Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW naživo ukázal první auta své nové levné značky, konkurovat budou i Škodám
25.3.2019 | Petr Prokopec
Němci léta marně hledali cestu, jak nabídnout nová auta levněji s současně dostát svým představám o kvalitním voze. Tady jsou první tři modely jeho samostatné značky Jetta.
Před necelým měsícem Volkswagen oznámil, že po letech snažení konečně našel způsob, jak na trh pustit levné vozy a zároveň dodržet své standardy. Šel na to prakticky stejným způsobem, jako Seat, který pro změnu hledal způsob, jak zvýšit emoce u svých zákazníků. Španělé kvůli tomu stvořili novou značku Cupra, pod jejímž logem budou vyrábět sportovní deriváty svých vozů. Němci pro změnu nově mají k dispozici značku Jetta, jejíž emblém bude zastřešovat auta s nízkou pořizovací cenou.
Jetta bude zpočátku operovat pouze v Číně, nicméně s ohledem na skutečnost, že daný název je globálně znám, vlastně nic nebrání celosvětové expanzi. Té by vedení koncernu VW nejspíše příliš nebránilo, už jen proto, že také na největším trhu světa půjde nová divize proti Volkswagenu či Škodě. Ba co více, dokonce si vypůjčí i techniku těchto automobilek, a to dokonce nikoliv jen tu starší. Nabízet ji ovšem bude za daleko menší peníze.
Její nabídka bude složena ze tří modelů - dvou SUV a jednoho sedanu. Ten dorazí pod názvem Jetta VA3, přičemž jeho základem je Volkswagen Jetta vyráběný v letech 2010 až 2018. Nečekejme tedy modulární platformu MQB či nejmodernější motory, nýbrž architekturu PQ35, se kterou má být stejně jako dosud spojen 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní. Atmosférickou jedna-šestku pak nahradí jedna-pětka.
Tyto pohonné jednotky zamíří i pod kapotu obou SUV, stejná bude i nabídka převodovek. Počítá se se šestistupňovým klasickým automatem s konvertorem točivého momentu, který doplní sedmistupňové DSG. Architektura všech vozů umožňuje i zástavbu pohonu všech kol, otázkou však je, zda bude použit. S ohledem na udržení nákladů co nejníže i hierarchické postavení Jetty to ale příliš pravděpodobné není.
To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k modelu Jetta VS5. Za tímto názvem se skrývá levnější provedení Volkswagenu Tharu, který byl postaven na bázi Škody Karoq. Jde sice o čínský klon, který má o trochu jiné rozměry než český originál, nicméně v platformu MQB si zachoval. Tharu pak navíc dostal k dispozici i benzinový dvoulitr se 186 koňmi, ten však Škodě chybí a nedostane jej ani Jetta.
Větší SUV ponese označení VS7. To je postaveno dle naprosto stejného receptu, jen došlo k prodloužení rozvoru a zadních dveří o 30 milimetrů. Jinak tu ovšem máme tytéž nárazníky vpředu i vzadu, v případě masek chladiče a světlometů pak dokonce panuje shoda u všech tří aut. Jelikož tímto způsobem Volkswagen přistoupil k řadě komponentů, dosažení nízké pořizovací ceny nakonec není překvapením.
O její výši se výrobce nešíří, nicméně čínský Karoq je k dispozici od 139 900 yuanů (cca 470 730 Kč). Něco takového by samozřejmě byla příliš vysoká suma i na Čechy lovící ve vodách Dacie, proto se dá předpokládat, že Jetta bude startovat někde pod 100 000 CNY (336 470 Kč).


Pod logem nové značky Jetta bude Volkswagen v Číně nabízet staronový sedan VA3...
Oznámeno rovněž bylo, že showroomy značky bude definovat tmavě modrá barva
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan