Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Jetta 2015: facelift do New Yorku s lepší aerodynamikou a bez 1,6 TDI
14.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(doplněno) Američané se dočkali lehkých retuší Jetty pro nový modelový rok. Přinese mimo jiné o 10 procent lepší aerodynamiku.
Doplněno 16:00: Přidali jsme další oficiální fotografie a informace, které se dostaly na web během dnešního dne. Můžete si také prohlédnout první video.
Sedany jsou bez většího překvapení nejúspěšnější na takových trzích jako je ten ruský, čínský nebo americký. A právě na nich Volkswagen nabízí zákazníkům oblíbenou Jettu, která je u nás v Evropě známá coby upravený Golf bez pátých dveří. Naposledy jsme se o ní zmiňovali v souvislosti s hybridní verzí, avšak dnes se budeme věnovat té klasičtější. Aby si udržela přízeň a v Severní Americe, kde Wolfsburgu táhne celé portfolio značky, objeví se na výstavišti newyorského autosalonu za pár dní ve faceliftovaném provedení. Modernizace v jejím případě znamenají primárně lepší aerodynamickou účinnost spojenou s lehkými retušemi, opomenuty však nebyly ani asistenční systémy.
Facelift přichází přesně v polovině životního cyklu. O jeho uvedení v Evropě mnoho podrobností nemáme, ale je jisté, že ve Velké Británii ho první zákazníci budou moci objednávat v srpnu, přičemž první z nich si Jettu přivezou domů v listopadu. Zpět ale k vizuálním změnám, které jsou podle očekávání takřka minimální, třebaže údajně zlepšují obtékání vzduchu o 10 procent oproti stávajícímu modelu, přičemž velký podíl na tom má aktivní mřížka chladiče u verzí 1,8 TSI a 2,0 TDI Clean Diesel napomáhající i k rychlejšímu ohřevu při studených startech.
Přepracování se dočkala maska chladiče, jenž adoptovala trojici příčných lamel, a přední nárazník, který se může pochubit novým ztvárněním integrovaných mlhových světlometů. V příplatkové výbavě zase potěší bi-xenony s proužkem diod na denní svícení či adaptivní funkcí AFS. Záď se nese v podobném duchu, neboť dostala nové koncové svítilny (ve vyšších výbavách taktéž s LED technikou) a jemně přepracovaný nárazník. Kromě toho se tu objevilo nové víko zavazadelníku s odtokovou hranou.
Uvnitř v kabině najdou Američané nový volant a za příplatek budou moci objednávat barevný multifunkční displej na přístrojový štít, přičemž jim pobyt na palubě budou zpříjemňovat černé dekory s vysokým leskem, nové potahové látky sedadel i zajímavější barvy. Ve vyšších výbavových stupních se Jetta dočkala chromovaných ráměčků přístrojového štítu. Změny jsou podpořeny novým multifunkčním volantem, podsvícením kabiny a také přepracovanými prvky panelu dvouzonové klimatizace. Z hlediska asistenčních systémů se v nabídce objevuje například kontrola mrtvého úhlu a asistent zabraňující srážkám při vyparkovávání pozadu.
Po mechanické stránce je největší novinkou vyřazení stávajícího motoru 1,6 TDI z nabídky a záměnu staršího 140koňového 2,0 TDI za EA288 se 150 koňmi a 320 Nm. Tento agregát již splňuje v USA připravované emisní normy LEV3 a je údajně o 8 procent úspornější než předchůdce, přičemž má konzumovat v průměru 6,35 litru nafty na každých sto kilometrů. Slabší verze se 110 koňmi bude úspornější. Zastánci benzinových jednotek mohou sáhnout po 1,4 TSI se 150 koňmi. Podrobnější parametry zatím nejsou k dispozici, přesto se ví, že Jetta dostane ve všech variantách technologický balíček BlueMotion se systémem start-stop, rekuperací energie a pneumatikami s nižším valivým odporem.
Severoamerického tahouna Volkswagenu se loni prodalo v USA dokonce 189 tisíc kusů. Dá se tedy předpokládat, že automobilka nebude chtít polevit a ještě se bude pokoušet v druhé polovině života vymačkat z modelu úplné maximum. Předpokládáme také, že ceny zůstanou zhruba na stejné úrovni. Vliv novinek na evropské provedení téhož modelu je zatím nejasný, zřejmě se ale facelift dotkne i Starého kontinentu, pouze s pochopitelnými lokálními specifiky. Více o americké modernizaci se dozvíme už za pár dnů v New Yorku. Víme však jistě, u amerických dealerů se objeví ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

























VW Jetta se v New Yorku ukáže v provedení pro USA, do Evropy však o mnoho jiný vůz nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva