Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzy ukáže nově pojatý Passat. Napoví hodně i o budoucnosti Škody
10.9.2018 | Petr Prokopec
Jediný mainstreamový bestseller střední třídy dorazí v modernizované podobě příští rok a pro nás není zajímavý jen proto. Jeho plug-in hybridní provedení totiž ukáže, co později nabídne hybridní Superb.
Za pár týdnů uplynou již čtyři roky od chvíle, kdy se na pařížském autosalonu představil Volkswagen Passat GTE. Tedy plug-in hybridní verze osmé generace německé ikony, jenž ve standardním stavu spatřila světlo světa o tři měsíce dříve v designovém centru značky v Potsdamu. Automobilka tak již má nejvyšší čas na facelift, ten byste ovšem rozhodně neměli vyhlížet se zadrženým dechem. Úplně za dveřmi totiž ještě není.
VW se rozhodl vynechat letošní Paříž a místo toho modernizované provedení ukáže až během separátní slavnostní akce. Ta se prý odehraje až na počátku příštího roku, který tak pro automobilku bude extrémně rušný. Na březnové Ženevě se totiž s největší pravděpodobností ukáže Golf osmé generace, v jehož případě již bylo potvrzeno letní zahájení výroby. V závěru roku pak navíc dorazí i první člen elektrické rodiny I.D.
My se ovšem dnes budeme věnovat především Passatu, a to oné plug-in hybridní verzi, která má z českého úhlu pohledu asi největší význam. Nikoliv kvůli prodejům, ty budou stejně jako v případě stávajícího provedení spíše ojedinělé. Podstatné ovšem je, že techniku bude s tímto vozem sdílet i Superb PHEV, tedy vůbec první plug-in hybridní model Škody, který se má taktéž ukázat v průběhu příštího roku.
Co přitom můžeme čekat? Pohonná jednotka bude u obou modelů shodná, nejprve ale přijde inovovaný Passat GTE. Ten by měl znovu dorazit s 1,4litrovým motorem, ač u zbytku portfolia se očekává přepřáhnutí na jedna-pětku. Hybridní ústrojí by si ale zřejmě v takovém případě vyžádalo značné investice, proto Volkswagen nejspíše přijde s náhradou až za nějaké dva tři roky u zcela nové generace.
Momentálně i nadále lze tedy počítat s jedna-čtyřkou, kterou doplňuje elektromotor. Spalovací jednotka přitom bude dávat k dobru 156 koní, k nimž se připojí ještě 116 „bezemisních“ ořů. Dorazit pak má lithium-iontová baterie s větší kapacitou 13 kWh, díky které se dojezd čistě na elektřinu natáhne na 70 km. Z toho důvodu emise CO2 poklesnou na papírových 31 gramů na kilometr.
Superb má nabídnout stejný výkon, kapacita baterií je ale v případě českého vozu neznámá. Je totiž možné, že VW Group v rámci hierarchie sáhne po nižším dojezdu, jinak by Škoda v prodejích mohla Passat snadno překonat. Kromě výše zmíněného by totiž přihodila do placu ještě více místa na zadních sedadlech, ovšem za nižší cenu. Byť s poněkud méně ceněným logem okřídleného šípu.
Vraťme se ale zpátky k Volkswagenu Passat, který po stránce vizuální bude v rámci modernizace počítat hlavně s novými předními a zadními partiemi. Dorazit má hlavně maska chladiče ve stylu modelu Arteon, stejně jako se budou lišit i na ni navazující světlomety či nárazník. Plug-in hybridní provedení má přitom dostat o trochu odlišnější provedení než zbytek portfolia.
Změnou projdou rovněž zadní světlomety i nárazník, uvnitř pak čekejme zachování stávající architektury. Nejnovější Innovision Cockpit, jímž se pochlubil nový Touareg, pak stoprocentně nedorazí, neboť SUV počítá s odlišnou platformou. Passat by ale mohl profitovat z dílčích technologií, tedy z modernějších a větších displejů či vylepšených multimediálních systémů.
Tím nám informační pramen vysychá, přičemž s ohledem na premiéru, která se uskuteční až v příštím roce, nelze v brzké době očekávat oficiální komuniké automobilky. Ta se tedy nejspíše vytasí z pohledem do zákulisí a na maskovaný model až v průběhu podzimu, momentálně koneckonců okupuje její značnou pozornost nová homologace existujících aut v souladu s WLTP.

Faceliftovaný VW Passat PHEV zřejmě jinak vypadat nebude...
...což platí i o variantách osazených pouze spalovacím ústrojím
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025Zkrachovalý dealer Maserati rozprodává zbylá skladová auta. Pryč půjdou za téměř jakoukoli cenu
24.1.2025VW letos nepřijde s jediným novým elektromobilem. Ty stávající bude prodávat leda pod cenou, s vidinou 38miliardové pokuty
24.1.2025Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.24. 09:56 - petr_riha
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch