Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil svůj nový malý sedan. Zdá se, že vyřešil prokletí ošklivé zádě
18.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se nějaká automobilka pokusí stvořit malý sedan, obvykle jej postaví tak, že naroubuje novou záď na malý hatchback. A je to znát. U VW Virtus nikoli.
Příchod zcela nového sedanu Volkswagenu jsme avizovali již na počátku srpna, kdy bylo čtyřdvířko nachytáno bez maskování. Snímky to nebyly nejkvalitnější, slušný obrázek ale dávaly a znám v té době byl i název vozu - Virtus. Nyní byla tato novinka, kterou můžeme označit za nové Polo „s batohem”, odhalena oficiálně, pročež můžeme začít zkoumat i ten nejposlednější šroubek.
Začít ale musíme u vzhledu, který je zajímavější, než se na první pohled může zdát. Virtus není zdaleka prvním malým sedanem světa, naprostá většina jeho předchůdců vzniklá obdobným způsobem - tedy konverzí malého hatchbacku - ale trpěla ne zrovna atraktivními zadními partiemi. Není zkrátka jednoduché vzít hatch klidě i atraktivní hatchback a udělat z něj líbivý sedan, máme ale pocit, že VW v tomto směru uspěl. Záď nevypadá rušivě, nevypadá těžce, nevypadá „naroubovaně” a kdybychom nevěděli, že nový sedan vzešel z hatchbacku, příliš bychom jej nepodezírali.
Pokud jde o techniku, začneme pěkně od podlahy, respektive u platformy MQB A0, kterou novinka pochopitelně sdílí s Polem. Oproti svému sourozenci se ovšem Virtus pyšní odlišnými rozměry, což je logické již s ohledem na karoserii. Ta narostla na 4,48metrovou délku, sedan tak hatchback přesahuje o 43 centimetrů. Změnil se ovšem i rozvor, se 2,65 metry totiž novinka překonává svého evropského příbuzného o 8,5 cm. V rámci šířky a výšky je ale již možné počítat se stejnými dimenzemi (1,75 m a 1,47 m), v případě zavazadelníku byl objem navýšen z 300 na 521 litrů.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, a sice pod kapotu. Zde lze zatím s jistotou mluvit pouze o přeplňovaném litrovém tříválci, který bude pohánět jedinou odhalenou verzi 200 TSI. Auto je určeno primárně pro Jižní Ameriku, takže pohonná jednotka je schopna spalovat etanol i běžný benzín, což vede k rozdílnému udávanému výkonu - v prvním případě tu máme 128 koní, ve druhém pak 115. Točivý moment pak u obou variant činí 200 Nm, neměnný je i sprint na stovku za 9,9 sekundy.
Provedení 200 TSI přitom zamíří na vrchol nabídky, zatímco spodní patra má okupovat model osazený 1,6litrovým atmosférickým čtyřválcem. Ten doprovodí pětistupňový manuál, zatímco v případě tříválce schopného dosáhnout nejvyšší rychlosti až 194 km/h lze počítat se šestistupňovým automatem. Pokaždé lze očekávat pouze pohon předních kol, systém 4x4 nebude k mání ani za příplatek. Stejně tak prý nedorazí ani atmosférický tříválec.
Od techniky zamíříme do kabiny, která již s ohledem na prodloužený rozvor slibuje více místa než Polo. Volkswagen navíc do tohoto segmentu přivádí i finesy vyšších obchodních tříd, zejména pak 10,25palcový digitální přístrojový štít. Ten přitom může doplnit i osmipalcová obrazovka multimediálního systému Discover Media, stejně jako tři porty na USB a konektivita s Apple CarPlay a Android Auto.
Volkswagen pak novinku tituluje jako jeden z nejbezpečnějších vozů ve své třídě, což je dané nejen rozsáhlým využitím vysokopevnostní oceli, ale také řadou elektronických berliček. Mezi ně patří standardní stabilizační kontrola, počítat ovšem lze i s asistentem rozjezdu do kopce, asistentem brzd, elektronickým diferenciálem XDS+ nebo s monitoringem tlaku v pneumatikách.
Ceny momentálně oznámeny nebyly, automobilka chce ovšem dostát svému názvu a jako skutečný „lidový vůz“ zamíří pod konkurenci v podobě Chevroletu Prisma, Hondy City, Fiatu Cronos či Toyoty Yaris Sedan. Jestli se podívá někdy i do Evropy, ukáže čas, pokud se to ale stane, v České republice s ním příliš nepočítejme - tady malé sedany příliš populární nejsou. Hned pár nedalekých zemích je tomu ale docela jinak...
Nový Volkswagen Virtus se ukázal naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 11 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis