Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo Blue GT: sportovní šetřílek zná své finální specifikace i cenu
3.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud toužíte po kombinaci 140 koní a spotřeby hluboko pod pět litrů benzinu v balení sympatického mini, pak by Polo Blue GT mohlo být něco pro vás.
V posledních týdnech a měsících na sebe většinu „sportovní pozornosti” v případě Volkswagenu Polo strhává chystaný model R, ještě začátkem března ale pódium patřilo verzi Blue GT. Němci ji tehdy ukázali v Ženevě, ještě předtím jim k ní ale některé fotky a detaily předčasně unikly. Možná se jim tento způsob mediální prezentace vozu nezdál být dostatečně reprezentativní, a tak jej při příležitosti uvedení na trh tak trochu představili znovu. A protože jejich krok skýtá některé nové informace i snímky, dáme si to s nimi podruhé rádi i my.
Již známým specifikem Pola Blue GT je jeho vzhled. Na všech dosud uvolněných snímcích byl vůz příznačně modrý, ale předpokládáme, že k mání bude i v mnoha dalších barvách. Reálně jej tedy odlišuje především nový přední nárazník, do modra vyvedený štítek GT na přední masce a 17" litá kola se svébytným designem. Vzadu se opakuje podobné schéma, pod modrým označením GT se ale objevuje ještě celý znáček BlueMotion. Uvnitř je toho podobně málo - řidiči a spolujezdci jsou k dispozici sportovní sedadla a pouze tomu prvnímu jmenovanému pak věci jako sportovně střižený volant a zvláštní ukazatel na přístrojové desce, který ukazuje fungování systému odpojování válců.
Tím se dostáváme i k největší technické odlišnosti vozu - již známému motoru 1,4 TSI, který má standardně válce čtyři, dokáže ale fungovat také jen na dva. Jaké je to v praxi, to nevíme, na papíře to ale samozřejmě funguje. Agregát totiž disponuje výkonem až 103 kW (140 koní) a točivým momentem maximálně 250 Nm, přitom si v kombinovaném eurocyklu řekne u Pola Blue GT s šestistupňovou manuální převodovkou jen o 4,6 litru benzinu na 100 km. Pokud byste sáhli po sedmistupňovém DSG, bude vám v technickém průkazu svítit hodnota ještě o deci nižší.
Vůz přitom rozhodně není pomalý - akceleraci na stovku zvládá za 7,9 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Je tady pochopitelné, že v podobném režimu jízdy vám odpojování válců nebude nic platné, ale pokud pojedete pomalu... No, chce to praktickou zkušenost.
Finální specifikace vozu byly zveřejněny v souvislosti s jeho uvedením na trh, které se zatím odehrálo jen v Německu. Za normálních okolností jsou pro nás tamní ceny bernou mincí, v tomto případě si ale troufnu předem tvrdit, že tomu tak nebude. Vůz totiž v Německu přijde v základní výbavě na 19 650 Eur, což v přepočtu dělá něco přes 500 tisíc Kč a s kurzem z minulého týdne i přes 520 tisíc. U nás přitom „celé” Polo GTI se 180 koňmi pořídíte od 409 900 Kč, Blue GT by se tedy s takovou cenovkou dalo prodat leda pár nadšencům a to není obvyklá strategie Volkswagenu.
Na dostupnost a ceny Blue GT v našich končinách si tedy ještě musíme počkat, zmíněné specifikace a přiložené fotografie ale jeho skutečné vlastnosti reflektují zcela přesně.





























Minimálně sympatické vzezření Blue GT upřít nelze. Atraktivitu zbytku zvažte sami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 11 hodinamiNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva