Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo R WRC: ostré silniční Polo je venku, s výkonem 220 koní
9.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen vyrukoval s ostrým Polem R. V silniční verzi má výkon až 220 koní, manuál a kupodivu i tak přídomek WRC.
Je to už celkem vousatý příběh. Dlouho se hovořilo o tom, že Volkswagen přijde s ostrým provedením malého Pola, zájemci o podobné auto se museli spokojit s verzí GTI. To jistě není slabý čajíček, nakonec se ale nejedná o nic více než překarosovanou Fabii RS a to je spíše rychlé cestovní než skutečně ostré malé auto. Verze R na rozdíl třeba od Golfu nebo Scirocca v nabídce absentovala, a to navzdory faktu, že provedení Polo R-Line k mání bylo a je.
Už to vypadalo, že se nad nejmenším R stahují mračna, pak ale někoho ve Wolfsburgu napadlo pustit se do soutěžení v seriálu WRC a rázem bylo vše jinak. Takové auto totiž potřebuje nějakou homologační sérii silničních verzí, a tak se Polo R začalo rýsovat. Letos u Wörthersee jsme mohli vidět něco jako jeho koncept a sám Volkswagen nedávno potvrdil, že sériovou verzi přiveze do Ženevy. To se jistě stane, virtuálně vám ji ale můžeme představit už dnes, neboť to podstatné už VW zveřejnil. A udělat to vlastně musel, protože s odvozeným závodním speciálem chce bojovat o vavříny už na začátku roku v Monte Carlu.
I o závoďáku se krátce zmíníme, jakožto magazín orientovaný na silniční auta ale budeme většinu pozornosti věnovat produkčnímu Polu R. I to si říká celým jménem WRC, což mu má zřejmě Přidat na dramatičnosti, podle nás to ale spíśe mate - řada z vás tento článek jistě ani neotevře, protože další koncernový soutěžák jim bude ukradený. Ale tohle je opravdu silniční auto, se kterým budete moci klidně okouzlovat své sousedy, manželky, přátele, milenky...
Čistě vizuálně ale auto asi velký dojem neudělá, což mu tedy nebudeme vyčítat. Od běžných provedení Pola jej nejvíce odlišují dramatičtěji tvarované nárazníky a 18" kola Caligari, jinak jde spíše o drobnosti. Nakonec i modro-šedé polepy, černé kryty vnějších zpětných zrcátek nebo podobně laděné křidélko na víku zavazadelníku nejsou z prvků, které by bily do očí - tohle auto bude prostě nenápadným katem jinak sebevědomých aut vyšších tříd.
Podobně je tomu uvnitř, kde opět vládne spíše funkce - výrazně tvarovaná sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary doplňují už jen hliníkové nášlapy pedálů a semišové čalounění volantu. O zbytek výjimečnosti už se stará hlavně bohatší výbava stavící mimo jiné na navigačním systému, automatické klimatizaci nebo specifických podlahových koberečcích.
Co dělá Polo R tím, čím je, je technika, kterou v žádné jiné verzi nedostanete ani náznakem. O pohon se stará dvoulitrové čtyřválcové turbo, které je v tomto případě naladěno na relativně skromných 220 koní. že je ale výkonová špička spíše uměle utlumená a potenciál motoru (který se jistě řada úpravců pokusí hledat...) je citelně vyšší, nasvědčuje i maximum točivého momentu 350 Nm. To je dost vysoká a mimochodem totožná hodnota jako u dříve testovaného Golfu R. Ten má ale výkon až 270 koní a je docela pravděpodobné, že právě k této a možná i vyšší hodnotě se úpravci dopracují i u Pola.
Říkáte si, že na přední kola je to moc velké sousto? Je to možné. Od dob testu nové Astry OPC sice víme, že ani skoro 300 koní na přední ose nemusí znamenat problém, VW se ale v případě Pola žádným chytrým mechanickým diferenciálem nechlubí. Mohlo by tedy využít avizovaný VAQ, pravděpodobnější je ale přibrzďování kol XDS. Tohle se ještě uvidí, co je každopádně pozoruhodné a příjemně překvapivé - tohle auto má manuální šestistupňovou převodovku, žádné protivné DSG, a tak si budete moci sami zkusit, co to znamená správně odřadit zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosažení maximální rychlosti 243 km/h. To jsou vcelku pochopitelně lepší hodnoty než u stále ještě chystaného Golfu VII GTI.
Máte zálusk? Pak si připravte alespoň 33 900 Eur, za která bude vůz brzy k mání v Německu. To je nějakých 850 tisíc Kč, jistě nemalá částka, přesto předpokládáme, že brzy žádný k mání nebude - výroba je omezena pouze na 2 500 kusů.
A co ona závodní verze? Vypadá pochopitelně úplně jinak a její parametry jsou dány předpisy. Z vynuceně menšího (jaký paradox...) motoru 1,6 turbo tak doluje nejvýše 315 koní výkonu, který posílá na kola obou náprav přes sekvenční převodovku. Účastnit se chce celého WRC ročníku 2013 počínaje rallye Monte Carlo se Sebastienem Ogierem a Jarim-Mattim Latvalou u kormidla. Jak se povede této verzi, to teprve uvidíme.
Ostré Polo R ve své silniční...
...a také závodní verzi. Obě auta moc společného nemají, přesto se jmenují stejně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva