Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat čeká příští rok výrazný facelift. Víme, co přinese
5.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezpečně nejprodávanější auto střední třídy v Evropě čeká příští rok facelift. A má být výraznější, než jsme u VW zvyklí, zvenčí i uvnitř.
Volkswagen Passat nemá na trhu konkurenci. V mainstreamové střední třídě je to jediné opravdu prodávané auto, které pravidelně strká do kapsy modely konkurence z mnohem žádanějších tříd. Ani on ale není imunní obecnému poklesu zájmu o vozy tohoto ražení. Loni bylo na evropských trzích prodáno 206 813 kusů, což rozhodně není málo a ve srovnání s předchozím rokem to představuje pokles jen o dvacet tisíc aut. Jenže ještě před deseti léty automobilka prodávala o sto tisíc Passatů více a sestupný trend pokračuje i v letošním roce. Proto ostatně odboráři VW mluví o možném přesunu produkce Superbu do nevytížených německých továren.
Brzká modernizace je jedním z léků, který se nabízí. Passat ostatně přišel na trh na podzim 2014, čas faceliftu se tedy přirozeně blíží. Podle zatím nepotvrzených informací bychom se jej měli dočkat na podzim příštího roku, což značí výstavní debut na autosalonu v Paříži. Je ovšem možné, že VW zvolí separátní termín, jako tomu bylo kupříkladu loni v rámci premiéry faceliftovaného Golfu.
Modernizace Passatu ale nemá probíhat tak, jako v minulosti, kdy se nezřídka sotva něco změnilo. Platforma MQB tedy zůstane na svém místě, v případě designu lze však čekat výrazné novinky. Inspirací by sedanu i kombíku mělo být pseudokupé Arteon, ovšem automobilka bude některé linie držet více při zemi. Čelní maska tak sice bude nová blízká podobě Arteonu, její linie však nebudou tak agresivní.
Zvýraznění se mají dočkat rovněž boční linky, přičemž prosklení bude o trochu užší než nyní. Díky tomu - a již zmiňované masce, na kterou navážou přeprofilované světlomety - má Passat vypadat širší a nižší, stejně jako dynamičtější. Změn se pak vůz dočká i vzadu, kde se objeví zejména nové lampy. U nich by automobilka měla, tak jako u předních určených pro denní svícení, sáhnout po organických diodách.
V rámci interiéru přijde větší odklon od fyzických tlačítek k dotykovým displejům, modernizovaný Passat navíc adoptuje i ovládání hlasem a gesty. Samozřejmostí je nejnovější generace multimediálních systémů, s nimiž VW zřejmě již v základu spáruje 8palcové obrazovky. Otázkou je přístrojový štít, respektive jeho analogové provedení u níže postavených výbav - ty vyšší ale vsadí na virtuální kokpit zcela určitě.
Vsadit lze rovněž na příchod rozšířených či vylepšených asistenčních systémů, přičemž jsme zvědavi, jakou úroveň semi-autonomního řízení Volkswagen nabídne. K novému Audi A8 se ale nejspíše Passat nepřiblíží, v takové chvíli by velmi pravděpodobně bylo třeba implementovat 48voltový elektrický okruh. Ten by pak představoval velký zásah do architektury vozu, jehož se ale v rámci faceliftu zřejmě nedočkáme.
S čím naopak počítat lze, to jsou inovované motory, které budou v případě evropského provedení opětovně končit dvoulitrovými čtyřválci. Modernizovaný Passat plně vznikne pod taktovkou Michaela Mauera, který od 17. prosince 2015 šéfuje designu kompletně celého koncernu VW Group.























Faceliftovaný Volkswagen Passat se nechá inspirovat vzhledem modelu Arteon, bude však lehce umírněnější
Zdroje: Auto Bild, Autozeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva