Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW řekl, co čeká modely se spalovacími motory, část konkurence tím musel zaskočit
5.3.2021 | Petr Miler
Automobilky mohutně směřují k elektrifikaci, ať už o ni někdo stojí, nebo ne. Také Volkswagen se v tomto směru zdá být celý žhavý, jenže nic zjevně není tak horké, jak se uvaří.
Evropský automobilismus stojí na rozcestí, to je nepochybné. Zatímco na jedné straně stojí většina zákazníků, kteří jsou typově spokojeni se svými současnými auty a z velmi racionálních důvodů (od menší hodnoty za peníze přes omezenou praktičnost až po obavu ze ztráty hodnoty) odmítají změnu, na té druhé jsou politici, kteří dělají všechno proto, aby si taková auta nemohl koupit nejlépe nikdo.
Je to bezprecedentní pokus „ohnout” tak obrovský trh. Principielně nejde pro Evropskou unii o nic nového, ještě nikdy se ale nepokusila tak razantně manipulovat něčím spojeným s tak obrovským průmyslovým odvětvím, které má enormní vliv na prosperitu celého kontinentu. Někteří si myslí, že se to EU podaří, desítky milionů lidí opět ohnou páteř a za dvojnásobnou cenu si koupí polovinu svého dosavadního auta. Jiní jsou ale přesvědčeni, že to nemůže vyjít a tolik lidí si nebude chtít koupit nic jiného, že to i „neomylnou” EU přivede ke změně postoje.
Co se stane, nevíme, některé automobilky se ale na rozuzlení rozhodly nečekat a zákazníkům nabídnout jen to, co samy chtějí. Považujeme to za krátkozraké a riskantní, ale zejména Jaguar a Ford a po něm třeba i Volvo se nechaly slyšet, že v roce 2025 resp. 2030 už nebudou prodávat nic jiného než elektrická auta.
Kde kdo čekal, že se na stejnou loď naskočí si koncern VW, jehož vedení poslední dobou rozdává elektrické úsměvy na všechny strany, všechen zdravý rozum se ale z Wolfbsurgu zjevně ještě nevytratil. Automobilka dnes totiž oznámila své další záměry s modely vybavenými tradičně spalovacími motory a na smetiště dějin s nimi rozhodně nespěchá, což zejména Ford muselo zaskočit.
Volkswagen by si sice rád říkal „softwarem tažený poskytovatel mobility”, což zní neskutečně pateticky, realita je ale taková, že už teď ví, že nejméně modely Golf, Passat, T-Roc a Tiguan dostanou nástupce vybavené spalovacími motory. Uvážíme-li pak, že takový Golf přišel v osmé generaci na trh teprve loni a i kdyby hodně rychle spěchal do důchodu, nebude nahrazen před rokem 2026, chystá VW leccos, jen ne kvapné nahrazení konvenčních aut elektrickými.
Šéf Volkswagenu jako značky Ralf Brandstätter bez okolků přiznal, že firma bude tyto modely ještě nějaký čas potřebovat, neboť je si moc dobře vědoma situace na trhu. Například i v Německu a ve Francii, kde je nyní elektrická mobilita podporována extrémním přerozdělováním, podle průzkumů více jak polovina lidí taková auta odmítá ze zcela racionálních příčin - prostě nedokážou obsloužit jejich potřeby. Jaguaru je to jedno a za pár let jim nenabídne nic, Ford už teď ví, že totéž udělá o pět let později, VW si ale raději počká, jak se vše semele. Což je bez ohledu na to, kdo na co vsadil, jediný rozumný přístup.
VW slibuje, že pro tyto vozy nabídne plug-in hybridní verze s dojezdem alespoň 100 km, ale to není podstatné - trochu méně schopné nabízí už dnes a tradiční zákazníky jimi beztak neoslovuje. Zdá se tedy, že auta se spalovacími motory zase tak rychlý skon nečeká - budeme se opakovat, ale ignorovat předem přání zákazníků a jít jen za preferencemi strůjců regulací není moudré a trochu uniká, jak si kdokoli dovolí troufnout v roce 2021 říci, co bude nabízet v roce 2030. Do té doby se toho může stát ještě hodně...

































Nezdá se, že by se s Volkswageny vybavenými spalovacími motory bylo nutné nějak rychle loučit - nejméně čtyři modely čeká nejméně po jedné další generaci. Ilustrační foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11