Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil Golf s dalším novým motorem. Má vyhnat TDI lidem z hlavy
12.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na první pohled vypadá jen jako další verze už dobře známého, detaily ale odhalí, že znamená víc. Jeho úkolem je být něčím jako benzinovým TDI.
VW Golf dostal nový motor 1,5 TSI. To zní, jako byste právě vytáhli z koše lednové noviny, kdy se právě tohle stalo. A nebo rovnou ty loňské, neboť právě tehdy byl motor 1,5 TSI poprvé představen. Jenže realitou není ani jedno - toto je jen pár hodin stará zpráva a hovoří o nasazení pro Volkswagen velmi důležité novinky.
Je sice pravou, že Golf 1,5 TSI VW pár měsíců už prodává, jedná se ale o jeho 150koňovou verzi, která nahrazuje stejně výkonný motor 1,4 TSI. Ten se ale krom verze s též 150 koňmi nabízí i ve 125koňovém provedení a právě za něj zaskakuje dnešní novinka, motor 1,5 TSI s výkonem nanejvýš 96 kW (130 koní).
Zní to pořád nudně, jako slabší verze už známého motoru, nový agregát ale znamená víc. Je to ten, o kterém jsme nedávno mluvili jako o jasné budoucnosti VW a navzdory nižšími maximálnímu výkonu je citelně sofistikovanější než 150koňové provedení.
Jednak teprve u něj VW hovoří o nasazení turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek (VTG). To je u dieselů něco běžného, u benzinů ale věc vyhrazená jen špičkovým supersportům. Nedávno jsme psali, že míří i do obyčejných aut a 1,5 TSI 130 je první motor, který ji má. VW říká, že „zapůsobí ještě tišším chodem a větším zátahem z nižších otáček, které zjednoduší efektivní jízdu na vyšší rychlostní stupně”. To při použití VTG dává smysl.
Druhou novinkou je, že motor dokáže pracovat též v Millerově cyklu a především je vybaven první verzí mikrohybridního systému, který má brzy zaplavit „koncernové” vozy. Motor tedy pracuje s lithio-iontovým akumulátorem s vyšší kapacitou, který dovoluje motor zcela vypínat i za jízdy. Pokud tedy například vyřadíte při jízdě z kopce, motor nepoběží na volnoběh, ale zcela se vypne. Protože v tu chvíli není k ničemu a o pohon všeho ostatního se postará posílená elektrická soustava.
Motor zatím zatím nemá po ruce elektrického kolegu schopného pomalého pohybu třeba v kolonách bez spuštění čtyřválce, ale je na toto rozšíření připraven. Co ovšem má, je schopnost jet na dva válce mezi 1 400 a 3 200 ot./min (pokud to situace, zejména nízká zátěž dovolí) - tento motor tedy umí být čtyřválcem, dvouválcem nebo také... „žádnoválcem”, i to je u Volkswagenu novinka.
Že všechny tyto funkce míří směrem k co nejnižší spotřebě, nemusíte váhat. VW konstatuje, že motor pracující s vysokou kompresí dosahuje znatelně vyšší efektivity, a tak nabídne výrazně nižší spotřebu. Automobilka dokonce nezastírá, že tato verze má oslovit zákazníky kupující motory TDI, neboť má nabídnout za nižší cenu srovnatelnou lačnost po palivu, lepší dynamiku a kultivovanější chod.
Čísla na papíře slibující oproti 1,4 TSI 125 pokles z 5,2 litru v kombinaci na 4,8 litru nezní zase tak zázračně. Je ale třeba dodat, že měřena jsou už podle nové metodiky, která vstoupí v platnost v září, a tak reálná změna bude větší než „jen” osmiprocentní. A hodnota spotřeby 4,0 litru na 100 km při mimoměstské jízdě už zní možná zajímavěji.
Dodejme, že motor nabízí mimo 96 kW (130 koní - při jakých otáčkách se nedozvíte, ani z prodejních materiálů) také 200 Nm v rozmezí od 1 400 ot./min do 4 000 ot./min. Dále už VW hovoří jen o zrychlení na stovku (9,1 sekundy), maximální rychlosti (210 km/h) a také ceně začínající na 23 725 Eur v případě pětidvéřového Golfu. To je jen o 625 Eur neboli asi 16 tisíc Kč méně než u výkonnější verze - s ohledem na další změny se dal čekat i menší rozdíl...
{
Motor 1,5 TSI Evo se teď dostal pod kapotu Golfu i s turbem s variabilní geometrií lopatek. Spolu s dalšími vylepšeními slibuje hlavně nízkou spotřebu
Takto se motor 1,5 TSI Evo představil pod kapotou Golfu ve své silnější a paradoxně primitivnější verzi se 150 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva