Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen představil v Šanghaji ostrou verzi nové čínské Jetty. Tamní pátý nejprodávanější vůz dostal agresivnější vzezření a 200 koní.
Už jednou jsme v uplynulých dnech zmiňovali, že čínská anabáze koncernu Volkswagen je neobyčejně úspěšná. Jako jeden z mála velkých výrobců aut se začal za velkou zdí ve obchodně potloukat již v osmdesátých letech minulého století a ačkoli si musel slušnou řádku let počkat, než se z jeho aktivit v Říši středu stalo skutečně terno, vybudoval si spolu s General Motors a jeho značkami velmi dobré jméno u tamní zákazníků. A to navzdory tomu, že jim dekády prodával hlavně recykláty kdysi úspěšných evropských modelů.
Dnes je situace na čínském trhu poněkud odlišná. Jakkoli ani starodávné vozy z nabídky Volkswagenu nevymizely, jeho hlavními trumfy jsou desítky novějších modelů (je to opravdu nepřeberná řádka rozličných vozů mnoha generací, výhledově chce VW v Číně prodávat na 90 typ aut...) a mezi nimi hlavně kompaktní sedany. Jedním z těch nejúspěšnějších je model Sagitar, který si jen za první kvartál letošního roku našel mezi Číňany téměř 70 tisíc zákazníků a jde o pátý vůbec nejprodávanější vůz na tamním trhu.
Vědom si tohoto stavu se VW rozhodl image poslední generace modelu Sagitar, který je obdobou místní Jetty, dále podpořit ostřejší verzí GLI. Za tímto označením se skrývá specifický vzhled s pozměněnými nárazníky vpředu i vzadu, menším spojlerem na víku kufru, chromovanou koncovkou výfuku a vůbec trochou chromu navíc nebo červeně lakovanými třmeny kotoučových brzd. K dispozici jsou i větší kola (17 nebo 18 palců) a snížený podvozek.
Uvnitř se GLI vyznačuje sportovními sedadly, specifickým volantem se zploštěnou spodní částí, hliníkovým obložením palubní desky či stejně vyvedenými nášlapy pedálů. Všimnout si můžete i voliče automatické převodovky DSG, čímž se dostáváme k technice - tu krom této šestistupňové skříně reprezentuje i dvoulitrové turbo TSI s výkonem 200 koní. Přesné dynamické parametry Sagitaru GLI čínský VW nezveřejnil, soudě podle dynamiky místního provedení Jetty s obdobnou technikou ale lze sázet na zrychlení na stovku kolem 7 sekund a maximální rychlost přes 230 km/h.
To nejsou špatná čísla, ale jak nám přišel na mysl onen střelec? Možná hledal Volkswagen inspiraci jinde, ale Sagittarius je latinské označení pro souhvězdí střelce a slovo Sagitar by mohlo v jiném jazyce značit totéž.
Pochopitelně, tento vůz zůstane vyhrazen čínskému trhu, pokud byste ale toužili po podobném, vykřesat stejný výsledek z místní Jetty s pomocí některého z úpravců by nemělo být příliš komplikované...






Sagitar GLI špatně nevypadá a pravděpodobně ani špatně nepojede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva