Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2014: facelift už příští měsíc, s úspornějšími motory i 300koňovým R
9.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dlouho se mluvilo o tom, že Scirocco na trhu nevydrží dlouho a letos bude nahrazeno. Nakonec je tomu jinak.
Nová generace Scirocca nepíše pro Volkswagen zrovna nejúspěšnější kapitolu příběhu jeho života, však na některých trzích, kde je VW jinak velmi populární, skončilo úplně. Podobný osud pak, i když kvůli emisním normám, nedávno stihl také Scirocco R, podle našeho někdejšího testu jinak docela povedené auto, které navzdory pouze přednímu pohonu dávalo v mnoha ohledech větší smysl než zdánlivě lépe disponovaný Golf R. Mohlo se tak zdát, že Scirocco to na trhu balí a letos uvolní místo nové generaci, která podle zpráv z loňského roku měla přijít již s modelovým rokem 2015 a podstatně tradičnější koncepcí blízkou kupé. Jenže nakonec je všechno jinak.
Už loni se proslýchalo, že na další Scirocco si počkáme do modelového roku 2017 a právě nedávné ukončení výroby aktuálního R potvrdilo, že tomu tak vážně bude. Volkswagen sám totiž řekl, že nejde o úplný konec této verze, ale že se vrátí až s faceliftem, který ji vnukne novější dvoulitrový benzin z Golfu VII R, který disponuje až 300 koňmi výkonu. Jestli bude mít nové R až tolik výkonu, teprve uvidíme, o samotném faceliftu vám ale můžeme říci více hned teď.
Podle informací kolegů z Auto Expressu se novinka představí už příští měsíc na autosalonu v Ženevě a pokusí se lépe zaujmout zákazníky z obou konců spektra potenciálních klientů. Po stránce designu prý mnoho nezmění - VW považuje „šíro” za stále šik a vnuknout mu má jen pár drobných vylepšení známých z novějších modelů značky jako je Golf sedmé generace. Více se toho ale má dít uvnitř, a to v interiéru i pod kapotou.
Facelift tak má připomínat modernizaci modelu Polo, který se vzhledově též příliš nezměnil a pod kapotou přitom zamíchal kartami. Na jednu stranu sází na úsporné verze, na druhou ale verzi GTI posouvá s větším motorem a manuální převodovkou do úplně jiných sfér. To samé má postihnout Scirocco.
Vnější vzhled jsme probrali, v interiéru pak lze očekávat zejména materiálovou a elektronickou perestrojku, hovoří se i o novém volantu nebo elektronické parkovací brzdě. Mezi motory mají krom ještě výkonnější verze R zaujmout i nové diesely 2,0 TDI a benziny 1,4 TSI s technologií vypínání válců. Právě tato řešení mají přiblížit Scirocco masovému publiku a dovolit mu užívat si jeho styl i se spotřebou 4,7 litru paliva na 100 km.
Jestli bude modernizaci provázet i snížení ceny, které je v případě vozu zřejmě největším limitem pro jeho větší rozšíření, teprve uvidíme. Na každý pád si můžete prohlédnout přiložené ilustrace, které zachycují očekávaný nový vzhled. Více snad už za měsíc v Ženevě...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Faceliftované Scirocco má vypadat takto, více změn očekáváme v jeho nitru
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie