Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2014 má české ceny, startují pod 530 tisíci korunami
5.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stejně jako ty německé, i české ceny Scirocca jsou vyšší o několik desítek tisíc. Všechny motory posílily, verze R nabídne 280 koní a přijde na 825 tisíc Kč.
O faceliftu Volkswagenu Scirocco jsme se dozvěděli už v únoru, duben přinesl německé ceny, které byly oproti starším o kousek vyšší. Nyní, s příchodem na český trh, tu máme i české ceny tohoto Golfu ve sportovnějším saku. A podobně jako ty německé, i české ceny jsou o pár tisícovek vyšší oproti verzi před faceliftem.
Jak už víme delší dobu, všechny motory jsou silnější a facelift celkově nebyl nijak výrazný, ať materiály Volkswagenu hovoří o „novém Sciroccu”, jak chtějí. Změnil se přední nárazník, zda k lepšímu, necháme na vás, záď dostala LEDkové svítilny a upravené třetí dveře a to je tak všechno. Jako celek je omlazené Scirocco lehce zaměnitelné se starším modelem. Uvnitř však kromě údajně lepších materiálů přibyla trojice budíků nad středovou konzolou, která má připomínat původní Scirocco ze 70. let. Hlavně ale podá užitečné údaje o voze.
Standardní výbava Sport nabídne například halogenové světlomety s denním svícením, LEDková světla vzadu, 17" kola, asistent rozjezdu do kopce, start-stop, ESP, kožený volant, čelní a boční airbagy, klimatizaci, základní rádio s CD, kožený volant, sportovní výškově stavitelná sedadla, automatickou clonu vnitřního zpětného zrcátka a kupodivu i dojezdovou rezervu. Připlácet je potřeba za navigaci, lepší rádio, bi-xenony, přední mlhovky, parkovací senzory, tempomat, adaptivní podvozek nebo bezklíčové odemykání.
Pod kapotou, jak již bylo vícekrát zmíněno, tedy najdeme více koní a i papírová spotřeba motorů je nižší. Také ale bude nutné za ně připlatit. Základní Scirocco se 125koňovou čtrnáctistovkou TSI přijde na 528 900 korun, tedy o 39 tisíc korun více, než starší verze. Má spotřebovat 5,4 litru benzínu na 100 km a spolupracuje se šestistupňovým manuálem. V ceně je základní šedá barva, i za pastelovou červenou nebo bílou je potřeba přihodit 4 300 korun. V poslední době oblíbená perleťová bílá je za dalších 26 tisíc.
Pro zájemce o trochu více síly jsou v nabídce dvoulitrové motory. Ten nejslabší nabídne 180 koní a může spolupracovat jak s manuálem, tak se šestistupňovou dvouspojkou DSG. Tento motor má spotřebovat šest litrů benzínu na 100 km a v ceníku stojí číslo 594 900 pro manuální převodovku. Chcete-li DSG, bude nutno přihodit dalších šedesát tisíc. Vloni stála srovnatelná 160koňová čtrnáctistovka o 59 tisíc korun méně.
Ještě silnější dvoulitr nabídne již velmi lákavých 220 koní, o deset víc než dřív, a má jim také stačit šest litrů paliva na 100 km. Cena s manuálem začíná na 642 900 korunách, DSG je opět o 60 tisíc dražší. I zde vidíme nárůst ceny, ale ne tak velký - tato varianta podražila o 46 tisíc korun. Výbava i ceny laků karoserie jsou stále stejné.
Benzínovým vrcholem je Scirocco R. Jak napovídá název, má agresivnější design exteriéru a také více síly, konkrétně 280 koní. Ty produkuje nový dvoulitr EA888, který najdeme například i v Leonu Cupra. Za toto stádo bude nutné na stůl vysázet 824 900 korun (o nemalých 87 tisíc korun více), za DSG opět šedesát tisíc navíc. Není to málo, ve výbavě však přibudou například bi-xenony, elektronická náhražka samosvoru XDS, sportovní podvozek, koncovky výfuku po obou stranách zádě, větší kola nebo falešný karbon na palubní desce. Oficiální údaje zrychlení Scirocca zatím neznáme, Leon se stejným výkonem však je na stovce za 5,9 vteřiny a zvládne až 250 km/h.
Milovníkům nafty namontuje Wolfsburg pod kapotu dvoulitrové TDI, které nabídne 150 koní. Standardní výbavou je zde opět nižší Sport, ve verzi R není k mání. Cena je stanovena na 608 900 korun, DSG je opět za šedesátitisícový příplatek. I zde je faceliftované Scirocco dražší, konkrétně o 47 tisíc korun.
Nabídka nového Scirocca není nezajímavá, ale zvýšení cen jeho prodejům jistě dvakrát nepomůže. Není o něj moc velký zájem; je to dokonce tak špatné, že se objevují spekulace o ukončení života tohoto modelu, stejně jako například Eosu - tedy dvou z těch zajímavějších vozů v nabídce Volkswagenu. Jak to dopadne, se zatím musíme nechat překvapit.
Ceny faceliftovaného VW Scirocco přehledně
1,4 TSI - 125 k - 6st. manuál: 528 900 Kč
2,0 TSI - 180 k - 6st. manuál: 594 900 Kč
2,0 TSI - 180 k - 6st. DSG: 654 900 Kč
2,0 TSI - 220 k - 6st. manuál: 642 900 Kč
2,0 TSI - 220 k - 6st. DSG: 702 900 Kč
2,0 TSI R - 280 k - 6st. manuál: 824 900 Kč
2,0 TSI R - 280 k - 6st. DSG: 884 900 Kč
2,0 TDI - 150 k - 6st. manuál: 608 900 Kč
2,0 TDI - 150 k - 6st. DSG: 668 900 Kč
Scirocco ve výbavě Sport nabídne ve standardu např. 17" kola, facelift celkově mnoho nezměnil
Verze Scirocco R nabídne sportovní podvozek, lepší sedadla, diferenciál XDS a hlavně 280 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva