Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poslal do prodeje své nejlevnější GTI, slibuje zábavu za 5,6 litru reálné spotřeby
5.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Po tolika letech na trhu není těžké si myslet, že míří do důchodu, VW up! má ale ve skutečnosti namířeno ke hvězdám. Verze GTI je zajímavá.
Pokud se dokážete bavit za volantem i bez obrovského stáda koní pod kapotou, můžete jásat. Na trh konečně přichází VW up! GTI, který svým vykřičníkem v názvu konečně nepřehání. Nejmenší německý hot hatch byl očekáván léta, ostrá verze GTI ale ve své definitivní produkční podobě přichází až po loňském faceliftu s cílem pozvednout image celého modelu.
A není to nezajímavý stroj, svými parametry odkazuje na první Golf GTI. Nakonec, současný Golf by musel projít zásadní odtučňovací kúrou, aby mohl důstojně zavzpomínat na svého pradědu. Menší bráška umí jeho part zahrát se ctí, a to i s litrovým zážehovým tříválcem s turbodmychadlem. Ten je v jeho případě naladěn na 86 kW (115 koní) a točivý moment 200 Nm. V přímce se nejmenší rychlík dostane až na 196 km/h, stokilometrovou hranici mine za 8,8 sekundy. K zábavné jízdě by mohl dobře posloužit snížený podvozek o 15 milimetrů proti sérii a 17palcová litá kola.
Volkswagen tvrdí, že průměrná spotřeba paliva se bude pohybovat mezi 5,6 až 5,7 litry na 100 kilometrů a nemá to být jen tradiční „katalogový žvást”. Údaje pro něj totiž už byly - musely být - změřeny dle nové procedury WLTP ověřené testy v provozu, která má být realitě o poznání blíže.
Vizuálně se VW up! hrdě se hlásí ke svému odkazu červenými linkami na přední voštinové mřížce se znakem GTI, dvojitými černými pruhy po boku auta a černě lakovanými zpětnými zrcátky. Touhu po zábavě dává najevo spoilerem pátých dveří, který prodlužuje linii střechy. Nejrychlejší up! bude lakován do klasické bílé a červené - typické pro GTI, další možnosti jsou stříbrná „Dark Silver“ a černá „Black Pearl“. Designéři věnovali péči také interiéru, který má kožený tříramenný sportovní volant s červeným obšitím a dnes již ikonické kárované vzory sedadel.
Cena na domácím německém trhu startuje na 16 975 Eur (433 900 Kč), to znamená příplatek cca 7 000 Eur (179 000 Kč) od základní verze up! a přiblížení k základní verzi Golfu. Tuzemské ceny očekáváme citelně nižší, ale musíme si na ně ještě počkat. Je to příjemné zpestření nabídky na automobilovém trhu - teď jen doufat, že si totéž budou myslet i zákazníci...

















VW up! GTI je konečně v prodeji. A jeho parametry jsou docela slibné, jakkoli z tříválce pod kapotou máme obavy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07