VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut

Golfů se loni prodalo skoro tolik, co všech Škodovek. Rostly ale všechny značky od Bentley po Seat. A Porsche chystá čistě elektrický model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut

12.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Golfů se loni prodalo skoro tolik, co všech Škodovek. Rostly ale všechny značky od Bentley po Seat. A Porsche chystá čistě elektrický model.

Koncern Volkswagen byl chvíli největší automobilkou na světě - do té doby, než si Toyota přepočítala prodeje a zjistila, že je stále jedničkou. Uvedla ale, že v roce 2015 ji nejspíš Němci skutečně předstihnou. Oba dva tito giganti se ale dostali s prodeji přes 10 milionů aut za rok 2014, Toyota prodala celkem 10,23 milionu aut, Volkswagen 10,217 milionu. Třetí General Motors na desetimilionovou metu těsně nedosáhl s 9,98 miliony prodanými automobily.

Z koncernu Volkswagen se pochopitelně nejvíce prodalo aut se značkou VW, konkrétně 6,12 milionu, neboli o 1,6 % více než v roce 2013. Nejúspěšnějším modelem byl Golf, kterého se prodalo 1,011 milionu, o téměř 200 tisíc kusů více než v předešlém roce a skoro tolik, kolik všech Škodovek dohromady. Druhá byla Jetta s 924 tisíci prodanými kusy.

O mizerných prodejích modelu Phaeton jsme se zmiňovali již vícekrát, tady to vidíme černé na bílém - v roce 2014 si ho vybralo 4 061 lidí. Je to nicméně přes deset aut denně, není to tedy taková tragédie, jako superúsporné, ale také superdrahé XL1, které si našlo jen 106 zákazníků. Tento stroj nicméně Volkswagen nikdy nechtěl prodávat po statisících, byla to spíš exhibice, co všechno dokáže.

Rekordně se dařilo také škodovce, poprvé se přehoupla přes milion prodaných aut za rok - konkrétně jich bylo 1 049 682, z čehož s 397 tisíci tvořila největší část Octavia. Té jistě pomohl zejména příchod nové generace. Stále ztrátový je Seat, který prodal 395 tisíc aut. Více než třetinu z tohoto počtu, 157 tisíc, tvořily prodeje Leonu, rostoucí oproti roku 2013 o desítky procent.

Úspěšné bylo i Porsche, které meziročně ze všech značek Volkswagenu rostlo nejvíce - ze 155 tisíc prodaných aut v roce 2013 bylo v minulém roce 187 tisíc, za což Porsche vděčí hlavně Macanu - toho se prodalo téměř šedesát tisíc kusů. Také Bentley začal konečně opět růst, prodal lehce přes 11 tisíc aut.

Velmi dobrý rok mělo také Audi, jehož prodeje oproti roku 2013 rostly o 10,1 % na 1,744 milionu aut. Procento zisku na každém autě nicméně lehce pokleslo, ale za tím stály zejména větší investice do nových automobilů, zejména do připravované A4, která by se měla odhalit ještě letos, konkrétně v posledním čtvrtletí letošního roku.

Tato nová A4 by měla na scénu přijít jako jedna z 50 nových či inovovaných modelů, které by Volkswagen Group měla odhalit během letošního roku. Počítají se mezi něj i novinky již odhalené během uplynulých měsíců, patří mezi ně ale třeba i faceliftovaná 911 - tedy jinými slovy s 911 s přeplňovanými motory místo atmosférických, nová generace Volkswagenu Tiguan, nový Seat Ibiza nebo Porsche Boxster Spyder. V delším časovém horizontu se pak počítá třeba také se sériovou variantou sedmimístného SUV CrossBlue či velkým SUV škodovky, které bylo nedávno přistiženo při testování.

Automobilka Porsche kromě zmíněné 911 s přeplňovanými motory údajně pracuje ještě na jednom stroji, a to hatchbacku menším než je Panamera. Zda bude představení tohoto stroje také součástí oné padesátky, nevíme, ale nemusí být příliš nereálné, kdyby takový stroj byl jedním z jejích posledních kusů. Ostatně, těch 50 novinek je plánováno na několik let a koncept Panamera Sport Turismo se ukázal už v roce 2012, před třemi lety.

Příchod takovéhoto modelu naznačil Ulrich Hackenberg v předvečer výroční konference Volkswagenu. Aktuálně je také pravděpodobné, že Porsche skutečně pracuje na konkurentovi pro Teslu Model S, kterým by podle informací z loňského podzimu mohla být právě elektrická verze onoho menšího hatchbacku.

A není to jediná eko-novinka, kterou Volkswagen Group plánuje. Na svět má přijít také stroj s vodíkovými palivovými články, postavený na všudypřítomné platformě MQB. Ta totiž byla vyvíjena tak, aby mohla pojmout jakékoliv pohonné ústrojí - od benzínu a dieselu přes zemní plyn a plug-in hybrid až po baterie elektromobilu či vodíkové palivové články.


VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 1 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 004VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 2 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 006VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 3 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 009VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 4 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 012VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 5 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 013VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 6 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 015VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 7 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 020VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 8 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 021VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 9 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 027VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 10 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 031VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 11 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 043VW rekapituluje i plánuje: loni prodal přes milion Golfů, slibuje 50 nových aut - 12 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 046
Volkswagenu Golf VII se vloni skutečně dařilo

Zdroje: Autocar poprvé, podruhé a potřetí

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.