Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů
26.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
VW chce snižovat náklady zužováním nabídky, a tak některé zajímavé modely nedostanou nástupce. Ztrátový Phaeton se přitom na nástupce těší.
Automobilka Volkswagen dál přemýšlí, kde by ušetřila a budou padat hlavy. Jenže nikoliv zaměstnanců, nýbrž aut - současná velmi široká nabídka přijde o některé modely. Zcela v racionálním duchu to budou ty nejméně prodávané, ale zároveň také jedny z nejzajímavějších, které Volkswagen nabízí.
Nemějte strach, Golf GTI stále zůstává blízko vrcholu nabídky tohoto modelu. Z nabídky však zmizí údajně Beetle, jehož prodeje klesají - vloni o 22 % oproti roku 2013 na 94 214 kusů. Současná generace ještě dožije, nástupce ale pravděpodobně nedostane, třebaže je po všech stránkách lepší než New Beetle, představený v roce 1997. Ten ale měl paradoxně u zákazníků mnohem větší úspěch.
Není to nicméně jen Beetle, nad nímž visí Damoklův meč. Podle dostupných zpráv jsou všechny třídveřové verze pod mikroskopem, podobně jako třídveřové Polo, jehož konec je téměř jistý, a také Eos, v jehož případě bylo o konci rozhodnuto už dříve. Také údajně není jistá ani budoucnost kupé Scirocco. A třídveřový Golf už údajně neměl existovat ani v sedmé generaci, ale pro zájem o ostré verze R a GTI zůstal - běžných Golfů se třídveřových prodá asi 5 % ze všech, u ostrých variant to ale je 14 %.
Jen konec výroby třídveřového Pola údajně Volkswagenu ušetří miliardu Eur, tedy asi 27,4 miliardy korun, a to je pouze trochu odlišná varianta pětidveřového auta, tedy náklady na její výrobu musí být nižší, než v případě Eosu, Beetlu nebo Scirocca, které jsou modely po karosářské stránce zcela unikátními. Jejich koncem by tak automobilka ušetřila jistě o dost více.
Také by ale ztratila všechny ty fanoušky, pro které je důležité se trochu odlišovat; stala by se ještě nudnější značkou než teď je a žádný moderní web po vzoru toho amerického na takovém faktu nic nezmění, protože nebude mít čím ho naplnit kromě hatchbacků, sedanů a kombíků, které mají pět dveří, i když si říkají kupé, a pod kapotou je v nejlepším případě nafouknutý čtyřválec.
Všimněme si ale jedné zarážející věci. Volkswagen hovoří o konci modelu Beetle, kterého prodal v roce 2014 přes 94 tisíc kusů. Ovšem, je to velký pokles oproti roku 2013, ale stále to je průměrně skoro 11 prodaných aut každou hodinu včetně nocí, svátků a podobně. Oproti tomu se dočítáme, že Phaeton je prodejní fiasko a na každém prodaném autě VW tratí tolik peněz, za kolik si člověk koupí slušně vybaveného Beetle, ale přesto dostane nástupce.
Volkswagen si přitom musí být vědom, že přestože s novým Phaetonem přijde v době, kdy bude stávající třída S mít již pět let na trhu za sebou, nikdy tak velkých prodejů nedosáhne, protože to je pořád Volkswagen a ne Mercedes. Zachování menších a zajímavějších modelů v nabídce by jistě bylo zajímavější pro desetitisíce potenciálních zákazníků třídvířek a nakonec by i více korespondovalo s tím, čím VW chce alespoň podle svého jména být - Volks Wagenem...















VW Beetle se dost možná nedočká nástupce
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 57 minutamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie