Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Základ modernizovaného hatchbacku chce jezdit za 3,2 l/100 km, nejvýkonnější Polo GTI pak pro změnu nabídne 192 koní.
Není tomu ani měsíc, co se faceliftovaný Volkswagen Polo ukázal na posledních špionážních fotkách, a už ho tu máme oficiálně se vším všudy. V takto rozjetém tempu ale německá automobilka rozhodně nehodlá ustat, neboť s objednávkami třídveřové i pětidveřové verze modelového roku 2014 bude možné začít již v dubnu, tedy pouhý měsíc po živém debutu na autosalonu v Ženevě. Poté se ovšem již tento fofr lehce zpomalí, neboť reálné exempláře by k zákazníkům měly dorazit až někdy s počátkem léta.
Po stránce cenové se dá očekávat posun směrem vzhůru, přesné částky však Volkswagen sdělí až v březnu. To očividně bude platit také o jízdní dynamice, neboť momentálně si můžeme představit pouze spotřebu pohonných jednotek a samozřejmě i motory jako takové. Překvapením by přitom neměla být prakticky u všech přítomnost turba a menší než malý počet válců.
Základem budou i nadále dva litrové tříválce MPI, které produkují 60 a 75 koní. Volkswagen ovšem přepracoval některé díly, stejně jako se změn dočkal pětistupňový manuál a sedmistupňový automat. Spotřeba tak v rámci celého portfolia klesla o 21 procent, což u slabšího modelu Polo 1,0 MPI znamená 4,6litrový průměr namísto předchozích 5,5 litrů na sto kilometrů.
To ovšem zdaleka není nejnižší žíznivost, s jakou novinka přichází. U modelu Polo BlueMotion, které dostalo přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 90 koní, nás totiž čeká průměr 4,1 l/100 km. K dispozici však tento motor - vůbec první benzinová pohonná jednotka Volkswagenu, jež nosí logo BlueMotion - bude až ve druhé půli letošního roku.
Během zahájení prodeje ovšem budete moci vybírat z většího množství motorů. I nadále totiž v nabídce zůstává agregát 1,2 TSI s výkonem 90, respektive 110 koní. Dále pak dorazí verze Polo BlueGT, která znovu počítá s 1,4litrovým čtyřválcem (s deaktivací poloviny válců). Nově však výkon naroste z předchozích 140 na 150 koní.
Vrcholem řady se pak stane Polo GTI, které dostane rovněž 1,4litrový agregát. I jeho výkon ovšem zamířil vzhůru, a to ze 180 na 192 koní. Očekávat tak lze brisknější akceleraci z klidu na stovku než za původních 6,9 sekundy. Měnit se ale rozhodně nebude standardní převodovka, kterou byl a bohužel nadále bude jen sedmistupňový automat DSG.
Po stránce dieselové pak můžete od počátku sáhnout po třech verzích 1,4litrového tříválcového motoru. Nabízet mají 75, 90 a 105 koní, přičemž ve verzi Polo 1,4 TDI BlueMotion s nejslabším naladěním máme počítat s průměrem 3,2 l/100 km, zatímco prostřední úroveň osazená automatickou převodovou DSG jezdí za 3,4 litru na 100 kilometrů.
Kromě pohonných jednotek pak Volkswagen pozměnil podvozek, který může profitovat z příplatkové technologie Sport Select. Ta přitom počítá se dvěma úrovněmi tuhosti tlumičů. Mimo to dorazí nový elektro-mechanický posilovač řízení, adaptivní tempomat, automatické brzdění či systém monitorující pozornost řidiče.
Novinek v rámci techniky je tedy opravdu mnoho, po stránce designové ale již u VW byli línější - nové jsou víceméně jen nárazníky či čelní maska. Světlomety však již mají prakticky stejný tvar, ačkoliv nově profitují z diod, díky tomu by vizáž Volkswagenu Polo měla být alespoň při použití denních světel citelně odlišná od stávající verze.
K mání pak bude selekce 15-, 16- a 17palcových litých kol, s nimiž bude na základě výbavy možné spárovat jednu z 15 nabízených barev (osm je nových). Uvnitř se pro změnu ukáže nový tříramenný volant nebo zrevidovaná středová konzole s 5- či 6,5palcovým dotykovým monitorem. To je ale již opravdu vše, co Volkswagen momentálně prozradil, na další detaily si musíme počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Faceliftovaný Volkswagen Polo se ukáže v březnu v Ženevě. Objednávky pak můžete svému dealerovi adresovat již o pouhý měsíc později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva