Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu
23.8.2023 | Petr Prokopec
Volkswagen Passat vládne své třídě i poté, co z jeho nabídky vypadl sedan a na trhu ve své osmé generaci pouze dožívá. I když je stále dražší, pořád nabízí nepřekonatelnou praktičnost. Čím mu chce konkurovat elektrický ID.7?
Za prvních sedm měsíců letošního roku si Volkswagen Passat převzalo 39 458 zákazníků. To je docela působivý výsledek, uvážíme-li, že stále současné provedení B8 debutovalo již v roce 2015. O žádného mladíka se tedy nejedná, Němci navíc sedan již poslali na věčnost a objednávat lze tedy pouze kombi. Přesto je Passat lídrem v mainstreamové střední třídě. Jeho nejbližším soupeřem je s 26 583 registracemi Škoda Superb, na třetí příčce pak figuruje spřízněný model Arteon (12 673 ks). Koncern VW tak v daném segmentu opanoval kompletní pódium, i když Arteon sám považuje za propadák, který skončí bez nástupce.
Němce však zjevně pálí dobré bydlo. I když díky spalovacím vozům dosáhly svého času světového prvenství, po dieselovém skandálu tlačí na elektrifikaci jako smyslů zbavení. Nový Passat tak již v méně praktickém hávu nedorazí, místo toho jej má zastoupit elektrický model ID.7. S ním je spojen posun v rámci délky (na 4 961 mm) i rozvoru (2 966 mm), cestující tak čeká zcela jiná úroveň vnitřního prostoru. A vlastně i komfortu, pro automobilku se totiž jedná o jednu z novodobých vlajkových lodí.
V souvislosti s tím je ovšem třeba se ptát na cenu. Když totiž Passat B8 přišel před osmi lety na trh, potřebovali jste na jeho pořízení 638 900 Kč. Aktuálně si nicméně bez milionu korun neškrtnete, přičemž fakt, že k mání je pouze kombi, na celé věci nic nemění. I kdyby sedan stále figuroval v nabídce, jeho cena by maximálně byla o nějakých 50 000 Kč nižší. Stále by se tak jednalo o sumu vyšší o více jak 300 tisíc korun oproti nástupu. Ve srovnání s chystaným ID.7 však dozajista půjde o láci.
Níže postavené modely ID.4 a ID.5 totiž začínají na 1 390 900 Kč, respektive na 1 479 900 Kč. Za méně než 1,6 milionu korun tedy novinka k mání rozhodně nebude, spíše se dá předpokládat, že jakkoli použitelné provedení s lepším paketem baterií, vyšším výkonem a úrovní výbavy přijde nejméně na 2 miliony korun. To vážně nenaznačuje velké šance na úspěch, zvláště když si uvědomíme, jak nekonečným univerzálem takový Passat Variant 2,0 TDI je. Vyrovnat jeho možnosti s elektrickým pohonem je absolutně nemožné.
Na zázraky nevěříme, takže prodejní úspěch opravdu nečekáme. Je tomu tak i proto, že ID.7 stejně jako zbytek rodiny stojí na platformě MEB, která byla v podstatě zastaralá již v roce 2019, kdy s ní automobilka přišla. Přesto to VW chce zkusit, a tak - i když prodej ID.7 oficiálně odstartuje na podzim - automobilka po menším odkladu zahájila ve své továrně v Emdenu výrobu prvních předprodukčních exemplářů. Na ty produkční dojde v řádu týdnů.

Němci se pochlubili startem výroby předprodukčních exemplářů ID.7, elektrického nástupce modelu Passat. Foto: Volkswagen
Nástupce Passatu by měl být k mání od podzimu. Ovšem za cenu, kterou si bude moci dovolit jen málokdo, a s parametry, které ze zákazníků Passatu neposlouží skoro nikomu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 4 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 2 hodinamiEU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 3 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 4 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 5 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva