Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE má české ceny, své hybridní koně lacino nedává
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan i kombi dostaly do vínku přeplňovanou jedna-čtyřku, elektromotor, lithium-iontové baterie a bohatou výbavu. Vůči Golfu GTE jsou výhodnější.
Před necelým měsícem české zastoupení Volkswagenu oznámilo, že nový Golf GTE je konečně možné objednávat také na tuzemském trhu. Je však otázkou, zda cena hatchbacku vůbec někoho zvládne zlákat do showroomů. Za hybridní ústrojí si totiž značka účtuje 1 009 900 Kč, tedy opravdu nemalou sumu na vůz, který toho kupříkladu do zavazadlového prostoru pobere méně než taková Octavia a nenabídne zdaleka tolik dynamiky než 300koňový Golf R. Pravda, pyšní se sice 1,5litrovou spotřebou, ta však více než zavání pouze laboratorními podmínkami, nikoliv skutečným světem.
Nyní Volkswagen ve své expanzi dražších produktů pokračuje, neboť k dispozici je také Passat GTE, a to v obou karosářských variantách. Jejich ceny jsou o něco lákavější než u menšího hatchbacku, i když za sedan dáte minimálně 1 149 900 Kč a za kombi Variant pak o dvacet tisíc korun více. I v těchto případech se tak pod milion dostanete pouze jako firma s nárokem na odpočet DPH, nicméně vůči Golfu GTE již máte tu čest s větší praktičností za ne o tolik vyšší cenu. A také dostanete o něco výkonnější pohonné ústrojí.
Nový Passat GTE je sice nadále poháněn 1,4litrovým benzinovým čtyřválcem TSI, jeho výkon však vůči menšímu modelu narostl ze 150 na 156 koní. Zlepšen byl ovšem rovněž potenciál elektromotoru, který nyní dává 115 koní namísto 102. Celkově tak soustava produkuje 218 koní a 400 Nm, což sedanu stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,4 sekundy. Je tak o dvě desetiny rychlejší než Golf GTE či kombi Passat Variant GTE.
V případě spotřeby však již počítejte s lehčím zhoršením vůči hatchbacku, dle norem si hybridní Passat řekne o 1,6 až 1,7 litru na sto kilometrů. I tentokráte se ale bavíme o nereálné žíznivosti, realita bude s ohledem na velikost a hmotnost vozu výrazně vyšší. Zhruba 50 km na jedno nabití baterií o kapacitě 12,2 až 12,9 kWh by vůz ujet mohl, s opětovnou plnou kapacitou pak může při běžném napětí počítat za více než 4 hodiny.
Zmínit již můžeme jen standardní výbavu, která zahrnuje kupříkladu asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, adaptivní tempomat ACC (do 160 km/h), třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, audio systém Composition Media nebo bezklíčový přístupový systém Keyless Access. Nechybí ani čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání předních sedadel a paket Ambiente.
Dále jsou tu pak přední a zadní LEDky, zadní parkovací kamera nebo multifunkční volant s pádly řazení. Více se dozvíte v aktualizovaném konfigurátoru, který v případě sedanu i kombíku začíná na polovičních cenách.
Passat GTE je již možné objednávat také na českém trhu. Pod milion korun jej ovšem nepořídíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva