Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sharan 2015: facelift na nových fotkách, známe i české ceny
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tuzemský ceník zatím počítá pouze s dieselovými modely, které lze pořídit od 899 900 Kč. Obejít se rovněž musíme i bez stylových verzí Ocean a Beach.
Stávající provedení Volkswagenu Sharan je na trhu již hezkých pár let. Milovníci MPV proto dozajista přivítali letošní facelift, ten však ve výsledku mnoho novinek nepřinesl. Zvenčí tu máme víceméně jen nové zadní LEDky, odlišná litá kola či rozšířenou paletu barev karoserie. Uvnitř pak můžeme hovořit o pozměněné grafice přístrojů, odlišném volantu a obložení, tím ovšem jakákoliv modernizace končí. Pomalu bychom tak měli uvést, že jde spíše o nový modelový rok než facelift.
Podstatné pro nás je tolik, že německá „novinka“ je již aktuálně k mání na českém trhu. Vůči tomu domácímu ovšem nemůžete sáhnout po benzinových jednotkách (1,4 TSI a 2,0 TSI), stejně tak je mimo hru také nejslabší dvoulitrový turbodiesel. Jeho výkonnější varianty naladěné na 150 a 184 koní si ovšem již pořídit můžete, a to ve výbavě Comfortline a Highline. I v tomto případě ovšem můžeme mluvit o jistém ošizení.
Na německém trhu je totiž nový Sharan k mání i ve speciálních verzích Ocean a Beach, které počítají se specificky lakovanou karoserií (odstíny Hudson Bay Blue Metallic a Crimson Red), 16palcovými litými koly Jakarta, stříbrnými střešními ližinami, unikátním čalouněním odrážejícím barvu karoserie, elektricky posuvnými bočními dveřmi nebo klimatizací. Nechybí pak ani detekce vozů ve slepém úhlu či ParkPilot.
Důvodem této absence je nejspíše cena, na německém trhu jsou totiž obě verze vůči základu dražší o takřka 200 tisíc korun. Je ovšem možné, že do zahájení prodeje, které počítá s půlkou července, české zastoupení oficiální ceník ještě rozšíří. S příchodem benzinových motorů ale již příliš nepočítáme, přeci jen v tuzemských luzích a hájích jsou v tomto segmentu žádanější spíše turbodiesely.
Ceny přitom startují na částce 899 900 Kč, za kterou dostáváte 150 koní, šestistupňový manuál a výbavu Comfortline zahrnující třeba 16palcová litá kola Memphis, audio systém Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, třízonovou klimatizaci nebo látkové čalounění. Kromě toho lze počítat s pěti sedadly, kdy zadní řada dostala do vínku trojici úchytů Isofix.
Na této úrovni je přitom možné pořídit i verzi s pohonem všech kol či variantu osazenou šestistupňovým automatem DSG (obě jsou za 959 900 Kč), za silnějším dieselem ovšem již budete muset na úroveň Higline. Připravit si v takové chvíli musíte 981 900 Kč, přičemž standardem jsou lité sedmnáctky, adaptivní tempomat nebo čalounění Alcantarou.
Bližší informace se jako obvykle dozvíte v oficiálním ceníku (PDF 176 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení. My přitom jen dodáme, že kromě benzinových motorů a specifických modelů v něm aktuálně nenajdete ani zmínku o systémech Apple CarPlay a Android Auto. I ty ovšem měl facelift přinést na palubu.

































Inovovaný Volkswagen Sharan dorazil na český trh, s dieselem o výkonu 150 koní startuje na necelých 900 tisících korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 3 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 08:38 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.