Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Saveiro 2013: jihoamerický Golf pick-up má po liftingu
28.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Evropě se pick-upům jakékoli velikosti příliš nedaří, v Jižní Americe jde o vozy tak populární, že dokážou zářit i v kompaktní třídě.
Víkendová zklidnění automobilového světa nám dávají příležitost rozšířit si obzory i pohledy do míst, která by jinak naší pozornosti nevyhnutelně unikala. Jedněmi z těch, kam se díváme často a rádi, jsou jihoamerické země a zejména pak Brazílie, která díky svým choutkám vykresluje docela specifický obrázek o preferencích tamních zákazníků aut.
Vracet se ke všem dílčím zvláštnostem nehodláme, jednou z nich je ale Volkswagen Gol, skutečně Gol, který na tamním trhu hraje roli „našeho” Golfu. Je třeba dodat, že jde spíše o derivát evropského Pola, ale automobilové třídy si v Brazílii zjevně ještě neprošly takovou hypertrofií, a tak se VW Gol řadí mezi tamní kompakty. A dodat je třeba ještě jednu věc - sám tento model není vyloženě brazilskou specialitou, prodává se i na dalších, více nebo méně exotických trzích, z něj odvozené Saveiro ale zvláštností země fotbalu, karnevalů a deštných pralesů je. A právě tomu se dnes podíváme na zoubek.
Příležitost nám k tomu dal samotný Volkswagen, který vůz pro letošní rok obdařil faceliftem. Stalo se tak po necelých čtyřech letech aktuálního Saveira na trhu a asi se nebudete divit faktu, že si vysloužil příď inovovaného Golu. A o co vlastně jde? Jedná se o malý pick-up, auto ve stylu někdejší Felicie Fun, které se snaží být v prvé řadě pracantem, ale (aspoň v některých verzích) přitom nevypadat úplně špatně.
Právě v tom mu má pomoci i aktuální facelift, který vozu dodal jiný přední nárazník i novou masku chladiče a také větší, hranatější světla. Nechybí odlišné mlhovky, rozšíření nabídky kol a jen drobné retuše na zádi, které spočívají především v lehce zatmavených koncových světlech. Interiér dostal novou přístrojovku, jiné ovládání ventilace, její upravené výdechy a, jak byste asi očekávali, „kvalitnější materiály a provedení”, to je faceliftům tuze vlastní.
Jednotlivé odlišnosti můžete prozkoumat i s pomocí přiložené galerie, k níž pro srovnání přidáváme i záběry vozu modelového roku 2010. Co vidět není, je rozšířená nabídka výbavy jednotlivých dostupných provedení, která ale Evropana těžko dojme. Dodávané varianty Trend (dosud CE/CS), Trooper a Cross můžete též spatřit níže - standardem pro všechny jsou elektricky ovládaná okna a centrální zamykání. Takový posilovač řízení ale dostanete až v Trooperu spolu s airbagem (jedním), ABS a hliníkovými koly. Cross je pak jednak stylovou záležitostí, když přidává trochu zálesáckého stylu, k tomu ale dostanete i klimatizaci, parkovací senzory nebo řadu drobností v interiéru čítající třeba i hliníkové nášlapy pedálů.
Z dalších záležitostí stojí za zmínku, že volit můžete mezi dvojicí podvozků, ale jen ve verzi Trend, naopak jen pro varianty Trooper a Cross je k mání buď krátká kabina pro dva, nebo prodloužená pro čtyři. Také to je patrné z fotek. Shrnutí technických specifik je jednoduché - auto můžete dostat s jakýmkoli motorem a převodovkou, když to bude čtyřválec 1,6i Flex na benzin i ethanol s výkonem až 104 koní, manuálním pětikvaltem a pohonem předních kol. Na stovku s ním Saveiro zrychluje za 10,5 sekundy, maximální rychlost činí 176 km/h.
Samotný facelift pak nemá zásadně ovlivnit ceník vozu, což znamená, že bude nadále k mání za částky startující okolo 33 340 brazilských realů, tedy asi 330 tisíc Kč.
Faceliftované Saveiro vypadá docela k světu
Pro srovnání původní provedení před modernizací
Zdroje: VW do Brasil, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva