Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW konečně představil svou levnou značku aut, k nám ale zatím nemíří
27.2.2019 | Petr Prokopec
Dlouho avizované se konečně stalo skutkem, ale v poněkud minimalizované podobě. Nová značka Volkswagenu je na světě a oslovit chce až 8 milionů zákazníků ročně, jenže jen v Číně.
Možná jste již zaznamenali, že Volkswagen se po fenomenálním úspěchu Dacie pokouší již dlouhá léta o stvoření podobné nízkonákladové značky. Tuto pozici původně měla zastávat Škoda, mladoboleslavská automobilka se však v průběhu let dostala z nejnižších pater trhu do středního proudu. Zkušenosti s výrobou levných aut ovšem má, proto vlastně nebylo až tak překvapivé, že byla koncernem pověřena splněním dlouho odkládaného úkolu. S rodinou laciných vozů by pak Škoda měla zasáhnout hlavně Indii, zatím se to ale nestalo a je otázkou, zda se to někdy stane.
Volkswagen přesto s levnou značkou přichází, stvořil ji doslova z modelu Jetta. Vozy s takto pojmenovaným označením budou prozatím zaměřeny pouze na čínský trh, kde mají oslovit zejména mladé. Samozřejmě se o ní nemluví jako o „laciné“ či „nízkonákladové“, na druhou stranu se však s ničím jiným ani počítat nedá. Jetta má zmobilizovat města, kde je míra vlastnictví automobilu zatím velmi malá.
Nová značka odstartuje svou činnost ve třetím čtvrtletí letošního roku a nabízet bude jeden sedan a dvě SUV. Bližší detaily o nich sice prozatím chybí, nicméně z prvních zveřejněných snímků se zdá, že sedan bude přepracovaným současným Volkswagenem Jetta se zcela novou přídí a samozřejmě i znakem. Obojí pak najde cestu i k dalším modelům, jež by měly stát na produktech Seatu. Pokusy o zavedení španělské značky na největším trhu světa totiž sice proběhly, v současné době však Seat v Číně chybí.
První SUV by mělo být založeno na Seatu Ateca, druhé pak na větším modelu Tarraco. I největší trh světa se tedy dočká novinek postavených na modulární platformě MQB, což ostatně láci tak trochu vylučuje. Předpokládáme však, že VW udrží cenu při zemi i díky tomu, že vypustí mnohé technologie požadované evropskou legislativou. Kromě toho napomůže skutečnost, že celé trio - stejně jako další plánovaná produkce - bude vznikat přímo v Číně pod hlavičkou joint venture FAW-Volkswagen.
Němci navíc kromě stvoření nové značky adaptují i nový způsob prodeje. Sice budou mít i klasická kamenná dealerství vzniknou, do konce roku jich má vyrůst zhruba dvě stě, důraz bude kladen na digitální showroomy a nákupy přes internet. Na něco takového Číňané aktuálně začínají slyšet čím dál tím více a Volkswagen toho chce využít. To dokládá i prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann, dle kterého značka Jetta má šanci zasáhnout tu třetinu čínského trhu, jež je ovládána především lokálními výrobci.
Pokud by se Volkswagenu tento útok podařil, jeho pozice největší automobilky světa by rázem byla definitivně upevněna. Čína je pro koncern stěžejní lokalitou, i proto, že je zde nejúspěšnější zahraniční entitou. Prostor pro další zlepšení je enormní, neboť Jetta může oslovit až osm milionů zákazníků ročně. Něco takového je samozřejmě jen z říše snů, ovšem jen pouhá desetina z tohoto koláče by celkové prodeje VW Group zvedla nad 11 milionů aut ročně. Tedy výrazně nad rámec konkurenční aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, pod který spadá i v úvodu zmíněná Dacia.

Volkswagen aktuálně odhalil logo nové značky...
...i první modely, se kterými vyrukuje na podzim
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
před 2 hodinamiNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
včeraKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sprint v Austinu: Bratři Marquezové ovládli rodeo včera 21:49
- Drama vyhrál Toprak před Bulegou včera 18:25
- Pole Position na COTA získal Marc Marquez včera 17:55
- Pole Position v Moto2 pro Dixona, 9.Salač včera 15:30
- Po pádech získal PP Munoz včera 15:20
Nejčtenější články
Toyota těší staromilce, jejím řidičským autům zůstanou spalovací motory a manuály „neomezeně dlouho”
27.2.2025Už i Britové říkají, že žádný zákaz spalovacích aut nebude, ani u nich, ani jinde. Otevřeně vyzývají k referendu
27.2.2025Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025Také auta dostihl koronavirus. Studie odhalila, jak vysoká je dnes poruchovost vozů vyrobených za pandemie
27.2.2025Americká policie si koupila hromadu služebních sporťáků. V uniformě jim to sekne, lidé ale takový nákup „nedávají”
28.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.30. 07:39 - řidičBOB
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1