Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2014: facelift odhalen, ostré R má 280 koní
16.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bez jediné výjimky se silnějšími motory přichází zvednout prapor boje o zákazníka VW Scirocco. Pomoci mu má i nový vzhled.
Teprve před týdnem jsme vám přinesli spekulativní představení Scirocca 2014, které se oproti některým dávnějším předpokladům nakonec mělo dočkat odhalení modernizace již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Teď už víme, že tomu tak vážně bude a automobilka po přibližně šestiletém životě wolfburského třídvířka nepřijde s novým modelem, ale pouze s jeho faceliftem. I když veřejná premiéra proběhne opravdu až ve Švýcarsku, všechny podstatné inovace vám můžeme alespoň virtuálně přiblížit už nyní. A hned úvodem také dodat, že realita s týden starými předpoklady koresponduje docela přesně.
Pokud to v některém ohledu není tak úplně pravda, pak jde o vzhled. Ten se nakonec vzhlédl v novém Golfu jen částečné a do značné míry si nadále jde více vlastní cestou jen s drobnými změnami, i když se nakonec změnilo všechno, co se při faceliftu obvykle mění. Na přídí je to nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety s bi-xenony a LED pro denní svícení, na zádi pak koncová světla opět s LED, znovu nárazník a víko „kufru”. Jenže když se na auto podíváte jako na celek, zvláště pak na verzi R v tmavší barvě, těžko dojdete k závěru, že by před vám stálo něco docela nového. Nestojí, je to jen lehce inovované Scirocco, revoluce zkrátka nenastala a nepřináší ji ani nové odstíny karoserie - bílá Pure, červená Flash, šedá Urano, fialová Ultra a zlatá Pyramid spolu s novou nabídkou litých kol.
Nic přelomového se nakonec nekoná ani v interiéru, jehož hlavní novinkou má být další známá faceliftová devíza - „kvalitnější materiály”. Jak moc jsou kvalitnější, z fotek asi neposoudíme, některé novinky jsou ale vidět i tak. Na přepracované palubní desce přibyly v její horní čási ukazatele plnícího tlaku turbodmychadla, teploty oleje a stopky, nová je přístrojová deska, volant, některé výdechy ventilace a pochopitelně nabídka obložení palubky a čalounění sedadel. Novinek ve výbavě je vůbec dost, záležitosti jako lepší audiosystém Dynaudio ale nejlépe zjistíme až časem, z ceníku faceliftované verze.
Jestliže novinky vzhledového rázu jsou spíše drobné či obvyklé, pod kapotou nezůstal kámen na kameni. Faceliftované Scirocoo nepřichází s jediným motorem, který by nabízelo už dříve - část tedy má původní technický základ, výkony a z nich vyplývající dynamické parametry i spotřeby jsou ale pochopitelně jinde. Automobilka se chlubí snížením spotřeby paliva až o 19 procent, což bude zřejmě „skutečné” jako obvykle, výkonové nárůsty ale reálné budou.
Kompletní přehled dosud známých parametrů nabízených pohonných jednotek najdete v níže přiloženém přehledu, na tomto místě zmíníme jen to, že jde o čtyři vesměs potentní benziny a dva diesely, mezi nimiž zvláštní místo zaujímá dvoulitr verze R. Tu jsme dříve testovali ještě s 265 koňmi, teď jich má 280, a to z úplně nového motoru z řady EA888, který dostal třeba i nový Seat Leon Cupra. Vtipné také je, že jediné R nedostalo standardně protivný start/stop, to je ale vše, nad čím se můžeme momentálně radovat - konkrétní dynamika jednotlivých verzí zatím známa není.
Jak už jsme mnohokrát zmínili, faceliftované Scirocco míří do Ženevy, kde nám k němu Němci jistě řeknou zbytek. Vytáhnout by do té doby mohli i české ceny, které teprve ukáží, jestli si vůz alespoň napodruhé všude vydělá alespoň na tištění katalogů...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Přehled nových a inovovaných motorů pro VW Scirocco 2014
(verze, výkon, výkonový nárůst, normovaná spotřeba paliva)
1,4 TSI 92 kW (125 koní, +3 koně), 5,4 l/100 km
2,0 TSI 132 kW (180 koní, +20 koní), 6,0 l/100 km
2,0 TSI 162 kW (220 koní, +10 koní), 6,0 l/100 km
2,0 TSI 206 kW (280 koní, +15 koní), 8,0 l/100 km
2,0 TDI 110 kW (150 koní, +10 koní), 4,1 l/100 km
2,0 TDI 135 kW (184 koní, +7 koní), 4,3 l/100 km














V Ženevě se faceliftované Scirocco ukázalo ve standardu i jako verze R
Faceliftované Scirocco dostalo očekávané modifikace, jeho podstatu to příliš nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
22.1.2025Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva