Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen představil v Šanghaji ostrou verzi nové čínské Jetty. Tamní pátý nejprodávanější vůz dostal agresivnější vzezření a 200 koní.
Už jednou jsme v uplynulých dnech zmiňovali, že čínská anabáze koncernu Volkswagen je neobyčejně úspěšná. Jako jeden z mála velkých výrobců aut se začal za velkou zdí ve obchodně potloukat již v osmdesátých letech minulého století a ačkoli si musel slušnou řádku let počkat, než se z jeho aktivit v Říši středu stalo skutečně terno, vybudoval si spolu s General Motors a jeho značkami velmi dobré jméno u tamní zákazníků. A to navzdory tomu, že jim dekády prodával hlavně recykláty kdysi úspěšných evropských modelů.
Dnes je situace na čínském trhu poněkud odlišná. Jakkoli ani starodávné vozy z nabídky Volkswagenu nevymizely, jeho hlavními trumfy jsou desítky novějších modelů (je to opravdu nepřeberná řádka rozličných vozů mnoha generací, výhledově chce VW v Číně prodávat na 90 typ aut...) a mezi nimi hlavně kompaktní sedany. Jedním z těch nejúspěšnějších je model Sagitar, který si jen za první kvartál letošního roku našel mezi Číňany téměř 70 tisíc zákazníků a jde o pátý vůbec nejprodávanější vůz na tamním trhu.
Vědom si tohoto stavu se VW rozhodl image poslední generace modelu Sagitar, který je obdobou místní Jetty, dále podpořit ostřejší verzí GLI. Za tímto označením se skrývá specifický vzhled s pozměněnými nárazníky vpředu i vzadu, menším spojlerem na víku kufru, chromovanou koncovkou výfuku a vůbec trochou chromu navíc nebo červeně lakovanými třmeny kotoučových brzd. K dispozici jsou i větší kola (17 nebo 18 palců) a snížený podvozek.
Uvnitř se GLI vyznačuje sportovními sedadly, specifickým volantem se zploštěnou spodní částí, hliníkovým obložením palubní desky či stejně vyvedenými nášlapy pedálů. Všimnout si můžete i voliče automatické převodovky DSG, čímž se dostáváme k technice - tu krom této šestistupňové skříně reprezentuje i dvoulitrové turbo TSI s výkonem 200 koní. Přesné dynamické parametry Sagitaru GLI čínský VW nezveřejnil, soudě podle dynamiky místního provedení Jetty s obdobnou technikou ale lze sázet na zrychlení na stovku kolem 7 sekund a maximální rychlost přes 230 km/h.
To nejsou špatná čísla, ale jak nám přišel na mysl onen střelec? Možná hledal Volkswagen inspiraci jinde, ale Sagittarius je latinské označení pro souhvězdí střelce a slovo Sagitar by mohlo v jiném jazyce značit totéž.
Pochopitelně, tento vůz zůstane vyhrazen čínskému trhu, pokud byste ale toužili po podobném, vykřesat stejný výsledek z místní Jetty s pomocí některého z úpravců by nemělo být příliš komplikované...
Sagitar GLI špatně nevypadá a pravděpodobně ani špatně nepojede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 2 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 3 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 5 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 6 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva