Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino
26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsilnější dieselové provedení vstupuje zatím jen na španělský trh. K mání je ovšem pouze v nejvyšší výbavě, cena tak poněkud narostla.
Nabídka Volkswagenu Polo v České republice není zrovna košatá. K dispozici je totiž pouze pětidveřové provedení, jež si můžete koupit se třemi benzinovými a jedním dieselovým motorem. Pak tu máme dvě úrovně výbavy a pár příplatků, tím ale oficiální ceník končí. V zahraničí ovšem takovou bídu s nouzí netřou. Kupříkladu ve Španělsku nyní vstupuje do prodeje také verze 1,4 TDI, jejíž výkon narostl na 105 koní. Tento, dříve pouze avizovaný vrchol naftové řady faceliftovaného Pola přitom zatím kupodivu nenajdeme ani v ceníku v pro něj domácím Německu.
Ani u špičky dieselové nabídky tedy nelze očekávat, že by nebyla mání v jiných zemích, otázkou však zůstává, zda dorazí také do českých luhů a hájů - přeci jen třeba ve Španělsku je nejsilnější varianta 1,4litrového tříválce spojena pouze s nejvyšší úrovní výbavy, která se nazývá Sport. V ČR ovšem pro změnu nejslabší úroveň téhož motoru dostanete jen s nižším stupněm (zvaným Comfortline).
Vyřešení tohoto sporu ale ponechme času a českému zastoupení německé značky. My se místo toho podíváme na technická data, která modelu přisuzují akceleraci z klidu na stovku za 9,9 sekundy. Spotřeba má pak činit 3,4 l/100 km a korespondující emise CO2 tedy 88 g/km. Ve všech případech jde přitom o parametry spojené s pětistupňovým manuálem a standardním systémem start/stop.
Samotná výbava pak ve Španělsku zahrnuje 15palcová litá kola, audiosystém s přehrávačem CD a dotykovou obrazovkou, sportovní sedadla, kůží obšitý volant nebo elektrické ovládání všech čtyř oken. Mimo to pak nechybí ani vyhřívaná zpětná zrcátka nebo mlhovky, v rámci uvedení na trh dostáváte gratis ještě automatickou klimatizaci, tempomat a systém autonomního brzdění ve městě.
Zatímco soupis výbavy je ryze informativní, cena by již jistou váhu mít mohla, vypočíst z ní totiž můžeme tu předpokládanou českou. Tak tedy, pro nás nepodstatné třídvířko stojí jako 1,4 TSI Sport ve Španělsku 19 240 Eur (cca 530 000 Kč), za pět dveří pak dáte 19 790 Eur (545 000 Kč). Slabší diesel přitom již na této úrovni nedostaneme, pomoci si tak musíme benzinovou verzí.
Zatímco tedy na jihozápadě Evropy platíte za Polo 1,2 TSI s výkonem 90 koní a výbavou Sport 17 100 Eur (471 000 Kč), v ČR dané provedení se srovnatelnou úrovní Highline vychází na 337 900 Kč. Cenový rozdíl tedy činí přibližně 133 tisíc korun, obdobnou sumu pak zřejmě budeme moci odečíst i u dieselové verze. Pětidvířko by tedy mohlo stát okolo 410 000 Kč - pokud se k nám ovšem někdy dostane...
Faceliftovaný Volkswagen Polo je konečně k mání také s vykonnější verzi 1,4litrového dieselu. Prozatím však ne na českém trhu
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB