Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil svůj nový malý sedan. Zdá se, že vyřešil prokletí ošklivé zádě
18.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se nějaká automobilka pokusí stvořit malý sedan, obvykle jej postaví tak, že naroubuje novou záď na malý hatchback. A je to znát. U VW Virtus nikoli.
Příchod zcela nového sedanu Volkswagenu jsme avizovali již na počátku srpna, kdy bylo čtyřdvířko nachytáno bez maskování. Snímky to nebyly nejkvalitnější, slušný obrázek ale dávaly a znám v té době byl i název vozu - Virtus. Nyní byla tato novinka, kterou můžeme označit za nové Polo „s batohem”, odhalena oficiálně, pročež můžeme začít zkoumat i ten nejposlednější šroubek.
Začít ale musíme u vzhledu, který je zajímavější, než se na první pohled může zdát. Virtus není zdaleka prvním malým sedanem světa, naprostá většina jeho předchůdců vzniklá obdobným způsobem - tedy konverzí malého hatchbacku - ale trpěla ne zrovna atraktivními zadními partiemi. Není zkrátka jednoduché vzít hatch klidě i atraktivní hatchback a udělat z něj líbivý sedan, máme ale pocit, že VW v tomto směru uspěl. Záď nevypadá rušivě, nevypadá těžce, nevypadá „naroubovaně” a kdybychom nevěděli, že nový sedan vzešel z hatchbacku, příliš bychom jej nepodezírali.
Pokud jde o techniku, začneme pěkně od podlahy, respektive u platformy MQB A0, kterou novinka pochopitelně sdílí s Polem. Oproti svému sourozenci se ovšem Virtus pyšní odlišnými rozměry, což je logické již s ohledem na karoserii. Ta narostla na 4,48metrovou délku, sedan tak hatchback přesahuje o 43 centimetrů. Změnil se ovšem i rozvor, se 2,65 metry totiž novinka překonává svého evropského příbuzného o 8,5 cm. V rámci šířky a výšky je ale již možné počítat se stejnými dimenzemi (1,75 m a 1,47 m), v případě zavazadelníku byl objem navýšen z 300 na 521 litrů.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, a sice pod kapotu. Zde lze zatím s jistotou mluvit pouze o přeplňovaném litrovém tříválci, který bude pohánět jedinou odhalenou verzi 200 TSI. Auto je určeno primárně pro Jižní Ameriku, takže pohonná jednotka je schopna spalovat etanol i běžný benzín, což vede k rozdílnému udávanému výkonu - v prvním případě tu máme 128 koní, ve druhém pak 115. Točivý moment pak u obou variant činí 200 Nm, neměnný je i sprint na stovku za 9,9 sekundy.
Provedení 200 TSI přitom zamíří na vrchol nabídky, zatímco spodní patra má okupovat model osazený 1,6litrovým atmosférickým čtyřválcem. Ten doprovodí pětistupňový manuál, zatímco v případě tříválce schopného dosáhnout nejvyšší rychlosti až 194 km/h lze počítat se šestistupňovým automatem. Pokaždé lze očekávat pouze pohon předních kol, systém 4x4 nebude k mání ani za příplatek. Stejně tak prý nedorazí ani atmosférický tříválec.
Od techniky zamíříme do kabiny, která již s ohledem na prodloužený rozvor slibuje více místa než Polo. Volkswagen navíc do tohoto segmentu přivádí i finesy vyšších obchodních tříd, zejména pak 10,25palcový digitální přístrojový štít. Ten přitom může doplnit i osmipalcová obrazovka multimediálního systému Discover Media, stejně jako tři porty na USB a konektivita s Apple CarPlay a Android Auto.
Volkswagen pak novinku tituluje jako jeden z nejbezpečnějších vozů ve své třídě, což je dané nejen rozsáhlým využitím vysokopevnostní oceli, ale také řadou elektronických berliček. Mezi ně patří standardní stabilizační kontrola, počítat ovšem lze i s asistentem rozjezdu do kopce, asistentem brzd, elektronickým diferenciálem XDS+ nebo s monitoringem tlaku v pneumatikách.
Ceny momentálně oznámeny nebyly, automobilka chce ovšem dostát svému názvu a jako skutečný „lidový vůz“ zamíří pod konkurenci v podobě Chevroletu Prisma, Hondy City, Fiatu Cronos či Toyoty Yaris Sedan. Jestli se podívá někdy i do Evropy, ukáže čas, pokud se to ale stane, v České republice s ním příliš nepočítejme - tady malé sedany příliš populární nejsou. Hned pár nedalekých zemích je tomu ale docela jinak...












Nový Volkswagen Virtus se ukázal naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins