Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potvrdil pětileté výrobní cykly, přinese to ještě více modelů
7.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Smělé plány VW evidentně neznají hranic. Jedním z nich je zkracování životních cyklů modelů VW, které se nakonec týkají i evropských trhů.
Naposledy dnes ráno jsme rozebírali, jaké technické prvky německý gigant vyvíjí pro svoje budoucí produkty v amerických laboratořích. Smělé plány ale VW evidentně kuje i na dalších frontách, čemuž je důkazem například příprava dvaceti elektrických aut za účelem zisku čínských dotací, snaha vyhovění zájemcům o nejostřejší eRka nebo touha po zkrácení životních cyklů jednotlivých modelů ze sedmi na pět let.
Poslední zmiňovaný zákrok se teď dostal pod drobnohled veřejnosti, a tak by bylo minimálně dobré říci o něm více, než dosud zaznělo. Podle posledních informací by se to mělo týkat především nejpodstatnějších modelů, kterými jsou v první řadě Golf s Passatem. To vše by mělo vést k lepšímu vyhovění požadavkům zákazníků.
VW hodlá udržovat svojí nabídku čerstvou a atraktivní, protože si u něho jeho dealeři údajně stěžují, že nefaceliftuje modely dostatečně často, že v tomhle jsou oproti konkurenci v nevýhodě (pravděpodobně mají na mysli tu japonskou, u níž facelift po dvou letech) není nic zláštního. Po provedené změně by se tak zákazníci mohli modernizace dočkat už každé tři roky. Celý proces „postřižin“ životního cyklu by přitom mohl odstartovat ve Spojených státech u modelů Passat a Jetta, kam se nové generace dostanou v letech 2017, respektive 2018.
Tyto dva sedany jsou ve Státech nejprodávanějšími z nabídky Volkswagenu. O novinkách zatím pochopitelně není nic moc známo, ale očekávejme, že v případě Passatu to bude upravená a vylepšená generace B8, která na evropské silnice vyjede příští rok. Na evropských trzích bude tento trend zřejmě odstartování s příští generací Golfu, avšak to si se stoprocentní jistotou tvrdit netroufáme. Troufáme si však polemizovat nad tím, že se tudíž také dočkáme více nových modelů, vývoj díky tomu půjde kupředu o poznání rychleji.
Zpráva na jednu stranu neuvádí, zda se stejné pravidlo bude zavádět také pro ostatní značky v rámci koncernu, ale je velmi pravděpodobné, že Audi, Škoda, Seat i zbytek rodiny přijme stejný životní cyklus už jen s přihlédnutím k tomu, že všichni bez rozdílu sdílejí velké množství dílů. Pokud by v tomto směru panovala jakákoliv disharmonie, nebylo by možné požadavkům na nejnižší výrobní náklady dostát. Ostatně, už v případě nové Škody Fabia se hovoří o tom, že s ní za pět let bude amen.
Jistě však už teď víme, že Volkswagen hodlá v příštích čtyřech letech investovat minimálně sedm miliard dolarů (přes 155 miliard koru) do nových modelů a továren. Jednou z hlavních novinek se v roce 2016 stane produkční verze koncepčního semimístného crossoveru CrossBlue, který bude vyhrazen tamnímu trhu. U nás v Evropě by se měl stejný vůz objevit v tomtéž roce, avšak pod křídly domácí automobilky Škoda.
VW hodlá zkracovat životní cyklus nejprve u důležitých modelů a s tímto procesem odstartuje v USA. Kvůli sdílení platforem, jakož i dalších dílů, se to nejpravděpodobněji dotkne i dalších značek VW Group
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 41 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1