Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut
12.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Golfů se loni prodalo skoro tolik, co všech Škodovek. Rostly ale všechny značky od Bentley po Seat. A Porsche chystá čistě elektrický model.
Koncern Volkswagen byl chvíli největší automobilkou na světě - do té doby, než si Toyota přepočítala prodeje a zjistila, že je stále jedničkou. Uvedla ale, že v roce 2015 ji nejspíš Němci skutečně předstihnou. Oba dva tito giganti se ale dostali s prodeji přes 10 milionů aut za rok 2014, Toyota prodala celkem 10,23 milionu aut, Volkswagen 10,217 milionu. Třetí General Motors na desetimilionovou metu těsně nedosáhl s 9,98 miliony prodanými automobily.
Z koncernu Volkswagen se pochopitelně nejvíce prodalo aut se značkou VW, konkrétně 6,12 milionu, neboli o 1,6 % více než v roce 2013. Nejúspěšnějším modelem byl Golf, kterého se prodalo 1,011 milionu, o téměř 200 tisíc kusů více než v předešlém roce a skoro tolik, kolik všech Škodovek dohromady. Druhá byla Jetta s 924 tisíci prodanými kusy.
O mizerných prodejích modelu Phaeton jsme se zmiňovali již vícekrát, tady to vidíme černé na bílém - v roce 2014 si ho vybralo 4 061 lidí. Je to nicméně přes deset aut denně, není to tedy taková tragédie, jako superúsporné, ale také superdrahé XL1, které si našlo jen 106 zákazníků. Tento stroj nicméně Volkswagen nikdy nechtěl prodávat po statisících, byla to spíš exhibice, co všechno dokáže.
Rekordně se dařilo také škodovce, poprvé se přehoupla přes milion prodaných aut za rok - konkrétně jich bylo 1 049 682, z čehož s 397 tisíci tvořila největší část Octavia. Té jistě pomohl zejména příchod nové generace. Stále ztrátový je Seat, který prodal 395 tisíc aut. Více než třetinu z tohoto počtu, 157 tisíc, tvořily prodeje Leonu, rostoucí oproti roku 2013 o desítky procent.
Úspěšné bylo i Porsche, které meziročně ze všech značek Volkswagenu rostlo nejvíce - ze 155 tisíc prodaných aut v roce 2013 bylo v minulém roce 187 tisíc, za což Porsche vděčí hlavně Macanu - toho se prodalo téměř šedesát tisíc kusů. Také Bentley začal konečně opět růst, prodal lehce přes 11 tisíc aut.
Velmi dobrý rok mělo také Audi, jehož prodeje oproti roku 2013 rostly o 10,1 % na 1,744 milionu aut. Procento zisku na každém autě nicméně lehce pokleslo, ale za tím stály zejména větší investice do nových automobilů, zejména do připravované A4, která by se měla odhalit ještě letos, konkrétně v posledním čtvrtletí letošního roku.
Tato nová A4 by měla na scénu přijít jako jedna z 50 nových či inovovaných modelů, které by Volkswagen Group měla odhalit během letošního roku. Počítají se mezi něj i novinky již odhalené během uplynulých měsíců, patří mezi ně ale třeba i faceliftovaná 911 - tedy jinými slovy s 911 s přeplňovanými motory místo atmosférických, nová generace Volkswagenu Tiguan, nový Seat Ibiza nebo Porsche Boxster Spyder. V delším časovém horizontu se pak počítá třeba také se sériovou variantou sedmimístného SUV CrossBlue či velkým SUV škodovky, které bylo nedávno přistiženo při testování.
Automobilka Porsche kromě zmíněné 911 s přeplňovanými motory údajně pracuje ještě na jednom stroji, a to hatchbacku menším než je Panamera. Zda bude představení tohoto stroje také součástí oné padesátky, nevíme, ale nemusí být příliš nereálné, kdyby takový stroj byl jedním z jejích posledních kusů. Ostatně, těch 50 novinek je plánováno na několik let a koncept Panamera Sport Turismo se ukázal už v roce 2012, před třemi lety.
Příchod takovéhoto modelu naznačil Ulrich Hackenberg v předvečer výroční konference Volkswagenu. Aktuálně je také pravděpodobné, že Porsche skutečně pracuje na konkurentovi pro Teslu Model S, kterým by podle informací z loňského podzimu mohla být právě elektrická verze onoho menšího hatchbacku.
A není to jediná eko-novinka, kterou Volkswagen Group plánuje. Na svět má přijít také stroj s vodíkovými palivovými články, postavený na všudypřítomné platformě MQB. Ta totiž byla vyvíjena tak, aby mohla pojmout jakékoliv pohonné ústrojí - od benzínu a dieselu přes zemní plyn a plug-in hybrid až po baterie elektromobilu či vodíkové palivové články.












Volkswagenu Golf VII se vloni skutečně dařilo
Zdroje: Autocar poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před hodinouPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 2 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:49 - stst2
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom