VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu

Volkswagen Passat vládne své třídě i poté, co z jeho nabídky vypadl sedan a na trhu ve své osmé generaci pouze dožívá. I když je stále dražší, pořád nabízí nepřekonatelnou praktičnost. Čím mu chce konkurovat elektrický ID.7?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu

23.8.2023 | Petr Prokopec

VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu

/

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat vládne své třídě i poté, co z jeho nabídky vypadl sedan a na trhu ve své osmé generaci pouze dožívá. I když je stále dražší, pořád nabízí nepřekonatelnou praktičnost. Čím mu chce konkurovat elektrický ID.7?

Za prvních sedm měsíců letošního roku si Volkswagen Passat převzalo 39 458 zákazníků. To je docela působivý výsledek, uvážíme-li, že stále současné provedení B8 debutovalo již v roce 2015. O žádného mladíka se tedy nejedná, Němci navíc sedan již poslali na věčnost a objednávat lze tedy pouze kombi. Přesto je Passat lídrem v mainstreamové střední třídě. Jeho nejbližším soupeřem je s 26 583 registracemi Škoda Superb, na třetí příčce pak figuruje spřízněný model Arteon (12 673 ks). Koncern VW tak v daném segmentu opanoval kompletní pódium, i když Arteon sám považuje za propadák, který skončí bez nástupce.

Němce však zjevně pálí dobré bydlo. I když díky spalovacím vozům dosáhly svého času světového prvenství, po dieselovém skandálu tlačí na elektrifikaci jako smyslů zbavení. Nový Passat tak již v méně praktickém hávu nedorazí, místo toho jej má zastoupit elektrický model ID.7. S ním je spojen posun v rámci délky (na 4 961 mm) i rozvoru (2 966 mm), cestující tak čeká zcela jiná úroveň vnitřního prostoru. A vlastně i komfortu, pro automobilku se totiž jedná o jednu z novodobých vlajkových lodí.

V souvislosti s tím je ovšem třeba se ptát na cenu. Když totiž Passat B8 přišel před osmi lety na trh, potřebovali jste na jeho pořízení 638 900 Kč. Aktuálně si nicméně bez milionu korun neškrtnete, přičemž fakt, že k mání je pouze kombi, na celé věci nic nemění. I kdyby sedan stále figuroval v nabídce, jeho cena by maximálně byla o nějakých 50 000 Kč nižší. Stále by se tak jednalo o sumu vyšší o více jak 300 tisíc korun oproti nástupu. Ve srovnání s chystaným ID.7 však dozajista půjde o láci.

Níže postavené modely ID.4 a ID.5 totiž začínají na 1 390 900 Kč, respektive na 1 479 900 Kč. Za méně než 1,6 milionu korun tedy novinka k mání rozhodně nebude, spíše se dá předpokládat, že jakkoli použitelné provedení s lepším paketem baterií, vyšším výkonem a úrovní výbavy přijde nejméně na 2 miliony korun. To vážně nenaznačuje velké šance na úspěch, zvláště když si uvědomíme, jak nekonečným univerzálem takový Passat Variant 2,0 TDI je. Vyrovnat jeho možnosti s elektrickým pohonem je absolutně nemožné.

Na zázraky nevěříme, takže prodejní úspěch opravdu nečekáme. Je tomu tak i proto, že ID.7 stejně jako zbytek rodiny stojí na platformě MEB, která byla v podstatě zastaralá již v roce 2019, kdy s ní automobilka přišla. Přesto to VW chce zkusit, a tak - i když prodej ID.7 oficiálně odstartuje na podzim - automobilka po menším odkladu zahájila ve své továrně v Emdenu výrobu prvních předprodukčních exemplářů. Na ty produkční dojde v řádu týdnů.


VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu - 1 - VW ID 7 zahajeni vyroby 2023 01
Němci se pochlubili startem výroby předprodukčních exemplářů ID.7, elektrického nástupce modelu Passat. Foto: Volkswagen

VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu - 2 - VW ID.7 2023 oficialni sada 05VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu - 3 - VW ID.7 2023 oficialni sada 06VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu - 4 - VW ID.7 2023 oficialni sada 07VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu - 5 - VW ID.7 2023 oficialni sada 14VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu - 6 - VW ID.7 2023 oficialni sada 17
Nástupce Passatu by měl být k mání od podzimu. Ovšem za cenu, kterou si bude moci dovolit jen málokdo, a s parametry, které ze zákazníků Passatu neposlouží skoro nikomu. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.