Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil menší a levnější Tiguan. Podívejte se na nový T-Roc
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přes své subtilní pojetí toho T-Roc nenabízí málo. Je to první VW s dvoubarevným lakem. Pod kapotou má až 190 koní, v kufru 1 290 litrů.
Již delší dobu zmiňujeme, že crossovery a SUV vládnou světu. Volkswagen sice naznačil, že časem se dočkáme změny tohoto trendu, zejména díky příchodu elektrických aut, nicméně než se tak stane, nechce německá automobilka stát v koutě a přihlížet, kterak zejména aliance Renault-Nissan slízne veškerou smetanu. Proto se máme dočkat největší expanze v dějinách automobilky, jejíž součástí budou v hojné míře právě crossovery a SUV.
Nově si tedy můžeme představit Volkswagen T-Roc, o němž se mluví již opravdu dlouhou dobu a který se v nabídce značky zařadí pod větší Tiguan, s nímž sdílí část designových nápadů. Jakožto prozatímní základní SUV automobilky pak má oslovit naprosto každého, od mladých obyvatel měst až po postarší venkovské farmáře. Napomoci k tomu má sportovní design, stejně jako velké množství bezpečnostních a asistenčních systémů, z nichž mnohé jsou již součástí standardní výbavy.
Začněme u onoho designu, který počítá s širokou čelní maskou, úzkými světlomety či zajímavě tvarovanými LEDkami pro denní svícení. Dále je T-Roc definován poměrně vystouplými blatníky, na které navazují ochranné plastové lemy. Dále tu máme nemalé množství chromových dekorů, zatímco kolmé zádi dominuje střešní spoiler a sportovní nárazník. Vše pak umocňují litá kola, jejichž velikost bude záviset na velikosti vaší peněženky.
Volkswagen rovněž zdůraznil, že T-Roc je vůbec prvním firemním SUV, u kterého nabídne dvoubarevné kontrastní lakování zahrnující jiný odstín použitý u střechy, zpětných zrcátek a čelních sloupků. U konkurence je samozřejmě tato stylizace k mání již delší dobu, Němci ovšem daný prvek víceméně neměli kde nabídnout - u modelů Tiguan či Touareg by vypadal nepatřičně, po těchto vozech totiž sahá spíše usedlejší klientela.
Technickou stránku věci VW zatím příliš nezmiňuje, nicméně šéf značky Herbert Diess na tiskové konferenci uvedl, že T-Roc bude k mání se šesti motory, přičemž základem se stane benzinový litrový tříválec. Na vrchol pak vystoupá dvoulitrový turbodiesel, který má být nejvýkonnější pohonnou jednotkou segmentu a jenž nabídne 190 koní. Na výběr pak bude manuál či sedmistupňové DSG, stejně jako systémy 4x2 a 4x4.
Stran nejvyššího výkonu ve své třídě má T-Roc disponovat také nejobjemnějším zavazadlovým prostorem. Standardně přitom pobere 445 litrů, tato kapacita ovšem může být po sklopení sedadel (dělených v poměru 60:40) navýšena na 1 290 l. V kabině se pak Volkswagen zaměří na konektivitu a moderní multimédia, pročež lze počítat také s virtuálním kokpitem či s rozpoznáním řidiče pomocí mobilní aplikace.
Na výběr bude řada personalizovaných doplňků, s barvičkami si tedy budete moci hrát i v rámci dekorací a čalounění. Standardní sedadla mohou nahradit ty sportovní, velikost dotykového displeje nejspíše vystoupá až na 9,2 palce. Po stránce bezpečnostní se pak do základní výbavy každého vozu nastěhuje Front Assist s detekcí chodců i cyklistů propojený s autonomními brzdami. Standardem pak bude i monitoring jízdních pruhů.
Za příplatek ovšem bude k mání i semi-autonomní řízení, adaptivní tempomat nebo varování před kolizemi s vzadu stojícími překážkami či projíždějícími vozy. Více informací nám značka sdělí během frankfurtského výstavního debutu, pročež aktuálně již jen zmíníme listopadové zahájení prodeje. Na německém trhu by přitom nový T-Roc měl startovat okolo 20 000 Eur (cca 522 000 Kč), tedy citelně níže než současný Tiguan (26 575 Eur, asi 694 000 Kč).
































Nový Volkswagen T-Roc chce sportovním vzhledem oslovit širokou zákaznickou skupinu. K mání bude s dvoubarevným lakováním, třemi benzinovými a třemi dieselovými motory či zavazadelníkem o objemu až 1 290 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva