeč. Korba zmíněného pick-upu totiž začíná na úrovni zadní nápravy a pokračuje daleko za ní. Vůz tak připomíná domácí přestavby z východu Evropy, kdy pár nadšenců oběhlo místní šrotiště, z nich svezlo několik vraků a ty následně svařili dohromady. Což vlastně není až tak daleko od pravdy, neboť studentský projekt vychází z Volkswagenu Taigun, jenž byl sloučen s modelem Virtus. První zmíněný model je SUV, druhý je sedan.
Za konceptem stojí Škoda Auto Volkswagen India, tedy divize koncernu zaměřená na jeden z potenciálně nejdůležitějších trhů na světě. Ta nechala studenty na pick-upu pracovat po devět měsíců, během kterých si mohli vyzkoušet veškeré fáze vývoje nových aut. Nejprve tedy došlo na sesbírání a protřídění nápadů, po čemž následovala analýza trhu. Poté bylo přikročeno k samotnému vývoji a stavbě vozu, kvůli jehož originalitě si studenti museli navrhnout i mnohé unikátní díly a panely karoserie.
Stejně jako Taigun a Virtus je i pick-up postaven na platformě MQB A0 IN, při své 5,2metrové délce však SUV přesahuje o 100 a sedan o 70 centimetrů. Vše jde na konto oné korby, která měla umocnit praktičnost vozu. Nemůžeme si ale pomoci, víc supervize ze strany zkušených vývojářů značky by rozhodně byla na místě. Zmíněná platforma totiž nepočítá s ničím jiným než s pohonem předních kol. Pokud ale na korbu naložíte třeba paletu cihel, mohou se hnaná kola snadno odlepit od země.
V tomto ohledu situaci nejspíše ani nepomůže to, že světlá výška byla s pomocí modifikací na podvozku a vyššího profilu 16palcových off-roadových pneumatik přizvednuta o 60 milimetrů. To sice na jedné straně zlepšuje prostupnost vozu i náročným terénem, jenže ten je jen málokdy rovný jako placka. Spíše se člověk pohybuje od jedné haldy hlíny ke druhé, přičemž často vjede do nemalé prohlubně. S tím se však možná nejnataženější pozadí, jaké jsme kdy viděli, příliš netyká.
Podobně pak lze nahlížet na šnorchl, který má vozu zajistit i slušnou brodivost. Jenže kudy protéká každý potok či řeka? Korytem. Dostat se do ně a hlavně z něj bude ovšem díky šílenému zadnímu převisu prakticky nereálné. Indičtí studenti nám tak připomínají pejska a kočičku, jenž se rozhodli uvařit dort s těch nejlepších ingrediencí, jaké našli. Jenže u toho chyběl třeba Zdeněk Pohlreich, který by jim velmi rychle vysvětlil, že pudink a hovězí s hráškem nejdou moc dohromady.
Ve finále tak pomalu těmi nejméně diskutabilními prvky jsou ty z programu „Přijela pouť“. Koncept se totiž nechlubí jen střešní světelnou rampou, ale rovněž podsvícenými logy VW, podsvíceným nápisem Volkswagen na zádi či rozsáhlým světelným paketem uvnitř. Jeho součástí je i strop se 750 ručně zasazenými podsvícenými hvězdičkami, jenž stejně jako zbytek vnitřních LEDek mohou měnit barvu skrze mobilní aplikaci.
Indičtí studenti po devět měsíců dávali dohromady SUV Taigun se sedanem Virtus. Výsledkem je koncepční pick-up, ze kterého jde ale hlava tak trochu kolem. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech včera 15:00
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi včera 10:00
- BMW R 12 S: pocta ikoně včera 09:40
- MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen 19.12.2024
Nejčtenější články
- Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
21.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
21.11.2024 - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
21.11.2024 - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
21.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva