Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé ukázal svou elektrickou parodii na Passat Variant, absolutně nemá čím oslovit
31.10.2023 | Petr Prokopec
Nenapadá nás jediný důvod, proč by si tohle auto měl kdokoli chtít koupit, bude ve všem podstatném horší než Passat kombi, navíc bude dražší. VW by se tak mohl inspirovat studiem Warner Bros. a tím, co provedlo se snímkem Batgirl těsně před jeho dokončením.
V srpnu loňského roku se filmové studio Warner Bros. rozhodlo, že pošle k šípku snímek Batgirl. Něco takového vyvolalo doslova šok, neboť film byl téměř hotový. Jenže producenti další postup zatípli poté, co viděli výsledky z testovacích projekcí. Snímek se nelíbil prakticky nikomu a pokud by měl v kinech zabodovat, byly by nutné nákladné dodatečné úpravy. Následovat by pak musela ještě patřičně výživná reklamní kampaň, která by stála možná i víc než samotný film.
Přesunout se můžeme do nám již známějších vod, tedy do automobilové branže. Volkswagen totiž aktuálně začal lákat na nový ID.7 Tourer, jenž by jednoho dne měl nahradit Passat Variant. Vůz zatím halí ochranná fólie, která zmizí až v příštím roce, ovšem překvapení v té chvíli bude nulové. V čelních partiích totiž na změny oproti liftbacku nedojde, v případě těch zadních tu nemáme nic převratného. Jen místo splývavé zádě dorazil „batoh“, s jehož pomocí chce kombík umocnit svou praktičnost.
Němci již dali do placu některá data, hlavně ta, která se týkají zavazadlového prostoru. Jenže zrovna ten je jedním z důvodů, proč by ID.7 Tourer měl následovat Batgirl a zamířit k ledu. Standardně totiž pobere 545 litrů, tedy o třináct více než spřízněný liftback, při sklopených sedadlech pak 1 714 litrů. To sice nejsou vyloženě špatná čísla, jenže před dvěma měsíci spatřil světlo světa onen Passat Variant nové generace, jenž má na kontě 690 a 1 920 litrů. To spalovací vůz posílá o úroveň výš.
Němci zatím neupřesnili, kolik bude nový Passat Variant stát. Předchozí generaci ovšem bylo možné pořídit od 1 005 900 Kč. Dá se tedy předpokládat, že nástupce začne někde poblíž 1,1 milionu korun. To není zrovna nízká částka, výměnou za ni ovšem dostanete pomalu dokonale použitelný vůz, který na jedno natankování zvládne hlavně s dieselem zdolat půlku Evropy klidně s celou rodinou a půlkou domácnosti na palubě, i kdybyste Německo přefrčeli rychlostí 200 km/h. ID.7 Tourer ale bude aspoň o půl milionu dražší, pobere toho méně a nedojede ve srovnání s Passatem nikam, i když 200 km/h ani nebude schopen jet (liftback má omezovač na 180 km/h), protože jeho využití bude limitovat nepříliš velká baterie. Proč by si někdo měl takové auto koupit?
Je prakticky jisté, že stejně jako liftback i kombík vyfasuje pakety o kapacitě 77 a 85 kWh, z nichž druhý zmíněný nabídne normovaný dojezd 700 km. Jde ale o ekvivalent asi 22litrové nádrže na naftu, co s takovým množstvím paliva v Passatu zvládnete? 400 km pomalé jízdy? V reálu tedy bude třeba počítat s podobnou porcí i u ID.7 Tourer, zvláště pokud zavazadelník zaplníte až po střechu. Jelikož tu pak máme architekturu MEB, která ztrácela na konkurenci již v době svého debutu před čtyřmi lety, nelze čekat ani s rychlým dobíjením - menší paket počítá s výkonem 170 kW, větší s 200 kW.
Tenhle vůz tak nemůže být úspěšný snad za žádných okolností, je to parodie na Passat Variant, je to odvar z něj, je to zkrátka míň za víc, nic jiného. A hitem by se nestal ani ve chvíli, kdyby VW Passat pohřbil, vzhledem ke svým limitům nebude představovat ani rozumný substitut. Je přitom jasné, že Němce vyšlo tohle auto na mnohem víc, než kolik studio Warner Bros. dalo za Batgirl. A další peníze ještě schramstne, o elektromobily lidé přestávají jevit zájem už nyní. Ani ti největší optimisté tak nemohou počítat s tím, že by na daném odporu něco změnil vůbec nejdražší zástupce rodiny ID, tohle auto je opravdu zbytečné.
ID.7 Tourer má na kontě koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, je tak o chlup horší než liftback, který překonává objemem zavazadelníku. V tomto ohledu se ale musí sklonit před spalovacím Passatem Variant, který je levnější a problémy s dojezdem mít nebude. Proč by někdo měl chtít ID.7 krom toho důvodu, že ho prostě chce? Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie