Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Polo dostalo motor 1,0 TSI naladěný na 95 koní, se kterým kromě nízké spotřeby zvládá 190 km/h. Dále má sníženým podvozek či 15palcová kola.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili rozšíření české nabídky Volkswagenu Polo o verzi Start, která počítá se třídveřovou karoserií a tříválcovým motorem 1,0 MPI naladěným na 60 nebo 75 koní. Daný agregát je však již tak trochu přežitkem, neboť na jeho místo na tříválcové výsluní se cpe pohonná jednotka se stejným počtem válců i objemem, ovšem dopovaná turbodmychadlem. Tu jsme si mohli podrobně představit před pár hodinami, neboť v rámci modernizace čtyř kruhů našla svou cestu také pod kapotu Audi A1.
V případě Volkswagenu můžeme rovněž počítat s výkonem 95 koní, spotřeba však šla díky jiné řídicí jednotce a dalším modifikacím na karoserii či podvozku dolů o dvě desetiny litru, a to na 4,1 l/100 km. Tomuto apetitu odpovídají emise CO2 ve výši 94 gramů na kilometr, díky čemuž se Polo TSI BlueMotion chlubí v případě efektivity zařazením do třídy A. Tento fakt je však podstatný hlavně pro západnější západ Evropy.
Kromě pozměněné pohonné jednotky, která je stále schopna rozpohybovat vůz až na nejvyšší rychlost 190 km/h, můžeme zmínit i ony další modifikace. Tedy snížení světlé výšky, aerodynamičtější čelní masku a zakrytovaný podvozek. Nechybí ani specifická 15palcová litá kola s pneumatikami o nízkém valivém odporu a rozměru 185/60 nebo převodovka s delším zpřevodováním.
Opomenuto nebylo ani regenerativní brzdění, otravný systém start/stop či šipečky naznačující řidiči, jak se stát silničním šnekem. Zbytek prvků je již zcela standardní, což znamená přítomnost elektro-mechanického posilovače řízení či multikolizní brzdy v základní výbavě. Za příplatek pak lze sáhnout po autonomních brzdách. Cena přitom v Německu startuje na 15 925 Eur (cca 438 000 Kč).
Volkswagen Polo TSI BlueMotion dostal pod kapotou litrový tříválec naladěný na 95 koní. S ním chce zvládat nejvyšší rychlost 190 km/h, v průměru si přitom řekne o 4,1 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva