Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhaluje svůj nový vrchol. Touareg teď prý svou kabinou překoná i Mercedes
2.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Víme prakticky vše o nové generaci Volkswagenu Touareg a ukázat vám ho můžeme zvenčí i zevnitř. Technika skýtá jedno zajímavé překvapení.
Volkswagen začíná pomalu odhalovat nový Touareg, jenž ale překvapivě nebude odhalen příští týden v Ženevě, nýbrž až 23. března v Pekingu. Již nyní ovšem máme k dispozici nemalé množství informací, stejně jako fotek. Přistoupit tedy můžeme pomalu k oficiálnímu představení třetí generace, která stejně jako řada koncernových SUV stojí na modulární platformě MLB Evo. Nejde však o Audi Q7 s odlišným logem na přídi, třeba rozvor mezi nápravami je vůči sourozenci se čtyřmi kruhy ve znaku kratší o 70 milimetrů a naladění podvozku je prý ryzím unikátem.
Nový Touareg se postaví na vrchol nabídky Volkswagenu, čemuž odpovídá i nabídka pohonných jednotek. Zpočátku totiž SUV bude k mání pouze s třílitrovými šestiválci. Ten benzinový přitom nabídne 340 koní, dieselový pak 286. Ve výsledku jde tedy o stejné pohonné jednotky, s jakými byla odhalena nová generace Audi A6. „Producent sazí“ by přitom měl být k mání ještě v odladěné formě disponující 231 koňmi, mimo to možná dorazí ještě osmiválcové agregáty.
Standardem napříč celou modelovou řadou se má stát osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Systém přitom dokáže poslat až 70 procent veškerého výkonu dopředu či 80 procent dozadu. Na rozdíl od Porsche Cayenne pak na zadní nápravě chybí vektorování točivého momentu, nicméně jelikož vůz lze osadit vzduchovým podvozkem, řízením zadní nápravy a aktivními stabilizátory, nic dalšího prý podle automobilky není potřeba.
Standardně ovšem novinka počítá s ocelovými pružinami a pasivními stabilizátory, v základní formě pak na ručkách vah vykáže 1 995 kilogramů. To není zrovna nízká hmotnost, pročež Volkswagen zamítl použití čtyřválcových motorů. Dorazit tak mohou maximálně jen jako součást hybridního ústrojí. Kdy se tak ovšem stane, zatím nebylo potvrzeno. Víme ovšem, že do nabídky dorazí i dieselový osmiválec, a to na začátku příštího roku - docela překvapivý krok s ohledem na současné antidieselové nálady.
Zmínka o této pohonné jednotce přitom naznačuje, jaký agregát asi použije Porsche u modelu Cayenne, ačkoliv automobilka ze Zuffenhausenu ještě před pár dny zmiňovala dieselový exodus. Nakonec si ale vše rozmyslela a naznačila, že diesel by mohl znovu dostat i Macan. Na poli dieselů ale aktuálně panují velké nejasnosti, a tak toto téma raději opustíme.
Přesunout se můžeme do kabiny, kterou nám Volkswagen ukázal již skoro v plné kráse. Ihned je přitom patrné, že Touareq skutečně zamířil na úplný firemní vrchol. Jako první model značky totiž dostal do vínku Innovision Cockpit, který počítá s 12palcovým digitálním přístrojovým štítem a 15palcovým středovým displejem.
Centrální obrazovku si ale z dostupných snímků zatím příliš prohlédnout nemůžete, celá konzole je totiž nakloněna k řidiči. Volkswagen přitom zmiňuje, že oba displeje jsou integrovány do palubní desky tak, aby vytvářely celistvý dojem. Značka jde tedy evidentně ve stopách Mercedesu, který chce tímto řešením zastínit. Ve výsledku tak vlastně ani nepřekvapí spekulace, že toto kombo by časem mělo sestoupit i níže, a sice k modelu Arteon.
Nejde však o jediné prvenství v rámci značky, dalším je systém nočního vidění, za který si budete moci připlatit. Tato technologie přitom bude zkoumat vozovku před vozem pomocí termální kamery a výsledek promítne na zmíněnou středovou obrazovku. Dotykový displej ostatně sdružuje většinu funkcí, nicméně třeba pro ovládání hlasitosti bylo zachováno klasické tlačítko.
Můžeme pak již jen dodat, že oproti předchozí generaci je ta nová o 77 milimetrů delší a 44 mm širší. Utáhnout pak dokáže až 3,5tunový přívěs, což je ostatně povolené maximum. Touareg tím přitom překonává Volvo XC90 s jeho 2,7tunovou kapacitou. Výroba pak odstartuje na přelomu června a července, přičemž stejně jako u Q7 a Cayenne bude probíhat v Bratislavě.
Nový VW Touareg se ukázal jako prototyp na částečně zakamuflovaných fotkách
Interiér však již automobilka ukázala bez maskování...
...stejně jako pustila do světa oficiální ilustrace
Posloužit můžeme i předchozími snímky špionážních fotografů, jimž se povedlo nafotit vůz dokonce v několika výbavových úrovních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024 - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
31.12.2024 - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
31.12.2024 - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva