Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé přiznal, že elektromobily nespasí všechny, odpískal obytné provedení ID.Buzzu
13.8.2023 | Petr Prokopec
Je neuvěřitelně naivní tvářit se, že se současnými limity baterií a jejich cenami je možné postavit elektrické auto zvládající konkurovat jakémukoli spalovacímu vozu. VW se tak dlouho tvářil, teď už sám dobře ví, že realita je složitější.
Někdejší Volkswagen Mikrobus neboli také Type 2, T2 či Transporter proslul mimo jiné neskonalou oblibou u květinových dětí. Divit se tomu ovšem nemůžeme, neboť vyrábět se začal v roce 1949, tedy dvacet let před Woodstockem. V době konání legendárního festivalu tak bylo možné počáteční exempláře koupit za babku. A jelikož společnost byla v té době obecně benevolentnější, naskládalo se dovnitř klidně i dvojnásobek hippíků, než kolik měl vůz sedaček. Ještě více jich pak na Woodstocku uvnitř „žilo“.
Němci se momentálně snaží této legendě složit nemalou poklonu elektrickým nástupcem zvaným ID.Buch, pardon Buzz. Začali proto pracovat i na jeho obytné verzi, u které již bylo potvrzeno, že bude pojmenována ID.California. I když se tak ovšem stalo již předloni, přičemž debut takového provedení byl naplánován na rok 2025, teď už je jisté, že žádné takové auto nepřijde. Problémem je hmotnost, kterou se nedaří udržet pod kontrolou, a vše, co z ní vyplývá.
Není to nicméně až tak překvapivé, neboť už standardní ID. Buzz se s hmotností pohybuje mezi 2 486 a 2 510 kilogramy. Nejvyšší přípustná hmotnost vozu, tedy včetně všech cestujících a jejich nákladu, pak činí rovné 3 000 kg. U obytné verze se nicméně počítá s jejím nárůstem do délky i výšky. Kromě toho je rovněž třeba počítat s dodatečným vybavením, bez alespoň minikuchyňky a jídelního koutu, který by šel přeměnit na ložnici, by totiž California nebyla obytňákem.
Jakmile nicméně v tu chvíli přihodíte na palubu ještě partičku dobrodruhů a jejich zavazadla, jste nad 3,5 tunami bez mrknutí oka. V té chvíli by ovšem byl zapotřebí řidičský průkaz na nákladní vozy, kterým - podle zjištění samotného VW - naprostá většina zákazníků dosavadních Californií nedisponuje. Tento jinak naprosto relevantní důvod je ale spíše snáze pochopitelnou zástěrkou pro ten ještě pádnější, jak informují některá média - tříapůltunová elektrická California by byla v praxi naprosto nepoužitelná.
Je třeba si uvědomit, že vůz o takové hmotnosti by musely obstávat baterie s kapacitou odpovídající nanejvýš pár desítkám litrů nafty, přičemž majitelé těchto aut si logicky zakládají na dojezdu a široké praktické použitelnosti. Elektrické obytné auto je zkrátka s limity současných baterek nesmysl a VW to alespoň nepřímo přiznává. Pokud od něj výhledově budete chtít obytnou Californii, bez spalovacího motoru to nepůjde. A vadit to nebude asi nikomu.
ID. Buzz měří 4 712 milimetrů na délku a jeho maximální přípustná hmotnost činí 3 000 kg. U obytné verze by přitom Němci rádi přikročili k prodloužení, v kombinaci s dodatečnou výbavou jsou ale rázem nad 3,5 tunami. A to je problém formálně i fakticky, takové auto by bylo s elektrickým pohonem nepoužitelné. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Week, Auto Evolution
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie včera 10:00
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 21.12.2024
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
Nejčtenější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
23.11.2024 - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24.11.2024 - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 12.22. 22:38 - Zajda
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.22. 19:31 - řidičBOB
- Onboard videa 12.22. 15:05 - brnenska.odchytova
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.22. 14:47 - pavproch
- Chlubítko univerzální 12.22. 14:38 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 13:40 - řidičBOB