Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil nový nejpraktičtější model, vedle vychytávek interiéru bledne i katalog Škody
11.6.2021 | Petr Prokopec
VW v poslední době hraje na strunu praktičnosti stále více a toto je jeho nový vrchol na tomto poli. Má také speciální stolek, jenž může sloužit cestujícím ve všech třech řadách.
V roce 1946 navštívil nizozemský importér Volkswagenu Ben Pon ústředí automobilky ve Wolfsburgu, aby si zajistil dodávky modelu Beetle. Když ovšem do továrny dorazil, povšimnul si Plattenwagenu. Tedy improvizovaného přepravníku komponentů, který byl postaven na stejném základu jako Brouk, s jehož montáží napomáhal. Pon si uvědomil potenciál tohoto vozu, a proto jen o pár měsíců později přišel s návrhem na sériový vůz s nosností 690 kilogramů a řidičem sedícím zcela vpředu.
Právě těmito kroky odstartovala výroba nejdéle vyráběného vozu historie, Volkswagenu Typ 2. My jej pak známe spíše pod označením Transporter či Multivan, jež doplňuje ještě alfanumerické označení odkazující na danou generaci (Tx). Nově se nicméně německá automobilka rozhodla, že ve své nabídce udělá trochu zmatek. Užitkové varianty Transporter a Caravelle, stejně jako obytné provedení California, budou totiž nadále stavěny na základě generace T6. Multivan sloužící pasažérům ale byl přepracován.
S označením T7 je nově svázána modulární platforma MQB, stejně jako větší rozměry. Délka se natáhla na 4 973 milimetrů, šířka na 1 941 mm a rozvor na 3 124 mm. Kromě základního provedení Volkswagen nabídne ještě prodlouženou verzi, byť ta narostla jen o delší zadní převis, a to na 5 173 mm. Pobrat pak dokáže 763 litrů se všemi sedadly na svém místě nebo až 4 053 litrů při vyjmutí obou zadních řad. U základu jde přitom o 469 a 3 672 litrů.
S novou platformou došlo také na revoluci pod kapotou, neboť zákazníci budou moci vůbec poprvé sáhnout po plug-in hybridní variantě. Ta kombinuje benzinovou jedna-čtyřku a elektromotor o výkonu 85 kW, přičemž celkově bude možné od soustavy očekávat 218 koní. Na starosti je dostane šestistupňový automat, zatímco u spalovacích jednotek se počítá se sedmistupňovým. Vybírat bude možné z jednotek 1,5 TSI (136 koní), 2,0 TSI (204 koní) a 2,0 TDI (150 koní).
Předchozí generace Multivanu byla k mání i v ryze elektrické verzi, u novinky se s jejím návratem nepočítá. Danou úlohu převezme nový model ID.Buzz, jenž bude odhalen v závěru příštího roku. Němci se tak v podstatě vydají hned třemi směry, přičemž všechny varianty od sebe vizuálně odliší. Nový Multivan totiž sází daleko více na podobu klasického MPV - čelní okno tak bylo posunuto maximálně dopředu, což si vyžádalo příchod jednoho extra bočního okénka.
Automobilka se ovšem nesnažila zasadit nový Multivan pouze do stávajícího portfolia, zároveň designem odkázala i na minulé generace. Linka na bocích tak odkazuje na generaci T3, přičemž vpředu může přejít v příplatkovou podsvícenou lištu propojující čelní sedadla, která je pro změnu znakem moderních Volkswagenů. Značka v závislosti na trhu počítá již standardně s čelními LEDkami, jež bude možné nahradit matricovými diodami.
Co se interiéru týče, zde pozornost budí zejména nový stavitelný stolík, který je možné posunovat napříč všemi řadami. A zatímco vzadu jej můžete rozložit a použít jako karetní s tím, že prostřední řada sedadel je otočná, vpředu supluje středovou konzoli. Škoda se svým Simply Clever tak může jen závidět, přičemž VW také nemalou měrou zapracoval na samotných sedadlech, která jsou o 25 % lehčí než dříve - lze je tak snadno posunovat nebo zcela vyjmout.
Prostor zcela vpředu navýšilo použití elektrické parkovací brzdy a elektronicky ovládané převodovky. Zákazníci si přitom mohou vyšší komfort užívat také díky příplatkové panoramatické střeše, 640wattovému audio systému Harmand Kardon nebo aplikaci We Connect Plus, která jim umožní dálkové otevírání vozu a jeho ohřev skrze mobilní aplikaci. Objednávat T7 si přitom mohou od ledna 2022.










VW Multivan T7 je díky platformě MQB k mání i s plug-in hybridní jednotkou. Uvnitř pak nabídne více místa než dříve, stejně jako speciální polohovací stolek, který lze posouvat napříč všemi třemi řadami sedadel. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Číňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před hodinouEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB