VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce

Je otázkou, zda je toto vysvětlení vůbec pravdivé, ale nebuďme lacině konspirativní. Buď jak buď, výroba většiny elektromobilů v Cvikově opět stojí a jsme si prakticky jisti, že Volkswagen to tentokrát vůbec nemrzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce

10.11.2023 | Petr Miler

VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce

/

Foto: Volkswagen

Je otázkou, zda je toto vysvětlení vůbec pravdivé, ale nebuďme lacině konspirativní. Buď jak buď, výroba většiny elektromobilů v Cvikově opět stojí a jsme si prakticky jisti, že Volkswagen to tentokrát vůbec nemrzí.

Doplněno 11.11.: Volkswagen v reakci na zmíněné upřesnil, že ze stejného důvodu nakonec zastaví produkci i v továrně v Emdenu, kde se vyrábí modely ID.7 a ID.4. V jeho případě ale má odstávka trvat jen tři dny místo tří týdnů.


Jestli se nějaké zprávy táhnou posledními měsíci jako červená nit, pak jsou to ty o omezování výroby elektromobilů koncernu VW. Až před pár dny firma otevřeně přiznala, že zájem o její elektrické modely se masivně propadl, i bez koule z křišťálu ale bylo jasné, jak se věci mají. Už v září VW začal propouštět ve své továrně na tyto vozy v Cvikově, později omezoval produkci i jinde a zastavil výstavbu nových fabrik. Pro rostoucí zájem o tyto vozy to jistě nedělal...

Nyní se dozvídáme, že výroba v největší evropské továrně VW na tyto vozy opět stojí. Zastavení produkce v Cvikově má tentokrát trvat tři týdny a dotknout se většiny vyráběných vozů, výjimkou budou jen modely Volkswagen ID.3 a Cupra Born. Němci se ale dušují, že nezájem za tím v tomto případě nestojí.

Automobilka z patálií viní nedostatek elektromotorů, jejichž výroba probíhá v závodě Volkswagen Group Components v Kasselu. Ta sice běží, VW ji ale označuje za nedostatečnou, což prý formu nakonec přinutilo zcela zastavit produkci modelů Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron, Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5. Zrovna to jsou ale vozy, u nichž sám VW nedávno přiznal omezený zájem, a tak pochybujeme, že je z tohoto stavu nějak zvlášť nešťastný - to je spíš rád, že nemusí dál vyrábět nechtěné zboží a má to na co svést.

Anebo je důvodem pokračující nezájem a celé zdůvodnění je účelové, aby investoři a zaměstnanci dál nepropadali panice? Kdo ví, zatím je to jen teorie, kterou se pokoušíme s pomocí našich kontaktů uvnitř společnosti potvrdit nebo vyvrátit. Sama firma takové zdůvodnění oficiálně odmítá a trvá na výše zmíněném vysvětlení popsaném v tiskové zprávě.

Dodejme, že vyloučit jej opravdu nelze. Zmíněné vozy používají nové elektromotory APP550, které byly představeny zkraje letošního roku a mají být efektivnější než ty předešlé. Mají výkon až 210 kW (282 koní) a točivý moment nanejvýš 550 Nm a v tuto chvíli mají primárně mířit do závodu v Emdenu, kde se vyrábí nový Volkswagen ID.7. To všechno dává smysl, proč by ale motory měly docházet zrovna v době, kdy prodeje elektromobilů VW dalece zaostávají za očekáváním, je trochu záhadou.


VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce - 1 - VW Glaserne Manufaktur ID range oficialni 01VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce - 2 - VW Glaserne Manufaktur ID range oficialni 02VW naštěstí došly motory, a tak tři týdny nemusí vyrábět elektromobily, které stejně nikdo nechce - 3 - VW Glaserne Manufaktur ID range oficialni 03
Prodeje elektrických VW jsou nečekaně nízké a firmě dochází díly? Může být, pak ale třítýdenní zastavení výroby firmu moc mrzet nemusí. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše