Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GTI 2015: facelift snů přivál 1,8 TSI a manuál
18.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Faceliftované Polo GTI dostalo podle očekávání větší motor a manuální převodovku v základní výbavě. Na stovku teď akceleruje za 6,7 s.
Modernizované Polo konečně dostálo svým slibům, poněvadž Volkswagen nakonec opravdu splnil to, co naznačovaly dřívější dohady. Faceliftovanému topmodelu GTI, který se představí na autosalonu v Paříži, totiž nadělil manuální převodovku a nový motor o vyšším objemu. Ve Wolfsburgu se tedy vydali v tomto případě nejen proti všeobecnému proudu downsizingu, ale také vstříc všem řidičům, kteří mají nejraději co možná nejlepší spojení se svým vozem.
Pod přední kapotou se objevuje nový motor 1,8 TSI z řady EA 888 o výkonu 141 kW (192 koní) a s maximem točivého momentu 320 Nm, což ve srovnání s původní jednotkou 1,4 TSI Twincharger dopovanou turbodmychadlem a kompresorem znamená nárůst 12 koní a 70 Nm. Růst točivého momentu byl umožněn právě zástavbou manuálního šestikvaltu, který na rozdíl od předchozí sedmistupňové dvouspojky nemá omezené schopnosti. Všichni, kteří mají rádi DSG, budou muset v novém GTI připlácet.
Automobilka udává schopnost zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,7 sekundy a maximálku 236 km/h, avšak zatím nemáme páru o tom, s jakou převodovkou bylo takové dynamiky dosaženo. Víme však bezpečně, že jde o 0,2 s, respektive 8 km/h lepší výsledek než u předchůdce. Předpokládáme, že ostatní technická vylepšení adoptovalo Polo GTI od zbytku modernizované řady, a tak bude také tišší a o něco tužší. Rozhodně můžeme počítat se strmějším řízením a výkonnějšími brzdami, stejně tak i se zajímavější zvukovou kulisou.
Po stránce vzhledu bude GTI vzhledem k první sadě fotografií věrné tradici. Dostane tedy klasickou masku chladiče evokující včelí plástve, dále bude příznačné sportovními nárazníky i emblémy GTI za předními sedmnáctipalcovými koly, která dávají vzpomenout na poslední Golf GTI - ten nám Polo připomíná i červeným pruhem masky prostaženým do světlometů. Když už jsme zrovna u osvětlení, za příplatek nebude novinka ochuzena o plně LEDkové řešení. Na zádi se pak nachází také mohutná dvojitá koncovka výfuku. Jen připomeňme, že verze na fotografiích je třídveřová, ale pětidvířko nás jistě také nemine.
V kabině se také nedají čekat radikální změny, což v překladu znamená sportovní volant s plochým spodním segmentem (opět z Golfu), sportovní sedadla ozdobená typickými károvanými potahy a kontrastním prošitím nebo palubní deska s leskle černými dekory. Od běžných verzí Pola se zřejmě bude lišit i zdobnými pedály, koberečky a přístrojovým štítem. Při bedlivějším bádání odhalujeme na palubní desce sice tlačítko systému start-stop, ale také ovladač deaktivace stabilizačního systému a tajuplné tlačítko Sport. Pokud nám něco při těch narážkách na většího bratříčka stále vrtá hlavou, pak jistě možnost nabízet později i sportovnější variantu Performance. Nechme se překvapit...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.




















VW Polo GTI dostalo motor 1,8 TSI a DSG vyměnilo za manuální šestistupňovou převodovku ve standardu. DSG bude k mání za příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11