Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
8.3.2025 | Petr Prokopec
Tohle je náš dlouhodobý postoj a jsme rádi, že VW je na stejné lodi. Problém je jen v tom, že to neříká poprvé - podobnou změnu sliboval už s faceliftem Golfu, skutek ale utekl. Snad to tentokrát opravdu udělá.
Na počátku loňského roku Volkswagen přišel s faceliftovaným Golfem osmé generace. Jeho odhalení předcházela ze strany německé automobilky několikaměsíční masáž, během které její zástupci překvapivě přiznávali řadu chyb při vývoji originálu. A slibovali, že během modernizace dojde na jejich nápravu. Na premiéru se tak čekalo jak na smilování boží, neboť Golf s pořadovým číslem 8 nesahal svému předchůdci v některých ohledech ani po středové krytky kol. A nešlo tu jen o chybějící plynovou vzpěru kapoty motoru, jakkoli ta se ve finále stala velmi výmluvným symbolem malicherných úspor na nesprávných místech.
Do motorového prostoru se ale řada lidí již nekouká, skutečný problém byl proto někde jinde - v interiéru, ze kterého Němci odstranili téměř všechna klasická tlačítka. Místo nich ovládání řešily dotykové plošky s haptickou odezvou na volantu či dotyková obrazovka. Případně jste Golfu mohli poroučet hlasem, což se ale rychle ukázalo být nepoužitelným. Většina lidí tak třeba v případě klimatizace skončila u dotykové lišty, která nebyla podsvícená, načež jste na nastavení teploty po setmění mohli zapomenout.
Je pravdou, že řešení u faceliftované verze je lepší, ať už jde o volant nebo zmiňovanou lištu. Jenže se dalo mluvit spíše jen o přesunu z deště pod okap. Onu plynovou vzpěru navíc Němci pod kapotu stejně nevrátili, i když třeba spřízněná Škoda Octavia ji stále má. Kromě toho ovšem třeba verzi GTI sebrali manuál a provedení GTD poslali k ledu. S ohledem na opravdu enormní očekávání tak facelift nakonec přinesl spíš zklamání než nadšení, jakkoli prodeje jdou díky provedeným změnám nahoru. Protože ale dříve klesly vážně nízko, nikam jinam pomalu ani mířit nemohly.
Nově lidový vůz přichází s další várkou slibů, které mají jeho popularitu znovu zvýšit. Designový šéf značky Andreas Mindt totiž pro Autocar uvedl, že do hry se skutečně vrátí tradiční fyzická tlačítka pro ty nejpoužívanější funkce, přičemž jako první jimi bude osazen sériový model ID.2, který se ukáže příští rok. V jeho šlépějích pak bude v případě interiéru kráčet také produkční verze konceptu ID.Every1, která pro změnu dorazí v roce 2027. A dá se předpokládat, že nejinak na tom bude jakákoli další novinka ze stáje VW.
„Podobná chyba se už nebude opakovat. Na volantu tedy budou fyzická tlačítka. Hledání toho správného se tedy stane minulostí. Upřímně, vyrábíme auto, ne mobil, auto,“ uvedl důrazně Mindt s tím, že tlačítka pro ovládání hlasitosti, vyhřívání sedadel, klimatizaci a varovná světla se objeví v řadě vedle sebe pod displejem multimédií. Neznamená to však, že by dotykové displeje někam zmizely. „Stále je velké množství funkcí, které zákazníkům musíte dodat, pročež obrazovky budou opravdu veliké,“ dodal.
Lze se tedy na chystané novinky značky těšit? S ohledem na loňské zklamání raději mírníme svá očekávání, byť rozdíl mezi koncepty ID.2all a ID.Every1 je jasně patrný. Jenže bude to stačit na úspěch, když s prvním elektromobilem bude spojena startovní cena 625 tisíc Kč, zatímco druhý bude začínat za hranicí 500 tisíc korun? Stačí pohled na tristní technické parametry a rázem máte jasno, že VW by musel přidat daleko víc i v dalších ohledech.




V případě konceptu ID.Every1 je vidět posun... Foto: Volkswagen
...oproti předchozímu ID.2all, ale bude to stačit? Nejsme si příliš jisti. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autocar
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
před 3 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 4 hodinamiNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
před 6 hodinamiVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
před 7 hodinamiBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva