Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo R WRC: lidový soutěžák odhalen, do boje se pustí v roce 2013
6.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen potvrdil spekulace o svém vstupu do světového šampionátu v rallye a představil i svou budoucí zbraň - Polo R WRC. Co vše nás čeká a nemine?
Především další a další změny pravidel ze strany Mezinárodní automobilové federace (FIA) ze světového šampionátu v rallye (WRC) postupně vyštípaly většinu tradičně se jej účastnících automobilek. Pro letošní rok tak o titul mistra světa reálně bojují pouhé dvě značky, Citroën a Ford. A to je na WRC přece jen trochu málo.
Jak už to ale bývá, co jednomu nevyhovuje, to druhého láká, a tak se mezi účastníky slavné závodní série začínají objevovat značky nové. Již v letošním roce začnou kolbištěmi tradičních světových rallye brázdit vozy značky Mini, aby se v příštím roce mohly zúčastnit celého serálu. A brzy v tom nebudou samy, další ozdobou nové tváře WRC se stane Volkswagen, který právě představil svůj vůz pro tento účel připravený, Polo R WRC.
Samotné Polo je vzhledem k nastaveným pravidlům specifické jen svým vzhledovým pojetím, které lze ale bez okolků označit za slušivé. Snížit, rozšířit, aerodynamicky optimalizovat a válečně vybarvit, to je přístup, který se nám líbí. Pod upravenou „skořápkou” pak čeká vlastně jediná přípustná technika současných rallye speciálů - čtyřválcový motor 1,6 turbo s výkonem okolo 220 kW (300 koní), který je posílán přes sekvenční převodovku na kola obou náprav. Přesné specifikace zatím nemáme, neboť vůz stále prochází vývojem, a tak je do detailu nezná ani samotný Volkswagen.
Vůz se totiž objeví v seriálu až od roku 2013, ještě celý příští rok tedy automobilka věnuje vývoji. Šéf sportovní divize Volkswagenu pak dodal, že má k dispozici rozpočet na účast v šampionátu po celá tři léta, minimálně ještě v roce 2015 bychom tak VW Polo R WRC měli vídat s soubojích s asfaltem, ledem a šotolinou.
Bez zajímavosti pro nás není, že technika závodního Pola bude v sezóně 2012 testována ve vybraných rallye v hávu soutěžní Škody Fabia. Samotný závodní program Škody ale má ve své současné podobě od následujícího roku skončit, neboť veškerá pozornost bude věnována obdobným aktivitám pod hlavičkou mateřského koncernu Volkswagen. „Utnutí” se také dočkají aktivity VW v rallye Dakar, které se v posledních letech účastní. Zde do budoucna dostane prostor jen soukromý tým podporovaný automobilkou, nikoli tovární stáj.
Zatím není jasné, jací piloti za volant Pola R WRC usednou. Již nějaký čas se spekuluje o tom, že Volkswagen by rád přetáhl nejzářivější hvězdu světových rallye posledních let, Sebastiana Loeba, za jistou se pak považuje účast dalšího matadora, Nora Pettera Solberga. Právě Solberg měl být oznámen jako hlavní hvězda nové vznikajícího týmu již letos a fakt že se tak zatím nestalo, svědčí zřejmě o tom, že se VW skutečně snaží „zlanařit” ještě slavnější jméno.
Na podobné spekulace je ale brzy, což potvrdil i člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg. „Máme ještě spoustu času a jsem si jist, že najdeme řidiče, jehož ambice budou srovnatelné s těmi, které máme my,” řekl Hackenberg po včerejším představení vozu v předvečer startu Rallye Sardinie.
Jak se Volkswagenu vstup do WRC vydaří, to ukáže jedině čas. Na konkrétní odpověď si ale počkáme nejméně dva roky.
Volkswagen Polo R WRC připravovaný pro nasazení do světových rallye v roce 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva