Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odpískal hybridní pohon pro příští ostrý Golf, nedostane ho tak ani Škoda Octavia
4.2.2019 | Petr Prokopec
Volkswagen to dlouho prezentoval jako hotovou věc. Nová generace agregátů koncernových kompaktů měla nejprve mít hybridní pohon vždy, pak alespoň u výkonnějších verzí. Nestane se to.
Volkswagen letos v létě představí osmou generaci svého kultovního modelu Golf. Stejně jako v případě té stávající můžeme očekávat nejen standardní verze, ale také provedení GTI, jež mělo dle veškerých dosavadních informací přepřáhnout na hybridní ústrojí. Dle posledních zpráv z Wolfsburgu se tak ale nestane, Němci místo toho hodlají zůstat pouze u přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce EA888. Nabízet jej budou ve dvou úrovních, kdy ta první by měla produkovat 255 a druhá 290 koní.
Je to vskutku překvapivé a vlastně i radikální rozhodnutí, zejména s ohledem na skutečnost, že Golf GTI měl být touto dobou již blízko dokončení. Navíc tento krok bude mít nepochybně vliv i na další koncernové sourozence používající stejnou techniku, tedy i na Škodu Octavia RS, u níž byla hybridizace rovněž zmiňována jako hotová věc. Nyní je ale jasné, že na ni nedojde. A je otázkou, jak moc s ní VW Group počítal, kdy ji hodlal přivést do hry a od kdy s ní naopak nepočítá. Stoprocentně totiž nejde o rozhodnutí posledních dní, zvláště pokud nic jiného nebylo v plánu.
Stačí ovšem zapátrat v paměti a momentálně poněkud roztříštěné skládačka se začíná opětovně dávat dohromady. Zmiňovaná hybridní Octavia RS měla být až třetí verzí v nabídce, kromě ní by Škoda i nadále prodávala čistě benzinové a dieselové provedení. Obdobně pak na tom jistě byl i Volkswagen, který si tedy mohl dovolit odpískat jednu variantu těsně před dokončením, aniž by to následně mělo jakýkoliv vliv na premiéru či prodeje.
Otázkou samozřejmě je, co za tak radikální změnou v přístupu stojí. Vůbec bychom se nedivili tomu, kdyby zaúřadoval střízlivý pohled ekonomů. V Austrálii sice patří německé GTI i české RS mezi nejprodávanější varianty v rámci své řady, ve zbytku světa tomu tak není. Sportovní deriváty stojí spíše na okraji zájmu publika, tak jsou jakékoliv investice do nich několikráte zvažovány. A v tomto případě asi došlo na nové účtování.
Výsledkem je tak nejspíše tabulka, kde počet prodaných kusů není natolik vysoký, aby vyvážil náklady spojené s hybridizací. O zákazníka tu ani nejde, VW primárně zajímá, jak moc každé snížení papírové spotřeby pohne s emisemi CO2 celého koncernu. V tomto případě asi VW vyšlo, že bude lepší mít u GTI vyšší emise a nemuset se obtěžovat s náklady na vývoj a výrobu hybridního provedení, proto veškeré investice spojené s ním utnul. Místo tří verzí tedy znovu dostaneme jen dvě - kromě GTI se jistě v německé nabídce znovu ukáže i GTD, zvláště pokud Škoda setrvá u dvoulitrového TDI.
My se ovšem již dále budeme držet striktně pouze GTI, které v případě výkonnějšího provedení znovu adoptuje přídomek TCR, aby tak byl umocněn vztah mezi silničním a okruhovým provedením. Za absolutní vrchol v rámci segmentu jej ale budeme moci považovat jen stěží, i verze s 290 koňmi by totiž v rámci akcelerace měla s časem zamířit jen o chlup pod 6 sekund, vedle takového Seatu Ateca Cupra tak bude o sekundu pomalejší.
Stojí za tím samozřejmě skutečnost, že španělské SUV má nejen o 10 koní vyšší výkon, ale hlavně je osazeno pohonem všech kol. GTI dle tradic znovu setrvá u přední nápravy, s níž bude pohonné jednotky propojovat šestistupňový manuál či sedmistupňové DSG. Stejně jako zbytek nabídky pak bude i toto provedení stát na evoluční platformě MQB, kdy vsadí na vzpěry MacPherson vpředu, multilink vzadu a adaptivní tlumiče ve všech rozích.
Inženýři měli velkou pozornost věnovat kalibraci řízení, i proto, aby Golf GTI exceloval alespoň v zatáčkách, když nedokáže pokořit konkurenci v přímém směru. K tomu hybridizace mohla napomoci, výkon elektromotoru měl napomoci ke zlepšení akcelerace hlavně v nízkých otáčkách a rychlostech. Na druhou stranu ale s její absencí zůstane cena v přijatelných mezích. Zda ovšem na okouzlení moderního publika bude stačit starosvětský přístup, je zatím ve hvězdách.
Po tomto kroku jsme pochopitelně zvědavi, co bude s hybridizací zbytku nabídky koncernových kompaktů. Původně měl mít mild-hybridní pohon každý model z nové generace modelů nižší střední třídy, tedy vše od Audi A3 až po Škodu Octavia, krom nejméně výkonných provedení jako 1,0 TSI. Později už se mluvilo jen o GTI a teď ani o oněm. Je tedy možné, že se to beztak stane a VW odpískal pouze plány na hybridy, nikoli mild-hybridy, které si vystačí jen s malým elektromotorem v převodovce pro „poskakování” v kolonách či možnost vypínání motoru cestou z kopce na neutrál. Také je ale možné, že Němcům vyšly jako neefektivní i plány na tuto novinku...
Chystaný Volkswagen Golf GTi se ukázal již na řadě neoficiálních ilustrací. Až dosud se ale mělo za to, že evoluční vzhled doprovodí i hybridní technika. Tak se ale nakonec nestane
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před hodinou - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 2 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 4 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva