Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE má české ceny, své hybridní koně lacino nedává
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan i kombi dostaly do vínku přeplňovanou jedna-čtyřku, elektromotor, lithium-iontové baterie a bohatou výbavu. Vůči Golfu GTE jsou výhodnější.
Před necelým měsícem české zastoupení Volkswagenu oznámilo, že nový Golf GTE je konečně možné objednávat také na tuzemském trhu. Je však otázkou, zda cena hatchbacku vůbec někoho zvládne zlákat do showroomů. Za hybridní ústrojí si totiž značka účtuje 1 009 900 Kč, tedy opravdu nemalou sumu na vůz, který toho kupříkladu do zavazadlového prostoru pobere méně než taková Octavia a nenabídne zdaleka tolik dynamiky než 300koňový Golf R. Pravda, pyšní se sice 1,5litrovou spotřebou, ta však více než zavání pouze laboratorními podmínkami, nikoliv skutečným světem.
Nyní Volkswagen ve své expanzi dražších produktů pokračuje, neboť k dispozici je také Passat GTE, a to v obou karosářských variantách. Jejich ceny jsou o něco lákavější než u menšího hatchbacku, i když za sedan dáte minimálně 1 149 900 Kč a za kombi Variant pak o dvacet tisíc korun více. I v těchto případech se tak pod milion dostanete pouze jako firma s nárokem na odpočet DPH, nicméně vůči Golfu GTE již máte tu čest s větší praktičností za ne o tolik vyšší cenu. A také dostanete o něco výkonnější pohonné ústrojí.
Nový Passat GTE je sice nadále poháněn 1,4litrovým benzinovým čtyřválcem TSI, jeho výkon však vůči menšímu modelu narostl ze 150 na 156 koní. Zlepšen byl ovšem rovněž potenciál elektromotoru, který nyní dává 115 koní namísto 102. Celkově tak soustava produkuje 218 koní a 400 Nm, což sedanu stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,4 sekundy. Je tak o dvě desetiny rychlejší než Golf GTE či kombi Passat Variant GTE.
V případě spotřeby však již počítejte s lehčím zhoršením vůči hatchbacku, dle norem si hybridní Passat řekne o 1,6 až 1,7 litru na sto kilometrů. I tentokráte se ale bavíme o nereálné žíznivosti, realita bude s ohledem na velikost a hmotnost vozu výrazně vyšší. Zhruba 50 km na jedno nabití baterií o kapacitě 12,2 až 12,9 kWh by vůz ujet mohl, s opětovnou plnou kapacitou pak může při běžném napětí počítat za více než 4 hodiny.
Zmínit již můžeme jen standardní výbavu, která zahrnuje kupříkladu asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, adaptivní tempomat ACC (do 160 km/h), třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, audio systém Composition Media nebo bezklíčový přístupový systém Keyless Access. Nechybí ani čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání předních sedadel a paket Ambiente.
Dále jsou tu pak přední a zadní LEDky, zadní parkovací kamera nebo multifunkční volant s pádly řazení. Více se dozvíte v aktualizovaném konfigurátoru, který v případě sedanu i kombíku začíná na polovičních cenách.








































Passat GTE je již možné objednávat také na českém trhu. Pod milion korun jej ovšem nepořídíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 11 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch