Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil další verzi svého nejnovějšího elektrického propadáku, také ta prodeje nakopne jen stěží
6.6.2024 | Petr Prokopec
Je to rozpačité auto už na pohled, další nacucaná houba na kolech, jejíž podivné proporce působí ještě hůř ve sportovním provedení. Právě tím se ID.7 GTX jako liftback snaží být.
Také Volkswagen ID.7 je v Česku zatím prodejním fiaskem. V kolonce jeho letošního odbytu dle dat SDA svítí pouhých 65 aut, což je za pět měsíců roku neskutečně málo. Však během stejné doby se i takového Lexusu ES, skoro neznámého hybridu s podobnou cenovkou, který většina lidí ani nerozezná na silnici, prodalo 138 kusů, tedy víc jak dvakrát tolik.
V ještě větší míře ovšem ID.7 prohrává s modelem Passat, který má elektrická novinka dříve nebo později nahradit. I proto je tradiční ikona VW k dispozici už jen jako kombík, zatímco budoucnost značky lze mít jak v této karosářské variantě, tak i jako liftback. Přesto však má Passat jen za jediný měsíc na kontě lepší registrace (v květnu šlo o 90 aut), celkově pak od ledna do května překonává svého příbuzného s 439 registracemi o parník. Nelze se tomu divit, spalovací kombík nabízí mnohem víc použitelnosti za menší peníze.
Němci se ale i tak snaží, aby zájem publika nakopli. V březnu proto ID.7 představili ve verzi GTX jako kombík, který oproti standardu doznal posílení - místo jednoho zadního motoru naladěného na 286 koní disponuje dvěmma, 340 koňmi a pohonem všech kol. Stovku pak ID.7 GTX Tourer zdolá za 5,5 sekundy, přičemž baterie o kapacitě 86 kWh mají vystačit na kombinovaných 585 kilometrů a lze je dobíjet při maximálním výkonu 200 kW.
Tutéž techniku nyní vyfasoval také liftback, který má ovšem na svém kontě o trochu nižší hmotnost a lepší aerodynamiku. Zrychlení tedy v jeho případě zabere 5,4 sekundy, zatímco teoretický dojezd byl natažen na 595 km. Dobíjecí výkon pak zůstává, s ohledem na odlišnou karoserii je ale třeba počítat s méně objemným zavazadlovým prostorem - místo 605 litrů máte k dispozici jen 532 l. Kapacitu po sklopení sedadel pak VW u liftbacku neupřesnil, u kombíku jde o 1 714 l.
Tato čísla jsou poměrně důležitá, neboť i ta vysvětlují, proč ID.7 na Passat Variant neskutečně ztrácí. Spalovací kombi totiž pobere 690 až 1 920 litrů, za každé situace je tedy praktičtější než elektromobil. Nezmění to ani provedení GTX, které je ve finále dokonce pomalejší než základní Passat, tedy v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco elektromobilu omezovač přistřihne křídla při 180 km/h, jedna-pětka zvládne 222 km/h.
Znovu je tak třeba se vlastně ptát, co VW od svého elektrického programu očekává. Rodina ID totiž nezvládá konkurovat ani svým spalovacím příbuzným, mimo koncern pak zaostává pomalu za každým soupeřem. To vážně není recept na úspěch, nebo jsme něco přehlédli?















ID.7 je nově ve verzi GTX k dispozici také jako liftback. S prodeji to ale stěží něco udělá, ID.7 je propadák a nejspíš jím i dál zůstane. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, dat SDA
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Třetí generace někdejšího bestselleru Nissanu strádá i jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor
před 8 hodinamiNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
před 9 hodinamiTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
před 11 hodinamiAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Policejní kontroly a měření 04.23. 23:11 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis