Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo TSI BlueMotion: s benzinovým tříválcem chce jezdit za 4,1 litru
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Polo dostalo motor 1,0 TSI naladěný na 95 koní, se kterým kromě nízké spotřeby zvládá 190 km/h. Dále má sníženým podvozek či 15palcová kola.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili rozšíření české nabídky Volkswagenu Polo o verzi Start, která počítá se třídveřovou karoserií a tříválcovým motorem 1,0 MPI naladěným na 60 nebo 75 koní. Daný agregát je však již tak trochu přežitkem, neboť na jeho místo na tříválcové výsluní se cpe pohonná jednotka se stejným počtem válců i objemem, ovšem dopovaná turbodmychadlem. Tu jsme si mohli podrobně představit před pár hodinami, neboť v rámci modernizace čtyř kruhů našla svou cestu také pod kapotu Audi A1.
V případě Volkswagenu můžeme rovněž počítat s výkonem 95 koní, spotřeba však šla díky jiné řídicí jednotce a dalším modifikacím na karoserii či podvozku dolů o dvě desetiny litru, a to na 4,1 l/100 km. Tomuto apetitu odpovídají emise CO2 ve výši 94 gramů na kilometr, díky čemuž se Polo TSI BlueMotion chlubí v případě efektivity zařazením do třídy A. Tento fakt je však podstatný hlavně pro západnější západ Evropy.
Kromě pozměněné pohonné jednotky, která je stále schopna rozpohybovat vůz až na nejvyšší rychlost 190 km/h, můžeme zmínit i ony další modifikace. Tedy snížení světlé výšky, aerodynamičtější čelní masku a zakrytovaný podvozek. Nechybí ani specifická 15palcová litá kola s pneumatikami o nízkém valivém odporu a rozměru 185/60 nebo převodovka s delším zpřevodováním.
Opomenuto nebylo ani regenerativní brzdění, otravný systém start/stop či šipečky naznačující řidiči, jak se stát silničním šnekem. Zbytek prvků je již zcela standardní, což znamená přítomnost elektro-mechanického posilovače řízení či multikolizní brzdy v základní výbavě. Za příplatek pak lze sáhnout po autonomních brzdách. Cena přitom v Německu startuje na 15 925 Eur (cca 438 000 Kč).





Volkswagen Polo TSI BlueMotion dostal pod kapotou litrový tříválec naladěný na 95 koní. S ním chce zvládat nejvyšší rychlost 190 km/h, v průměru si přitom řekne o 4,1 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
