Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2017: nová generace bude větší, cenu chce držet při zemi
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná koncernová novinka počítá s platformou MQB A0, se kterou dorazí rozvor delší o 90 mm. Pod kapotou najdeme tříválce a 1,5litrové motory.
Kauza Dieselgate sice pro koncern VW Group představuje nemalou pihu na kráse, jak jsme si ale ukázali i v přehledu nejprodávanějších aut světa, z prodejního hlediska to pro firmu zase takový problém není. V první desítce figuruje Golf, Polo i Passat a pokud tedy někdo čekal, že jej kauza zbaví nenáviděného koncernu, zjevně se přepočítal.
I přes daný úspěch a navzdory výrazným škrtům, jenž jsou jedním z důsledků skandálu, ovšem Volkswagen nehodlá usnout na vavřínech. Během příštích dvou let se proto dočkáme omlazení hned dvou výše zmiňovaných bestsellerů. Jedním je Golf, jehož osmá generace má dorazit v roce 2018. Dalš´ím „pánem na holení“ se pak stává Polo, které čeká modernizace za několik málo měsíců. Právě tomuto modelu se přitom dnes podíváme blíže na zoubek.
Začneme možná poněkud netradičně u konkurence v podobě Fordu Fiesta. Jeho nová generace by měla dorazit do prodeje v první polovině příštího roku, přičemž s ohledem na Ka+ se spekuluje o posunu do vyšších sfér trhu. To Volkswagenu nahrává do karet, neboť nové Polo chce oslovit stejné zákazníky jako stávající provedení. Tedy tu klientelu, která si nemůže dovolit příliš rozhazovat. I přesto se ale dočká prostornější kabiny a lepších materiálů.
Novinka bude prvním koncernovým vozem, který dorazí na kratší verzi platformy MQB zvané A0. Technici přitom měli zapracovat na jejím výrazném zjednodušení vůči známější a větší variantě, pročež by Polo, stejně jako příští Audi A1, Seat Ibiza, Škoda Fabia a s nimi spřízněná SUV, mělo počítat s naprosto identickým rozvorem 2 560 milimetrů. Ve srovnání se stávajícím provedením jde přitom o 90milimetrový nárůst.
Tento krok má přinést proklamované zlepšení prostoru v kabině, celkové přibližně čtyřmetrové rozměry vozu se ovšem měnit nemají s ohledem na zkrácení předního a zadního převisu. Zjednodušena pak ve výsledku má být i nabídka pohonných jednotek, neboť dorazit mají pouze s litrové tříválce a 1,5litrové čtyřválce. V prvém případě se přitom počítá s atmosférou i přeplňovaním, ve druhém pro změnu s benziny i diesely.
Výkonová škála by se měla pohybovat od 75 do 160 koní, variantu GTI v to nepočítáme. Aktuálně totiž není jisté, zda s ní kvůli zmiňovaným úsporám můžeme počítat. Zcela mimo hru má být ovšem hybridní provedení, které by vyžadovalo zástavbu 48voltového elektrického okruhu. Ten by totiž navýšil cenu na úroveň, jenž se v tomto segmentu nenosí. Úsporná verze BlueMotion se ovšem realitou stát má.
Očekávat je můžeme ve všech verzích pouze pohon předních kol, v rámci převodovek pak standardem bude šestistupňový manuál. Ten bude možné za příplatek nahradit sedmistupňovým automatem, zmiňované provedení BlueMotion by mělo dostat do vínku manuál pětistupňový s delšími převody, což v rámci laboratorního měření pomůže srazit udávanou spotřebu a emise CO2.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde bude důraz kladen na konektivitu. V tomto ohledu má nové Polo profitovat z technologií, jenž budou představeny letos v Paříži na faceliftovaném Golfu. S výjimkou základních modelů se standardem stane MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, u výše postavených variant lze čekat i připojení k internetu.
Vyjma toho lze v každém provedení očekávat barevný středový displej, jehož velikost má u vrcholných modelů narůst až na 9,5 palce. Dále je možný příchod virtuálního kokpitu, ten ale nejspíše bude nabízen jen u nejvýkonnějších motorizací, a to ještě za příplatek. Potenciál k úspěchu tu tedy je, uvidíme, do jaké míry jej Volkswagen využijem.
Chystaný Volkswagen Polo se již ukázal na celé řadě neoficiálních ilustrací. Realita by přitom výrazně odlišná být neměla
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva