Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW si nechal patentovat nové řešení autopilotu, mohlo by vám být sympatičtější
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snahy o autonomní řízení směřují buď k plné kontrole automobilu nebo plné kontrole řidiče. Volkswagen na to ale jde trochu jinak, ukazuje patent.
V důsledku kauzy Dieselgate se koncern VW začal orientovat na vývoj elektromobilů, jimiž hodlá „splatit dluh společnosti”. Můžete to považovat za jakkoli pošetilé, ale je to fakt a není to jediná změna v orientaci firmy oproti stavu, který panoval do loňského léta.
Vedle toho Němci věnují nemalou pozornost i autonomnímu řízení, které též rázem začalo být horkým tématem. Z evropského patentového úřadu se nyní ven dostaly ilustrace a informace o tom, jakým směrem se Volkswagen přesně hodlá ubírat. A není to nezajímavé - na rozdíl od ostatních automobilek hodlá dát řidičům k dispozici jistou vládu nad řízením, aniž by přitom museli autopilot deaktivovat.
Nová technologie vás tak kupříkladu nechá rozhodnout, zda při dojetí pomalejšího vozu má dojít k předjetí či nikoliv. O těchto možnostech bude řidiče informovat centrální displej, přičemž ovládání je usazeno na vrcholku řadicí páky. Pokud přitom budete chtít vůz předjet, přejedete přes povrch prstem ze strany na stranu, zatímco vertikální pohyb sdělí systému, že chcete zůstat v koloně.
Systém vám zároveň bude i odpočítávat pomocí světelných kruhů dobu, která vám na dané rozhodnutí zbývá. V případě modré či zelené barvy máte ještě dostatek času, v případě červeného odstínu je ale třeba volit okamžitě. Co se stane při nereagování, to již z dokumentace vyčíst nelze, nicméně se dá předpokládat, že v tu chvíli zůstane volba na autonomním řízení.
Pomocí plošky na řadicí páce je rovněž autopilot aktivován či deaktivován, k čemuž postačí položení ruky na hlavici na dobu jedné či dvou sekund. Existovat však budou i alternativy na základě vašich preferencí, postačit tak může třeba i rychlý dotek. Němci navíc dodávají, že aktivační plochu je možné umístit kamkoliv, nicméně vrchol řadicí páky je vždy po ruce.
Neznámý je termín, kdy bychom se této varianty autonomního řízení a jeho ovládání mohli dočkat. Je ale pravděpodobné, že dorazí již příští rok společně s novou generací Audi A8. Právě v případě této vlajkové lodi čtyř kruhů se semi-autopilot očekává, přičemž fungovat má v rychlostech do 60 km/h.



Ilustrace z patentového úřadu prozrazují, jak bude fungovat autonomní řízení koncernu VW Group
Zdroj: VWortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 46 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 46 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan