Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce
10.11.2023 | Petr Miler
Je otázkou, zda je toto vysvětlení vůbec pravdivé, ale nebuďme lacině konspirativní. Buď jak buď, výroba většiny elektromobilů v Cvikově opět stojí a jsme si prakticky jisti, že Volkswagen to tentokrát vůbec nemrzí.
Doplněno 11.11.: Volkswagen v reakci na zmíněné upřesnil, že ze stejného důvodu nakonec zastaví produkci i v továrně v Emdenu, kde se vyrábí modely ID.7 a ID.4. V jeho případě ale má odstávka trvat jen tři dny místo tří týdnů.
Jestli se nějaké zprávy táhnou posledními měsíci jako červená nit, pak jsou to ty o omezování výroby elektromobilů koncernu VW. Až před pár dny firma otevřeně přiznala, že zájem o její elektrické modely se masivně propadl, i bez koule z křišťálu ale bylo jasné, jak se věci mají. Už v září VW začal propouštět ve své továrně na tyto vozy v Cvikově, později omezoval produkci i jinde a zastavil výstavbu nových fabrik. Pro rostoucí zájem o tyto vozy to jistě nedělal...
Nyní se dozvídáme, že výroba v největší evropské továrně VW na tyto vozy opět stojí. Zastavení produkce v Cvikově má tentokrát trvat tři týdny a dotknout se většiny vyráběných vozů, výjimkou budou jen modely Volkswagen ID.3 a Cupra Born. Němci se ale dušují, že nezájem za tím v tomto případě nestojí.
Automobilka z patálií viní nedostatek elektromotorů, jejichž výroba probíhá v závodě Volkswagen Group Components v Kasselu. Ta sice běží, VW ji ale označuje za nedostatečnou, což prý formu nakonec přinutilo zcela zastavit produkci modelů Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron, Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5. Zrovna to jsou ale vozy, u nichž sám VW nedávno přiznal omezený zájem, a tak pochybujeme, že je z tohoto stavu nějak zvlášť nešťastný - to je spíš rád, že nemusí dál vyrábět nechtěné zboží a má to na co svést.
Anebo je důvodem pokračující nezájem a celé zdůvodnění je účelové, aby investoři a zaměstnanci dál nepropadali panice? Kdo ví, zatím je to jen teorie, kterou se pokoušíme s pomocí našich kontaktů uvnitř společnosti potvrdit nebo vyvrátit. Sama firma takové zdůvodnění oficiálně odmítá a trvá na výše zmíněném vysvětlení popsaném v tiskové zprávě.
Dodejme, že vyloučit jej opravdu nelze. Zmíněné vozy používají nové elektromotory APP550, které byly představeny zkraje letošního roku a mají být efektivnější než ty předešlé. Mají výkon až 210 kW (282 koní) a točivý moment nanejvýš 550 Nm a v tuto chvíli mají primárně mířit do závodu v Emdenu, kde se vyrábí nový Volkswagen ID.7. To všechno dává smysl, proč by ale motory měly docházet zrovna v době, kdy prodeje elektromobilů VW dalece zaostávají za očekáváním, je trochu záhadou.



Prodeje elektrických VW jsou nečekaně nízké a firmě dochází díly? Může být, pak ale třítýdenní zastavení výroby firmu moc mrzet nemusí. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejčtenější články
Jaguar poprvé ukázal v akci své přelomové auto, i s celebritou „za volantem”. Přiznává, že s ním přijde o 85 procent zákazníků
11.3.2025Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva