Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil své nové logo, které všichni dávno viděli a vlastně ani není moc nové
10.9.2019 | Petr Miler
Schopnost automobilek udělat velkou událost prakticky z ničeho je mimořádná a Volkswagen to předvedl v plné síle. Kdyby logo takto změnil a neřekl nic, skoro nikdo si toho nevšimne.
Už loni v létě se začalo mluvit o tom, že VW skoncuje se svým dosavadním logem a v listopadu potvrdil chystanou změnu oficiálně. Museli jsme si tedy počkat skoro rok, než jej opravdu odhalil, přičemž v mezičase došlo ještě na několikerá lákání a postupná odhalování. Z tohoto přístupu se mohlo zdát, že se Volkswagen chce snad přejmenovat třeba na Überwagen, nyní ale konečně nastal čas premiéry a je definitivně jasné, že k ničemu takovému nedošlo.
Co nového tedy VW odhalil? Slovo „nic” má k realitě proklatě blízko. Němci v podstatě vzali plaketku se starým logem, prohnali ji lisem, aby nepůsobila plasticky, spodní W oddělili od kruhu kolem, mezi ním a V udělal menší mezeru a trochu zúžil font. To je celé. Proč tuto změnu musely předcházet rok dlouhé tance, nám uniká, ale budiž, ve světě plném nových vjemů je třeba na sebe upozornit. Situace je ale ještě složitější.
Kdyby automobilka skutečně vytáhla novinku nyní jako vrchol rok trvajícího lákání, ještě to lze pochopit. Problém je v tom, že i to málo změn, které proběhly, jsme dávno viděli. Už v březnu jsme ho viděli celé v docela slušné kvalitě na záběrech z příprav propagačního klipu DFB, ještě před tím se ale objevilo na prototypech Golfu VIII. A nakonec, nový Golf jsme viděli bez špetky maskování s novým logem. Minimálně v prvních dvou případech měl na starosti odhalení sám VW, takže čekat další měsíce s oficiální prezentací téhož...
Přijde nám to celé trochu zbytečné, protože kdyby Volkswagen tuto změnu provedl potichu, sotva si ji někdo všimne. V tomto kontextu zní až trochu absurdně, že na jeho modifikaci se mělo podílet 19 interních týmů a 17 externích agentur - to je spousta lidí na výše popsaný proces.
Z dalších údajů dodejme, že logo je připravené tak, aby mohlo fungovat v podsvícené formě (což ovšem opět není velká věc, VW a kruh kolem prostě svítí) a má i svou „zvukovou formu”, což nevíme, co přesně znamená, ale pravděpodobně půjde o sadu správných způsobů vyslovování slova Volkswagen. A nebo se bude jednat jen o nějaký zvuk, který doprovází třeba reklamy Intelu.
Novinka už svítí nad ústředím automobilky ve Wolfsburgu a nyní ji čeká rozmístění po 10 000 dealerstvích ve 171 zemích světa, což bude vyžadovat použití okolo 70 000 znaků. To bude jistě náročná logistická akce, snad si proměny někdo všimne...







Nové logo VW se ukázalo samostatně i v imaginárních showroomech
A také na produkčním modelu ID.3
Vývoj loga VW od 30. let minulého století až dodnes
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva