Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let
12.9.2019 | Petr Prokopec
O elektromobily je stále velmi malý zájem, mimo jiné kvůli omezené šíři jejich schopností vzhledem k ceně. Volkswagen to chce změnit, model ID.3 R má být jízdně zajímavý a relativně dostupný.
O debutu elektrického Volkswagenu ID.3 na frankfurtském autosalonu se mluví již několik měsíců v řadě. Německá automobilka nás navíc po celou tu dobu zásobovala fotografiemi i fakty, načež mohl být v hesenské metropoli překvapen leda právě přiletivší E.T. Je ale třeba podotknout, že jedno tajemství VW nakonec pod pokličkou zachovat dokázal. Ve Frankfurtu automobilka naznačila, že kromě tří prozatímních variant máme do budoucna čekat také provedení, které probudí zájem i v těch, kterým dnes elektrická auta nic neříkají.
Totiž, elektromobil jako ID.3 může být řešením pro někoho, kdo ráno bez špetky nadšení sedne v Průhonicích do auta, dojede na Pankrác a odpoledne se zase vrátí domů, pro takového člověka je nakonec řešením skoro jakékoli auto. Pokud se ale někdo v automobilech vyžívá, pak jej elektromobily stěží osloví - zejména kvůli limitů akumulátorů dnes není možné se za byť jen za vzdáleně podobnou cenu dostat k autu, které by zvládlo něco jako třeba VW Golf R. Právě to ale chtějí Němci změnit.
„Pokud pro značku R existuje nějaká budoucnost, pak musí být elektrická. Je to velmi jednoduché. Nestane se to ale v příštím roce, protože nejprve musíme definovat, co vlastně R v elektrickém světě znamená,“ uvedl na autosalonu prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Momentálně jsou takové modely spojeny s výkonným spalovacím ústrojím, nicméně v nejbližší budoucnosti se dočkají i plug-in hybridního pohonu (Touareg R). Na ryzí elektrifikaci tak řada přijde až poté.
„Dnes, pokud se podíváte na elektromobily s vysokým výkonem, pak zjistíte, že v jejich případě jde o kompromis, kdy platíte velkou daň v podobě malého dojezdu. My bychom měli být schopni vyvinout něco smysluplného do pěti let,“ dodal dále Stackmann. Tím jen upřesnil, že ID.3 R by mělo dorazit do roku 2024.
Je to zajímavý záměr, je ale třeba říci, že VW čeká ještě dlouhá cesta, jak ukazují parametry čerstvě představené novinky. Ta nabídne hned tři různé pakety baterií. Základ se 45 kWh má zvládnout dojezd 330 km, zatímco střed posune díky 58 kWh danou vzdálenost na 420 km. A vrcholné provedení pak má vystačit kapacita 77 kWh na 550 km.
Lišit se nebudou pouze baterie, ale také hnací ústrojí. Základ pohání elektromotor roztáčející zadní kola 150 koňmi, zatímco dvě výše postavené varianty dostanou do vínku 204 koní. Točivý moment 310 Nm je ale již shodný ve všech třech případech. Shodná je pak i nízká maximálka 160 km/h, ovšem pouze pro základ a střed nabídky. Jak na tom je ale vrchol a jaké jsou časy potřebné pro akceleraci, to prozatím Volkswagen nezveřejnil.
Daleko více se německá automobilka zabývá praktickou stránkou věci, což jen podtrhuje výše zmíněné limity z pohledu lidí toužících po především zajímavém autě. Základ dostal do vínku techniku, která standardně umožňuje dobíjení příkonem 50 kW. U stojanu proto strávíte opravdu hodně času, pokud si nepřiplatíte za systém zvládající až 100 kW. Ten má prostřední provedení standardně, za třicet minut byste tak měli dočerpat energii dostačující na 250 km dojezdu. Vrchol bude ještě rychlejší, zvládne až 125 kW.
Přesunout se můžeme do kabiny, která těží z platformy MEB vyvinuté pouze pro vozy s alternativním pohonem. Jakkoliv tedy ID.3 měří na délku pouze 4 261 milimetrů, a je tak prakticky stejně velký jako Golf, rozvorem 2 765 mm svého příbuzného překonává o parník (respektive o 145 mm). Je tedy nad slunce jasné, že uvnitř můžete očekávat dostatek prostoru vpředu i vzadu, zavazadelník pak pobere 380 litrů.
Futuristická palubní deska pro změnu disponuje 10palcovým displejem multimediálního systému, skrze který lze vůbec poprvé realizovat také modernizaci přes internet. Automobilka jej bude nabízet standardně, tedy minimálně u aktuálně nabízeného provedení 1st Edition. To přitom disponuje středním paketem baterií a dále třeba vyhříváním sedadel a volantu, digitálním rádiem nebo 18palcovými litými koly.
Pokud vám tento výčet nestačí, můžete zvolit ještě pakety 1st Plus či 1st Max. První přihazuje zpětnou kameru, adaptivní tempomat nebo 19palcová litá kola, druhý pak audio systém Beats, rozměrnou panoramatickou střechu, head-up displej s rozšířenou realitou a lité dvacítky. Ceny aktuálně nejsou známy, základ však má startovat pod 30 tisíci Eur (cca 776 tisíc korun). Výroba se rozjede na konci roku, první vozy tak k zákazníkům dorazí až na počátku toho příštího.
VW by byl rád, aby ID.3 změnil svět tak jako Brouk a Golf, při daných parametrech a ceně ale podle nás nemá šanci to svést. Pokud ale do 5 let dostane skutečně do výroby zajímavěji střižené R, které by nepochybně ovlivnilo i schopnosti zbytku nabídky, možné je kde co.
Volkswagen oznámil, že chystá ostrý ID.3 R, který má být na poli kompaktních elektromobilů konečně žádoucím zbožím. Jakkoliv se má toto provedení ukázat až do pěti let, na neoficiálních ilustracích si jej můžeme prohlédnout již nyní
Reálně je však zatím možné elektrický hatchback objednat pouze ve verzi 1st Edition s bateriemi o kapacitě 58 kWh
Zdroje: Autocar, Auto Express
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel