VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí

Volkswagenu v posledních letech plány moc nevychází, a tak je i proklamace jeho šéfů třeba brát s nadhledem. Tvrzení, že na úbytě brzy zajdou SUV všeho druhu, se zjevně nenaplňují, a tak je tu další, tentokrát levné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí

před 5 hodinami | Petr Prokopec

VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí

/

Foto: Volkswagen

Volkswagenu v posledních letech plány moc nevychází, a tak je i proklamace jeho šéfů třeba brát s nadhledem. Tvrzení, že na úbytě brzy zajdou SUV všeho druhu, se zjevně nenaplňují, a tak je tu další, tentokrát levné.

Prakticky přesně před pěti lety tehdejší šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess památně řekl, že móda SUV je u konce a jejich popularita prudce klesne. Důvodem měla být nastupující elektrifikace, se kterou si větší a těžší SUV z pochopitelných důvodů nerozumí. Mýlil se stejně jako v případě samotné elektromobility.

Pokud dnes nějaký nový elektromobil dorazí, je to téměř vždy SUV. A také sami Němci od té doby představili hromadu novinek s vyšší stavbou karoserie a přizvednutým podvozkem, přičemž mnohé z nich disponovaly znovu bateriovým pohonem. Pokračují v tom i letos, neboť právě odhalili další SUV, kterému říkají Tera, tentokrát jde ale o spalovací model.

Na délku neměří ani čtyři metry, načež se v nabídce postaví i pod T-Cross a Taigo. V Evropě ho ovšem čekat nemáme, alespoň prozatím. Místo toho Němci v prvé řadě cílí na Brazílii a další rozvojové trhy (což v případě Taiga dříve platilo též). Asi proto nepřekvapí, že pod kapotu se nastěhoval litrový tříválec schopný spalovat nejen klasický benzin, ale také bioetanol, který je v těchto zemích velmi rozšířeným palivem.

VW zatím neupřesnil technické parametry, víme však, že pohonnou jednotku bude možné doplnit jak manuální, tak automatickou převodovkou. V obou případech bude zaměstnána pouze přední náprava, zástavbu pohonu 4x4 nízkonákladová verze platformy MQB neumožňuje. Tato architektura se shoduje s vozy, jaké VW či Škoda nabízí na indickém trhu, Tera je tak vlastně jen jinak karosovaný nedávno odhalený Kylaq, který taktéž měří pod 4 metry a disponuje 115 koňmi. A dnes platí za nejlevnější Škodu vůbec.

Tera se bude vyrábět v brazilské továrně VW v Taubaté, což má napomoci udržet cenu co nejníž u země. Nové SUV by tak mohlo v nemalé míře zabodovat, neboť zvenčí i zevnitř působí sympatickým dojmem. Pozitivní také je, že Němci v kabině počítají s fyzickými tlačítky na volantu, stejně jako se separovaným ovládáním klimatizace. Kvůli vyhřátí či ochlazení interiéru tedy již není nutné sundávat oči z vozovky a hledat příslušné ikonky na dotykovém displeji.

Není to jediný případ, kdy VW uvnitř páruje klasiku a modernu. Za volantem sice trůní digitální přístrojový štít, ovšem na středovém tunelu pro změnu nechybí tradiční ruční brzda. Tera tedy uvnitř bude „blbuvzdorná“, což nemíníme jako urážku, nýbrž naopak jako pochvalu-- právě interiéry od VW byly proslulé tím, že jste ihned po usednutí věděli, kam sáhnout, i když šlo třeba o váš první „lidový vůz” v životě. S přemírou digitalizace ale přišlo zmatení a kritiku.

Němci nicméně dodávají, že uvnitř bude stále možné počítat třeba s bezdrátovým dobíjením mobilů nebo s ambientním diodovým podsvícením. U výše postavených úrovní výbavy pak dále čekejme ještě čalounění z umělé kůže, stejně jako kontrastně lakovanou střechu a dvoubarevná litá kola. Prodej by měl odstartovat ještě v prvním pololetí letošního roku, přičemž kromě Brazílie bude Tera ihned k mání také v Argentině. Kam se ale podívá následně, VW zatím ani nenaznačuje.


VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 1 - VW Tera 2025 prvni dalsi 01VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 2 - VW Tera 2025 prvni sada 07VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 3 - VW Tera 2025 prvni sada 08VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 4 - VW Tera 2025 prvni dalsi 02VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 5 - VW Tera 2025 prvni dalsi 03VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 6 - VW Tera 2025 prvni dalsi 04VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 7 - VW Tera 2025 prvni dalsi 05VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 8 - VW Tera 2025 prvni sada 05VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 9 - VW Tera 2025 prvni sada 06VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 10 - VW Tera 2025 prvni dalsi 06VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 11 - VW Tera 2025 prvni sada 09VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 12 - VW Tera 2025 prvni sada 10VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 13 - VW Tera 2025 prvni sada 10VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 14 - VW Tera 2025 prvni dalsi 07VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 15 - VW Tera 2025 prvni sada 01VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 16 - VW Tera 2025 prvni sada 03VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 17 - VW Tera 2025 prvni sada 04VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 18 - VW Tera 2025 prvni sada 11VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 19 - VW Tera 2025 prvni dalsi 08
Zvenčí vypadá Tera skutečně lákavě, uvnitř spojuje některé digitální prvky s klasickými fyzickými tlačítky či ruční brzdou. Řidič tedy bude moci řadu funkcí ovládat, aniž by musel sundávat oči z vozovky. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše