Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil další verzi svého nejnovějšího elektrického propadáku, také ta prodeje nakopne jen stěží
6.6.2024 | Petr Prokopec
Je to rozpačité auto už na pohled, další nacucaná houba na kolech, jejíž podivné proporce působí ještě hůř ve sportovním provedení. Právě tím se ID.7 GTX jako liftback snaží být.
Také Volkswagen ID.7 je v Česku zatím prodejním fiaskem. V kolonce jeho letošního odbytu dle dat SDA svítí pouhých 65 aut, což je za pět měsíců roku neskutečně málo. Však během stejné doby se i takového Lexusu ES, skoro neznámého hybridu s podobnou cenovkou, který většina lidí ani nerozezná na silnici, prodalo 138 kusů, tedy víc jak dvakrát tolik.
V ještě větší míře ovšem ID.7 prohrává s modelem Passat, který má elektrická novinka dříve nebo později nahradit. I proto je tradiční ikona VW k dispozici už jen jako kombík, zatímco budoucnost značky lze mít jak v této karosářské variantě, tak i jako liftback. Přesto však má Passat jen za jediný měsíc na kontě lepší registrace (v květnu šlo o 90 aut), celkově pak od ledna do května překonává svého příbuzného s 439 registracemi o parník. Nelze se tomu divit, spalovací kombík nabízí mnohem víc použitelnosti za menší peníze.
Němci se ale i tak snaží, aby zájem publika nakopli. V březnu proto ID.7 představili ve verzi GTX jako kombík, který oproti standardu doznal posílení - místo jednoho zadního motoru naladěného na 286 koní disponuje dvěmma, 340 koňmi a pohonem všech kol. Stovku pak ID.7 GTX Tourer zdolá za 5,5 sekundy, přičemž baterie o kapacitě 86 kWh mají vystačit na kombinovaných 585 kilometrů a lze je dobíjet při maximálním výkonu 200 kW.
Tutéž techniku nyní vyfasoval také liftback, který má ovšem na svém kontě o trochu nižší hmotnost a lepší aerodynamiku. Zrychlení tedy v jeho případě zabere 5,4 sekundy, zatímco teoretický dojezd byl natažen na 595 km. Dobíjecí výkon pak zůstává, s ohledem na odlišnou karoserii je ale třeba počítat s méně objemným zavazadlovým prostorem - místo 605 litrů máte k dispozici jen 532 l. Kapacitu po sklopení sedadel pak VW u liftbacku neupřesnil, u kombíku jde o 1 714 l.
Tato čísla jsou poměrně důležitá, neboť i ta vysvětlují, proč ID.7 na Passat Variant neskutečně ztrácí. Spalovací kombi totiž pobere 690 až 1 920 litrů, za každé situace je tedy praktičtější než elektromobil. Nezmění to ani provedení GTX, které je ve finále dokonce pomalejší než základní Passat, tedy v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco elektromobilu omezovač přistřihne křídla při 180 km/h, jedna-pětka zvládne 222 km/h.
Znovu je tak třeba se vlastně ptát, co VW od svého elektrického programu očekává. Rodina ID totiž nezvládá konkurovat ani svým spalovacím příbuzným, mimo koncern pak zaostává pomalu za každým soupeřem. To vážně není recept na úspěch, nebo jsme něco přehlédli?
ID.7 je nově ve verzi GTX k dispozici také jako liftback. S prodeji to ale stěží něco udělá, ID.7 je propadák a nejspíš jím i dál zůstane. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, dat SDA
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
včera - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam