Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé přiznal, že elektromobily nespasí všechny, odpískal obytné provedení ID.Buzzu
13.8.2023 | Petr Prokopec
Je neuvěřitelně naivní tvářit se, že se současnými limity baterií a jejich cenami je možné postavit elektrické auto zvládající konkurovat jakémukoli spalovacímu vozu. VW se tak dlouho tvářil, teď už sám dobře ví, že realita je složitější.
Někdejší Volkswagen Mikrobus neboli také Type 2, T2 či Transporter proslul mimo jiné neskonalou oblibou u květinových dětí. Divit se tomu ovšem nemůžeme, neboť vyrábět se začal v roce 1949, tedy dvacet let před Woodstockem. V době konání legendárního festivalu tak bylo možné počáteční exempláře koupit za babku. A jelikož společnost byla v té době obecně benevolentnější, naskládalo se dovnitř klidně i dvojnásobek hippíků, než kolik měl vůz sedaček. Ještě více jich pak na Woodstocku uvnitř „žilo“.
Němci se momentálně snaží této legendě složit nemalou poklonu elektrickým nástupcem zvaným ID.Buch, pardon Buzz. Začali proto pracovat i na jeho obytné verzi, u které již bylo potvrzeno, že bude pojmenována ID.California. I když se tak ovšem stalo již předloni, přičemž debut takového provedení byl naplánován na rok 2025, teď už je jisté, že žádné takové auto nepřijde. Problémem je hmotnost, kterou se nedaří udržet pod kontrolou, a vše, co z ní vyplývá.
Není to nicméně až tak překvapivé, neboť už standardní ID. Buzz se s hmotností pohybuje mezi 2 486 a 2 510 kilogramy. Nejvyšší přípustná hmotnost vozu, tedy včetně všech cestujících a jejich nákladu, pak činí rovné 3 000 kg. U obytné verze se nicméně počítá s jejím nárůstem do délky i výšky. Kromě toho je rovněž třeba počítat s dodatečným vybavením, bez alespoň minikuchyňky a jídelního koutu, který by šel přeměnit na ložnici, by totiž California nebyla obytňákem.
Jakmile nicméně v tu chvíli přihodíte na palubu ještě partičku dobrodruhů a jejich zavazadla, jste nad 3,5 tunami bez mrknutí oka. V té chvíli by ovšem byl zapotřebí řidičský průkaz na nákladní vozy, kterým - podle zjištění samotného VW - naprostá většina zákazníků dosavadních Californií nedisponuje. Tento jinak naprosto relevantní důvod je ale spíše snáze pochopitelnou zástěrkou pro ten ještě pádnější, jak informují některá média - tříapůltunová elektrická California by byla v praxi naprosto nepoužitelná.
Je třeba si uvědomit, že vůz o takové hmotnosti by musely obstávat baterie s kapacitou odpovídající nanejvýš pár desítkám litrů nafty, přičemž majitelé těchto aut si logicky zakládají na dojezdu a široké praktické použitelnosti. Elektrické obytné auto je zkrátka s limity současných baterek nesmysl a VW to alespoň nepřímo přiznává. Pokud od něj výhledově budete chtít obytnou Californii, bez spalovacího motoru to nepůjde. A vadit to nebude asi nikomu.
ID. Buzz měří 4 712 milimetrů na délku a jeho maximální přípustná hmotnost činí 3 000 kg. U obytné verze by přitom Němci rádi přikročili k prodloužení, v kombinaci s dodatečnou výbavou jsou ale rázem nad 3,5 tunami. A to je problém formálně i fakticky, takové auto by bylo s elektrickým pohonem nepoužitelné. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Week, Auto Evolution
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 10 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
před 11 hodinami - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Živá témata na fóru
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 02.03. 16:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep