Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2014: facelift už příští měsíc, s úspornějšími motory i 300koňovým R
9.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dlouho se mluvilo o tom, že Scirocco na trhu nevydrží dlouho a letos bude nahrazeno. Nakonec je tomu jinak.
Nová generace Scirocca nepíše pro Volkswagen zrovna nejúspěšnější kapitolu příběhu jeho života, však na některých trzích, kde je VW jinak velmi populární, skončilo úplně. Podobný osud pak, i když kvůli emisním normám, nedávno stihl také Scirocco R, podle našeho někdejšího testu jinak docela povedené auto, které navzdory pouze přednímu pohonu dávalo v mnoha ohledech větší smysl než zdánlivě lépe disponovaný Golf R. Mohlo se tak zdát, že Scirocco to na trhu balí a letos uvolní místo nové generaci, která podle zpráv z loňského roku měla přijít již s modelovým rokem 2015 a podstatně tradičnější koncepcí blízkou kupé. Jenže nakonec je všechno jinak.
Už loni se proslýchalo, že na další Scirocco si počkáme do modelového roku 2017 a právě nedávné ukončení výroby aktuálního R potvrdilo, že tomu tak vážně bude. Volkswagen sám totiž řekl, že nejde o úplný konec této verze, ale že se vrátí až s faceliftem, který ji vnukne novější dvoulitrový benzin z Golfu VII R, který disponuje až 300 koňmi výkonu. Jestli bude mít nové R až tolik výkonu, teprve uvidíme, o samotném faceliftu vám ale můžeme říci více hned teď.
Podle informací kolegů z Auto Expressu se novinka představí už příští měsíc na autosalonu v Ženevě a pokusí se lépe zaujmout zákazníky z obou konců spektra potenciálních klientů. Po stránce designu prý mnoho nezmění - VW považuje „šíro” za stále šik a vnuknout mu má jen pár drobných vylepšení známých z novějších modelů značky jako je Golf sedmé generace. Více se toho ale má dít uvnitř, a to v interiéru i pod kapotou.
Facelift tak má připomínat modernizaci modelu Polo, který se vzhledově též příliš nezměnil a pod kapotou přitom zamíchal kartami. Na jednu stranu sází na úsporné verze, na druhou ale verzi GTI posouvá s větším motorem a manuální převodovkou do úplně jiných sfér. To samé má postihnout Scirocco.
Vnější vzhled jsme probrali, v interiéru pak lze očekávat zejména materiálovou a elektronickou perestrojku, hovoří se i o novém volantu nebo elektronické parkovací brzdě. Mezi motory mají krom ještě výkonnější verze R zaujmout i nové diesely 2,0 TDI a benziny 1,4 TSI s technologií vypínání válců. Právě tato řešení mají přiblížit Scirocco masovému publiku a dovolit mu užívat si jeho styl i se spotřebou 4,7 litru paliva na 100 km.
Jestli bude modernizaci provázet i snížení ceny, které je v případě vozu zřejmě největším limitem pro jeho větší rozšíření, teprve uvidíme. Na každý pád si můžete prohlédnout přiložené ilustrace, které zachycují očekávaný nový vzhled. Více snad už za měsíc v Ženevě...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





Faceliftované Scirocco má vypadat takto, více změn očekáváme v jeho nitru
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 13 minutamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před hodinouNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva