Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil svůj nový malý sedan. Zdá se, že vyřešil prokletí ošklivé zádě
18.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se nějaká automobilka pokusí stvořit malý sedan, obvykle jej postaví tak, že naroubuje novou záď na malý hatchback. A je to znát. U VW Virtus nikoli.
Příchod zcela nového sedanu Volkswagenu jsme avizovali již na počátku srpna, kdy bylo čtyřdvířko nachytáno bez maskování. Snímky to nebyly nejkvalitnější, slušný obrázek ale dávaly a znám v té době byl i název vozu - Virtus. Nyní byla tato novinka, kterou můžeme označit za nové Polo „s batohem”, odhalena oficiálně, pročež můžeme začít zkoumat i ten nejposlednější šroubek.
Začít ale musíme u vzhledu, který je zajímavější, než se na první pohled může zdát. Virtus není zdaleka prvním malým sedanem světa, naprostá většina jeho předchůdců vzniklá obdobným způsobem - tedy konverzí malého hatchbacku - ale trpěla ne zrovna atraktivními zadními partiemi. Není zkrátka jednoduché vzít hatch klidě i atraktivní hatchback a udělat z něj líbivý sedan, máme ale pocit, že VW v tomto směru uspěl. Záď nevypadá rušivě, nevypadá těžce, nevypadá „naroubovaně” a kdybychom nevěděli, že nový sedan vzešel z hatchbacku, příliš bychom jej nepodezírali.
Pokud jde o techniku, začneme pěkně od podlahy, respektive u platformy MQB A0, kterou novinka pochopitelně sdílí s Polem. Oproti svému sourozenci se ovšem Virtus pyšní odlišnými rozměry, což je logické již s ohledem na karoserii. Ta narostla na 4,48metrovou délku, sedan tak hatchback přesahuje o 43 centimetrů. Změnil se ovšem i rozvor, se 2,65 metry totiž novinka překonává svého evropského příbuzného o 8,5 cm. V rámci šířky a výšky je ale již možné počítat se stejnými dimenzemi (1,75 m a 1,47 m), v případě zavazadelníku byl objem navýšen z 300 na 521 litrů.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, a sice pod kapotu. Zde lze zatím s jistotou mluvit pouze o přeplňovaném litrovém tříválci, který bude pohánět jedinou odhalenou verzi 200 TSI. Auto je určeno primárně pro Jižní Ameriku, takže pohonná jednotka je schopna spalovat etanol i běžný benzín, což vede k rozdílnému udávanému výkonu - v prvním případě tu máme 128 koní, ve druhém pak 115. Točivý moment pak u obou variant činí 200 Nm, neměnný je i sprint na stovku za 9,9 sekundy.
Provedení 200 TSI přitom zamíří na vrchol nabídky, zatímco spodní patra má okupovat model osazený 1,6litrovým atmosférickým čtyřválcem. Ten doprovodí pětistupňový manuál, zatímco v případě tříválce schopného dosáhnout nejvyšší rychlosti až 194 km/h lze počítat se šestistupňovým automatem. Pokaždé lze očekávat pouze pohon předních kol, systém 4x4 nebude k mání ani za příplatek. Stejně tak prý nedorazí ani atmosférický tříválec.
Od techniky zamíříme do kabiny, která již s ohledem na prodloužený rozvor slibuje více místa než Polo. Volkswagen navíc do tohoto segmentu přivádí i finesy vyšších obchodních tříd, zejména pak 10,25palcový digitální přístrojový štít. Ten přitom může doplnit i osmipalcová obrazovka multimediálního systému Discover Media, stejně jako tři porty na USB a konektivita s Apple CarPlay a Android Auto.
Volkswagen pak novinku tituluje jako jeden z nejbezpečnějších vozů ve své třídě, což je dané nejen rozsáhlým využitím vysokopevnostní oceli, ale také řadou elektronických berliček. Mezi ně patří standardní stabilizační kontrola, počítat ovšem lze i s asistentem rozjezdu do kopce, asistentem brzd, elektronickým diferenciálem XDS+ nebo s monitoringem tlaku v pneumatikách.
Ceny momentálně oznámeny nebyly, automobilka chce ovšem dostát svému názvu a jako skutečný „lidový vůz“ zamíří pod konkurenci v podobě Chevroletu Prisma, Hondy City, Fiatu Cronos či Toyoty Yaris Sedan. Jestli se podívá někdy i do Evropy, ukáže čas, pokud se to ale stane, v České republice s ním příliš nepočítejme - tady malé sedany příliš populární nejsou. Hned pár nedalekých zemích je tomu ale docela jinak...
Nový Volkswagen Virtus se ukázal naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024 - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024 - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
22.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva