Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé poodhalil přepracovaný Golf, díky úniku ho ale hned můžeme vidět celý
23.12.2023 | Petr Prokopec
Bývalý král automobilové Evropy se v rámci klíčové modernizace dočká hlavně nových světel a nárazníků. Uvnitř se značka měla zaměřit na zlepšení tak kritizované kvality, pod kapotou se ale nejspíš nehne ani šroubek.
Až do příchodu osmé generace byl Volkswagen Golf nezpochybnitelným evropským králem, kterého se povedlo sesadit z trůnu jen ve velmi výjimečných případech. Německá automobilka ovšem v posledních letech doslova propadla elektromobilitě, na jejíž konto padly stovky miliard korun. Takovou sumu bylo třeba někde ušetřit, VW tak Golf osmé generace mimo jiné připravil o plynovou vzpěru kapoty motoru. A jakkoli šlo spíš jen o symbol než zásadní problém, v souvislosti s další kritikou se prodeje vozu propadly natolik, že někdejší král má co dělat, aby se udržel v nejlepší desítce.
Němci si nyní mnohé slibují od faceliftu, který dorazí v příštím roce. To je už oficiálně potvrzené, značka totiž vyrukovala s videem, ve kterém se ohlíží za největšími letošními úspěchy a událostmi. V jeho závěru pak nechá na chvíli vykouknout Golf 8.5, tedy ono faceliftované provedení, jenž jsme si vcelku nedávno ale už mohli prohlédnout celé díky úniku z interní prezentace. Oficiální lákadlo přitom jen potvrdilo, že co jsme viděli, bylo pravé, a to i díky světelnému podpisu na přídi.
VW se totiž zjevně v případě exteriéru zaměřil hlavně na čelní partie, kde se nově objeví (nejspíše ale za příplatek) podsvícené logo značky. Na to pak navazují světelné lišty propojující lampy v obou rozích. Ve tmě toto divadélko působí zajímavě, nicméně zda půjde o důvod, proč si Golf koupit, již necháme na vás. Za nás jen doplníme, že dorazí také přepracovaný nárazník, který bude působit sportovnějším dojmem. A s tímtéž, tedy s novými světly a nárazníkem, lze počítat i vzadu.
O trochu víc by se měl proměnit interiér, ostatně Němci se již nějakou tu dobu chlubí svými reakcemi na kritiku zákazníků. Dorazit tak mají jak kvalitnější materiály, tak některá fyzická tlačítka navíc. A třeba lišta ovládání klimatizace již bude osvětlená. Předpokládat se dá rovněž nová generace softwaru, neboť zrovna na ten prší značná část výtek. Vše pak obligátně zakončí nová selekce čalounění, jenž doplní trochu jiný design litých kol a pozměněná paleta barev karoserie.
Po stránce motorické nelze čekat ani zázraky, ani žádné výrazné čachry. Základ nabídky tedy bude tvořit litrový tříválec TSI, který doplní přeplňovaná jedna-pětka TSI, dvoulitr v benzinovém i dieselovém provedení a pochopitelně také plug-in hybridní ústrojí. V případě výkonů pak lze čekat maximálně drobný posun oproti stávajícím hodnotám, spíše než na dynamiku se ale VW stejně bude zaměřovat na spotřebu a s ní spojené emise, které jsou dnes u spalovacích aut klíčové.
Právě to je důvod, proč VW hodlá za pět let razantně přehodit výhybku a Golf osadit už jen elektrickým pohonem. Stávající platformu MQB tak nahradí architektura SSP. Je ovšem prakticky jisté, že osmá generace bude k dispozici i po roce 2028, jinak by Němci již nebojovali pouze o udržení v nejlepší desítce, ale spíše mezi nejlepší padesátkou či stovkou. Nedá se totiž očekávat, že by do té doby došlo na takový technologický průlom, že by to vedlo k masovější oblibě elektromobility.

Němci během ohlédnutí za letošním rokem poprvé ukázali i svou největší novinku pro ten příští, a sice faceliftovaný Golf. Uniklý záběr níže ho ale už teď ukazuje celý. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins