Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii
26.2.2019 | Petr Prokopec
Diesely začínají chytat druhý dech a Volkswagen tuší šanci kout. V krátkém sledu tak představuje druhou naftovou novinku, tentokrát ještě zajímavější.
Pokud jste v posledních měsících nabyli zdání, že dieselové motory jsou těsně před vymřením, pak pro vás realita posledních dní nemůže být překvapivější. Tyto pohonné jednotky byly v jejich současné podobě německým autoklubem shledány čistějšími než benzinové agregáty a jejich vnímání se mění i v samotném Německu. Vlastně by nás tedy nemělo překvapit, že koncern VW ihned začal přikládat pod kotlem, jehož plamen pomalu skomíral. Minulý týden jsme si tak mohli představit nové Audi SQ5 TDI, jež, jak již napovídá samotný název, užívá pod kapotou dieselovou jednotku, dokonce šestiválcovou. Nyní však zajdeme ještě dále.
Volkswagen momentálně představil svůj momentálně vůbec nejsilnější model, Touareg V8. Ten dostal do vínku čtyřlitrový turbodiesel naladěný na 421 koní a 900 Nm točivého momentu, čímž se stává i nejsilnějším dieselem v historii značky. Pravda, VW jako koncern stvořil i ještě silnější 6,0 V12 TDI, jako značka ale nezašel dále než s 5,0 V10 TDI pod kapotou Touaregu R50.
Svými 421 koňmi také skoro vyrovnává Audi SQ7, což není překvapivé - obě SUV mají pod kapotou totéž ústrojí. Kromě osmiválce tam tedy lze najít elektrický kompresor a dvě turbodmychadla, což se pro Volkswagen zjevně stává norma, jak splnit emisní limity. SQ5 TDI je na tom podobně, jen má o dva válce a jedno turbo méně.
Zpět ale k osmiválcovému SUV, které sice není nejvýkonnějším Touaregem všech dob, tento titul patří verzi W12 s 450 koňmi, nicméně jízdní dynamikou se na vrchol staví stoprocentně. Sprint z klidu na stovku zvládá již za 4,9 sekundy, tedy na úrovni sporťáků let ne zase tak dávno minulých. Nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na 250 km/h, možnost jejího posunutí směrem výše však značka zatím nezmiňuje. Stejně tak mlčí o konkrétní spotřebě a uvádí pouze vyhovění normě Eeuro 6d-TEMP, jež začne platit letos v září.
Vylepšením motorového prostoru odklon od zbytku portfolia víceméně končí, po vizuální stránce se totiž osmiválcové provedení vůči šestiválcovým modelům liší znakem V8 zasazeným do čelní masky. Počítat pak lze rovněž s 19palcovými litými koly Tirano místo běžnějších osmnáctek, do standardu se nastěhovalo i vzduchové odpružení, komfortní sedadla, paket Light Sight zahrnující automatické světlomety nebo ocelové pedály.
Tím snaha o hýčkání zákazníků nekončí, na výběr bude ještě paket Elegance či Atmosphere. V obou případech lze počítat třeba s koženým čalouněním Vienna nebo digitálním přístrojovým štítem, první pak klade důraz na metalické dekory a hrátky s barvami a druhá na dřevo či přírodní tóny. Prodej odstartuje v květnu, výstavní premiéra je naplánována na Ženevu. Zda se ale příští týden dozvíme cenu, zatím není jisté.
Volkswagen Touareg V8 TDI dostal pod kapotu stejné ústrojí...
...jako Audi SQ7. I v jeho případě je možné počítat s 900 Nm točivého momentu, výkon však činí 435 koní
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 9 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 10 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
včera - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
včera - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB